Γιουτίκας για Δυτικό Προαστιακό Θεσσαλονίκης: Ανάδοχος το 2025 και ολοκλήρωση το 2027 (βίντεο)
Νέα συνάντηση στην Περιφέρεια την Παρασκευή παρουσία Σταϊκούρα
Νέα συνάντηση για το θέμα την ερχόμενη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη
- Newsroom
Συνάντηση θα υπάρξει την ερχόμενη εβδομάδα στη Θεσσαλονίκη με θέμα την επιτάχυνση των διαδικασιών για τον Δυτικό Προαστιακό Θεσσαλονίκης. Αυτό συμφωνήθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, τον αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης, Κώστα Γιουτίκα και εκπροσώπους της ΕΡΓΟΣΕ.
Ο Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος της Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα project το οποίο είναι σε διαδικασία διαγωνισμού από την ΕΡΓΟΣΕ μαζί με την σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με το εθνικό δίκτυο.
Το έργο φιλοδοξεί να αποτελέσει συμπληρωματικό μέσο στο υπό ανάπτυξη δίκτυο του Μετρό Θεσσαλονίκης και να γίνει το δεύτερο μέσο σταθερής τροχιάς της πόλης, όπως αναφέρει το ypodomes.gr.
Το Έργο Ανάπτυξης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Θεσσαλονίκης αφορά στη μελέτη και κατασκευή των έργων που απαιτούνται για την λειτουργία των νέων Σιδηροδρομικών Στάσεων (αποβάθρες, στέγαστρα, άνω και κάτω διαβάσεις πεζών, κτιριακές εγκαταστάσεις, Η/Μ έργα κτλ.) κατά μήκος των υφιστάμενων εν λειτουργία ΣΓ, των υφιστάμενων εκτός λειτουργίας ΣΓ, καθώς και κατά μήκος των νέων ΣΓ (νέες χαράξεις).
Επίσης περιλαμβάνονται τα απαραίτητα οδικά έργα αποκατάστασης της οδικής κυκλοφορίας και προσαρμογής της στα νέα δεδομένα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.
Ο Δυτικός Προαστιακός Θεσσαλονίκης θα διαθέτει 3 γραμμές που καλύπτουν σημαντικό τμήμα της μητροπολιτικής Θεσσαλονίκης, αξιοποιώντας και παλιές εγκαταλελειμμένες γραμμές. Ουσιαστικά μαζί με την μελλοντική επέκταση του Μετρό προς τα Δυτικά, θα μπορέσουν να ικανοποιήσουν μεγάλο μέρος των μετακινήσεων που σήμερα γίνονται μέσω λεωφορειακών γραμμών αποτελώντας μέρος του μελλοντικού συστήματος μεταφορών της Θεσσαλονίκης.
Συνολικά προβλέπεται η λειτουργία 16 σταθμών που δημιουργούν ένα συνεκτικό δίκτυο σταθερής τροχιάς και προβλέπονται 3 γραμμές, ωστόσο μέσω του διαγωνισμού μπορεί να υπάρξουν τροποποιήσεις για τη βέλτιστη λειτουργία και απόδοση του.
Η προμελέτη (που ενδέχεται να τροποποιηθεί) προβλέπει ως Γραμμή 1: Ν.Σ.Σταθμός-Σίνδος και Γραμμή 2: Λιμάνι Θεσσαλονίκης-Διαβατά ενώ η Γραμμή 3 σχεδόν στο σύνολό της σε νέα χάραξη στο τμήμα Λαγκαδά-Επτανήσου.
Ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης κ. Γιουτίκας, μιλώντας για το θέμα, επισήμανε τα πολλαπλά οφέλη από την ανάπτυξη του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης για τη βελτίωση της καθημερινής μετακίνησης των πολιτών, την εξυπηρέτηση χιλιάδων εργαζόμενων, επιχειρήσεων και εταιρειών Logistics που δραστηριοποιούνται στη δυτική πλευρά της πόλης, τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της περιβαλλοντικής ρύπανσης. Παράλληλα, υπογράμμισε τον καθοριστικό ρόλο που θα διαδραματίσει η λειτουργία του στην ισόρροπη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και στο πλαίσιο αυτό ζήτησε από τον αρμόδιο υπουργό να προχωρήσουν με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα οι διαδικασίες.
Νέα συνάντηση στην Περιφέρεια την Παρασκευή παρουσία Σταϊκούρα
Από «Μακεδονία» προς «Κηφισό» τα λεωφορεία της υπεραστικής γραμμής Θεσσαλονίκη- Αθήνα
Εκδήλωση για τον μεγάλο συνθέτη στον δήμο Παύλου Μελά
Τι λέει στο emakedonia.gr ο πατέρας του 19χρονου Γιάννη Καμπαϊλή