- Newsroom
Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε ο Τομεάρχης Υποδομών & Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και Βουλευτής Μαγνησίας, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, ζητώντας σαφείς απαντήσεις σχετικά με την απαράδεκτη πρόταση της Hellenic Train για τροποποίηση του άρθρου
120 του Γενικού Κανονισμού Κίνησης, με στόχο την κατάργηση της υποχρεωτικής παρουσίας δεύτερου μηχανοδηγού σε δρομολόγια όπου δεν λειτουργεί το σύστημα ασφαλείας ETCS.
Όπως υπογραμμίζει στην Ερώτησή του ο Βουλευτής, το άρθρο120 του ισχύοντος Κανονισμού προβλέπει την παρουσία δεύτερου μηχανοδηγού σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, ειδικά όταν η αμαξοστοιχία κινείται σε τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου όπου δεν υπάρχει ενεργή επιτήρηση ταχύτητας και σημάτων μέσω του συστήματος ETCS.
Η πρόβλεψη αυτή έχει τεθεί για λόγους ασφαλούς λειτουργίας και προστασίας επιβατών και εργαζομένων.
Στις 15/04/2025, κατά τη συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή αναθεώρησης του Γενικού Κανονισμού Κίνησης, η Hellenic Train πρότεινε την κατάργηση αυτής της υποχρέωσης, επικαλούμενη «οικονομική αιμορραγία» της εταιρείας. «Είναι απαράδεκτο, αντί για ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων και επίσπευση των έργων εκσυγχρονισμού, να προωθούνται νέες εκπτώσεις στην ασφάλεια, με καθαρά οικονομικά κριτήρια. Η παρουσία δεύτερου μηχανοδηγού όταν δεν λειτουργεί το σύστημα ETCS δεν είναι “πολυτέλεια” – είναι αναγκαία προϋπόθεση για την ασφαλή λειτουργία των δρομολογίων», δήλωσε οΑλέξανδρος Μεϊκόπουλος.
Με την Ερώτησή του, ζητά από την Κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο:
- Να τοποθετηθούν ξεκάθαρα απέναντι στην πρόταση της Hellenic Train
- Να δηλώσουν αν προτίθενται να απορρίψουν την κατάργηση της παρουσίας δεύτερου μηχανοδηγού
- Να ενημερώσουν τη Βουλή για την πορεία αναβάθμισης του συστήματος ETCS στο σύνολο του σιδηροδρομικού δικτύου
- Να διασφαλίσουν ότι η αναθεώρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης δεν θα υπονομεύσει τη σιδηροδρομική ασφάλεια
«Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο για πισωγυρίσματα σε θέματα που αφορούν ανθρώπινες ζωές. Η Κυβέρνηση οφείλει να υπερασπιστεί το δημόσιο συμφέρον και την ασφάλεια των επιβατών και όχι τα κόστη μιας εταιρείας που διαχειρίζεται δημόσια συγκοινωνία», ανέφερε ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.