Παραδόθηκε στην κυκλοφορία ο νότιος κλάδος της γέφυρας Αξιού, μετά από 15 μήνες εργασιών. Το οδικό τμήμα παρέμεινε κλειστό από τον Ιανουάριο του 2024, λόγω εργασιών αποκατάστασης της γέφυρας, η οποία έχει κατασκευαστεί τη δεκαετία του 1970. Από σήμερα σταματά η εκτροπή των οχημάτων στον βόρειο κλάδο της γέφυρας, ενώ από τα μεσάνυχτα λειτουργήσει κανονικά ο σταθμός διοδίων στα Μάλγαρα με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, η λειτουργία του οποίου είχε ανασταλεί για όσο διάστημα διαρκούσαν οι εργασίες αποκατάστασης.
Στην τελετή παράδοσης του έργου παραβρέθηκαν ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας και ο υφυπουργός, αρμόδιος για τις υποδομές, Νίκος Ταχιάος, οι οποίοι έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα της ασφάλειας του δρόμου. «Οι εργασίες που έγιναν, κυρίως στο κομμάτι της ενίσχυσης της δομικής της γέφυρας, μας επιτρέπουν να τη δώσουμε σε κυκλοφορία. Με αυτό τον τρόπο βάζουμε ένα τέλος στη μεγάλη ταλαιπωρία που είχαν χιλιάδες οδηγοί και φυσικά είναι μία ακόμη απόδειξη ότι η ασφάλεια είναι στις προτεραιότητες όλων μας» τόνισε ο κ. Δήμας προσθέτοντας ότι πλέον οι οδηγοί μπορούν να κυκλοφορούν με πολύ μεγαλύτερη ασφάλεια και ταχύτητα, πάντα εντός των ορίων που προβλέπει ο ΚΟΚ.
Από την πλευρά του ο κ. Ταχιάος σχολίασε ότι τέτοιου είδους έργα, κατά την εκτέλεση των οποίων επηρεάζεται η κυκλοφορία, δεν είναι εύκολα, αλλά επειδή «είναι ένα έργο που αφορούσε στην ασφάλεια των μετακινουμένων και πάντοτε η ασφάλεια προηγείται της άνεσης». Όπως είπε ο υφυπουργός η εταιρεία Εγνατία Οδός ΑΕ «σιγά σιγά αποχωρεί από τον δρόμο» και εκτίμησε ότι μέχρι τα τέλη του 2025 «ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει να αναβαθμίσει τμήματα, όπως αυτό στο οποίο βρισκόμαστε και κυρίως να κατασκευάσει κάθετους άξονες, που για πολλά χρόνια υπήρχαν ως πρόβλημα για την ασφάλεια των μετακινούμενων. Αυτή είναι η επόμενη προτεραιότητα της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Στα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου αναφέρθηκε ο διευθύνω ν σύμβουλος της Εγνατία Οδός ΑΕ Κωνσταντίνος Κουτσούκος. Το έργο έγινε σε μήκος 780 μέτρων γέφυρας, όπου υπήρχαν 27 ανοίγματα, που το κάθε ένα είχε από 6 δοκούς, που αποκαταστάθηκαν και ενισχύθηκε ο φορέας τους. Όπως είπε υπήρχε μεγάλη δυσκολία στη διαχείριση της κυκλοφορίας, γιατί γινόταν εκτροπή πάνω από γέφυρα, στον αντίθετο κλάδο κυκλοφορίας και πολύ κοντά στα διόδια.Το διάστημα που δεν λειτουργούσαν τα διόδια, λόγω εκτροπής της κυκλοφορίας δεν καταβλήθηκαν διόδια αξίας 8 εκατ. ευρώ, ενώ το έργο ήταν προϋπολογισμού 11 εκατ. Ευρώ. Οι εργασίες συντήρησης συνεχίζονται καθημερινά κάτω από τη γέφυρα.
Παρόντες στην τελετή ήταν ο υφυπουργός Δ. Βαρτζόπουλος, οι βουλευτές Φ. Παππάς και Θ. Καράογλου, οι αντιπεριφερειάρχες Π. Μπίλιας και Κ. Γιουτικας, η δήμαρχος Δελτα Γερακίνα Μπισμπινά ο πρόεδρος της Εγνατία Οδός ΑΕ Γ. Κωνσταντοπουλος
Αρχικά ο υπουργός Υποδομών επισκεφτηκε τα γραφεία της Εγνατίας Οδού στα διόδια των Μαλγάρων όπου απέκτησε το Egnatia Pass. Εκεί πληροφορήθηκε ότι έχουν εκδοθεί σχεδόν 340.000 Egnatia Pass από το 2019 και ότι μισοί οδηγοί που κυκλοφορούν στην Εγνατία χρησιμοποιούν τον μηχανισμό αυτόματης διέλευσης, λόγω διαλειτουργικότητας που ισχύει από το 2020.