Γέφυρα Αξιού: Παραδίδεται το σαββατοκύριακο, τέλος η ταλαιπωρία, τι θα γίνει με τα διόδια Μαλγάρων

Οι εργασίες για την ενίσχυση της στατικότητας της γέφυρας η οποία κατασκευάστηκε το 1972 κρίθηκαν αναγκαίες καθώς είχε υποστεί καθίζηση

Έπειτα από σχεδόν δεκαπέντε μήνες καθημερινής ταλαιπωρίας η οποία στη διάρκεια των εορταστικών τριημέρων χτυπούσε κόκκινο, παραδίδεται επιτέλους στην κυκλοφορία η γέφυρα του Αξιού ποταμού, στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών Θεσσαλονίκης, στον κλάδο εισόδου προς την πόλη.

Όπως δήλωσε στο emakedonia.gr ο προϊστάμενος της Διευθύνουσας Υπηρεσίας της «Εγνατία Οδός Α.Ε.» Σταύρος Σάκκος «την Πέμπτη τελειώνουν οι εργασίες οι οποίες γίνονται στο οδόστρωμα της γέφυρας και εφόσον δεν υπάρξουν προβλήματα με τις καιρικές συνθήκες, σχεδιάζουμε να παραδώσουμε τη γέφυρα σε κυκλοφορία μέσα στο σαββατοκύριακο. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, στόχος μας είναι κατά την επιστροφή των εκδρομέων στις 25 Μαρτίου η γέφυρα να είναι σε λειτουργία”.

Σύμφωνα με τον ίδιο οι εργασίες στη γέφυρα θα συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα, αλλά θα αφορούν παρεμβάσεις στο κάτω μέρος της, εκτός του οδοστρώματος.

Η γέφυρα του Αξιού είναι η δεύτερη που ανακατασκευάζεται, έπειτα από εκείνη, λίγα χιλιόμετρα πριν, στον Αλιάκμονα ποταμό, στον ίδιο κλάδο του αυτοκινητόδρομου προς Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για δύο από τις παλαιότερες γέφυρες οι οποίες είχαν άμεση ανάγκη παρέμβασης.

Οι εργασίες για την ενίσχυση της στατικότητας της γέφυρας του Αξιού η οποία κατασκευάστηκε το 1972 κρίθηκαν αναγκαίες καθώς είχε υποστεί καθίζηση.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό των έργων η γέφυρα θα σηκωθεί κατά 10 εκατοστά και θα γίνουν επίσης έργα αντιστήριξης. Η σύμβαση με την εταιρεία Ιntrakat υπογράφηκε τον Αύγουστο του 2023 ωστόσο οι εργασίες ξεκίνησαν στις 8 Ιανουαρίου 2024 αφού, σύμφωνα με την Εγνατία Οδό Α.Ε. έπρεπε να γίνει επικαιροποίηση της μελέτης γιατί βρέθηκαν κάποια καινούργια στοιχεία που αφορούσαν τις επεμβάσεις που έπρεπε να γίνουν.

Έξι μήνες μετά

Κατά την επίσκεψη του Νίκου Ταχιάου στο εργοτάξιο τον Μάιο του 2024 ο υφυπουργός Υποδομών είχε δηλώσει ότι «τον Σεπτέμβριο θα δοθούν στην κυκλοφορία τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας και στη συνέχεια τον Δεκέμβριο θα παραδοθεί πλήρως η γέφυρα». Χρειάστηκαν, όμως, άλλοι έξι μήνες προκειμένου να ολοκληρωθούν οι εργασίες.

Για τις ανάγκες αυτού του έργου στις 8 Ιανουαρίου 2024 υπήρξε εκτροπή της κυκλοφορίας, αμέσως μετά τα διόδια των Μαλγάρων προς τον διπλανό κλάδο του αυτοκινητόδρομου της εξόδου από την πόλη.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να προκαλούνται μποτιλιαρίσματα, ακόμη και χιλιομέτρων μερικές φορές, καθώς τα οχήματα κινούνται για αρκετή απόσταση, μόνο από μία λωρίδα κυκλοφορίας κατά την είσοδο προς Θεσσαλονίκη και σε δύο λωρίδες κατά την έξοδο.

Συγκεκριμένα, ο περιορισμός των λωρίδων κατά την είσοδο ξεκινά σταδιακά πριν από τα διόδια των Μαλγάρων όπου οι τέσσερις λωρίδες γίνονται δύο και μετά τα διόδια καταλήγουν σε μία. Για τον λόγο αυτό η διέλευση από τα διόδια, στην κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη γίνεται μόνον από δύο θυρίδες, χωρίς την καταβολή αντιτίμου.

Κανονικά τα διόδια

Ερωτηθείς ο κ. Σάκκος για τη λειτουργία των διοδίων ανέφερε ότι αυτά θα επαναλειτουργήσουν αμέσως με την παράδοση της γέφυρας στην κυκλοφορία. Συνεπώς, η δωρεάν διέλευση των οδηγών στο ρεύμα εισόδου προς Θεσσαλονίκη θα ισχύσει το αργότερο έως τις 25 Μαρτίου.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των εργασιών εκτιμάται περίπου στα 10 εκατ. ευρώ. Όμως, το πραγματικό κόστος του έργου αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί εάν συνυπολογιστούν και οι απώλειες εσόδων στο σταθμό διοδίων των Μαλγάρων.

Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του κ. Ταχιάου «ο πρώτος μήνας υλοποίησης των εργασιών στην γέφυρα του ποταμού Αξιού, τον Ιανουάριο δηλαδή του 2024, ‘κόστισε’ στα έσοδα της εταιρείας ‘Εγνατία Οδός Α.Ε.’ το ποσό των 1,3 εκατ. ευρώ». Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι απώλειες εσόδων ξεπέρασαν, πιθανότατα, ήδη τα 10 εκατ. καθώς συνήθως κατά το καλοκαιρινούς μήνες τα έσοδα στα συγκεκριμένα διόδια είναι υψηλότερα.

Loader