Τέμπη: Γιατί έχει καθυστερήσει η έκθεση του ΕΜΠ για την πυρόσφαιρα (βίντεο)

H έκθεση του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) για την πυρόσφαιρα, αντιμετωπίζει ορισμένα αναπάντεχα δικονομικά και ουσιαστικά προβλήματα

- Newsroom

H έκθεση του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) σχετικά με την πυρόσφαιρα, αντιμετωπίζει κάποια αναπάντεχα δικονομικά και ουσιαστικά προβλήματα και αυτός είναι ο λόγος που η υποβολή της έχει καθυστερήσει 11 μήνες από τότε που έδωσε εντολή η εισαγγελέας στον καθηγητή Δημήτρη Καρώνη.

Η έκθεση του ΕΜΠ και του καθηγητή κ. Καρώνη, όπως τόνισε ο Τάσος Τέλλογλου στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1 την Τρίτη (25/02) έχει καθυστερήσει, μεταξύ άλλων, γιατί υπάρχει το πρόβλημα ότι κάποια από τα πειράματα στα μεταχειρισμένα έλαια σιλικόνης έγιναν χωρίς την παρουσία πραγματογνωμόνων των οικογενειών, παράλειψη που δημιουργεί απόλυτη ακυρότητα σε αυτά τα πειράματα για να ληφθούν υπόψη στη δικογραφία. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΝΤ1, φαίνεται ότι κάποια απ’ αυτά τα πειράματα, τουλάχιστον ένα, έχει επαναληφθεί.

Παράλληλα, για να δώσει μεγαλύτερο ειδικό βάρος στην έκθεσή του, ο κ. Καρώνης διεξάγει κάποια απ’ αυτά τα πειράματα σε συνεργασία με πανεπιστημιακά ιδρύματα του εξωτερικού, ώστε να μην είναι δυνατόν να αμφισβητηθεί το συμπέρασμά του.

Στις εκδοχές που παίρνει υπόψη του είναι και τα λάδια των μετασχηματιστών αλλά και οι μπαταρίες, σύμφωνα με πληροφορίες, μία εκδοχή που είχε υποστηρίξει η Hellenic Train με την έκθεσή της αμέσως μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.

Φωτογραφία από τον μετασχηματιστή του τρένου

Φαίνεται να συγκρούονται ισχυρισμοί της Hellenic Train για την προέλευση της φωτιάς κατά το δυστύχημα στα Τέμπη, με φωτογραφία από τον μετασχηματιστή της αμαξοστοιχίας που έχει έρθει στη δημοσιότητα.

Ο πραγματογνώμονας Αχιλλέας Μιχόπουλος, σχολίασε φωτογραφίες ντοκουμέντα που παρουσίασε το Kontra, αναφέροντας πως καθιστούν διάτρητο το επιχείρημα της σιδηροδρομικής εταιρείας.

Στη φωτογραφία που είχε συμπεριληφθεί στο πόρισμα της Hellenic Train για το δυστύχημα, όπου φαίνεται ο μετασχηματιστής στο έδαφος και ένα καλώδιο να ακουμπάει πάνω του.

Αρχικά, ο κ. Μιχόπουλος αναφέρθηκε σε αναφορές του πραγματογνώμονα Κώστα Λακαφώση, πως το συγκεκριμένο καλώδιο είχε τοποθετηθεί σε εκείνη τη θέση εκ των υστέρων, αν και δεν μπορεί να επιβεβαιώσει κάτι τέτοιο.

Εκτίμησε ωστόσο πως «αν ισχύει το σενάριο, ότι το καλώδιο έτυχε να προσγειωθεί πάνω στον μετασχηματιστή και προκλήθηκε βραχυκύκλωμα, θα έπρεπε πάνω του να βλέπουμε τα ίχνη του βραχυκυκλώματος».

«Με εκατοντάδες Αμπέρ να περνούν μέσα από αυτό το καλώδιο, θα έπρεπε εκεί πέρα να υπάρχουν ίχνη βραχυκυκλώματος, ακτινωτά ίχνη, μαυρισμένη περιοχή, έπρεπε να έχει λιώσει το μέταλλο», τόνισε.

«Γιατί όταν έχουμε τέτοια ισχύ λιώνει το μέταλλο, τέτοια πράγματα δεν είδαμε. Η έκθεση της Hellenic train λέει ότι το λάδι βγήκε από την τριγωνική οπή η οποία είναι διαστάσεων 12x4, ότι βγήκε και έκανε κάποιο νέφος».

«Για να προκύψει νέφος, χρειάζεται να έχουμε πολύ μικρή οπή, πολύ μεγάλη πίεση και υποβοήθηση από αέρα μεγάλης πίεσης», αντιπαρέβαλε ωστόσο ο εμπειρογνώμονας.

«Όλα αυτά είναι τελείως αβάσιμα, καταρρίπτονται εύκολα», παρατήρησε.

«Οι υπολογισμοί μου μιλούν για 110 έως 195 κιλά ελαίου που βγήκε από αυτή την οπή. Προφανώς δεν μπορεί να εκνεφωθεί από τέτοια τρύπα και οι μεγάλες σταγόνες δεν αναφλέγονται», κατέληξε.

Loader