Σταμπουλίδης (Υπερταμείο): 370 εκατ. ευρώ θα κοστίσει η ανάπλαση της ΔΕΘ - Μέχρι το καλοκαίρι ο διαγωνισμός

Ωριμάζει το project της ανάπλασης - Πρόκληση η ανταπόκριση της αγοράς, πόσα θα βάλει ο ιδιώτης - Ανδριόπουλος (Dimand): Μέχρι το 2028 θα έχει ολοκληρωθεί η ανάπλαση στο ΦΙΞ

Tον οδικό χάρτη της ανάπλαση της ΔΕΘ, σκιαγραφώντας παράλληλα και το ύψος της επένδυσης που θα αγγίξει τα 370 εκατ. ευρώ (υπενθυμίζεται πως αρχικά οι εκτιμήσεις έκαναν λόγο για 180 εκατ.), ξεδίπλωσε ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης, επικεφαλής της μονάδας συμβάσεων στρατηγικής σημασίας (PPF) και εκτελεστικό μέλος στο ΔΣ του Υπερταμείου, στο πλαίσιο του συνεδρίου για την κτηματαγορά, Prodexpo North.



«Από τη ΔΕΘ έχει γίνει μία πολύ καλή προεργασία για την ανάπλαση, την περασμένη εβδομάδα αναδείχτηκε ο τεχνικός σύμβουλος του έργου, από εδώ και πέρα θα επικαιροποιήσουμε το χρηματοδοτικό μοντέλο για να δούμε την πρώτη αντίδραση της αγοράς, η κρατική δαπάνη θα αγγίξει τα 120 εκατ. ευρώ ενώ θα προστεθεί και η συνεισφορά της ΠΚΜ (πέριξ των 20 εκατ. για την συντήρηση του πρασίνου). Το χρηματοδοτικό μοντέλο θα το γνωρίζει επακριβώς η αγορά. Υπολογίζω πως η διαδικασία κατά την οποία θα υπάρξει διάδραση και αλληλεπίδραση με την αγορά θα πάρει ένα μήνα. Μέχρι τον Ιούνιο θέλουμε να είμαστε σε ανοιχτή διαδικασία για την ανεύρεση επενδυτή δημοσιεύοντας το τεύχος του διαγωνισμού», επεσήμανε.

481926294-1454204805541587-8131904075114936819-n.jpg?v=0



«Να πείσουμε την αγορά, βιώσιμο business plan, 230 εκατ. θα βάλει ο ιδιώτης»


«Το στοίχημα για μας είναι πως θα πείσουμε την αγορά να συμμετέχει στο project ύψους 370 εκατ. ευρώ με βιώσιμο τρόπο, δεν μπορεί να γίνει το έργο χωρίς ιδιωτική συμμετοχή. Θα παρουσιάσουμε ένα μοντέλο χρηματοδότησης με κρατική συμμετοχή έως 120 εκατ. ευρώ, η ΠΚΜ θα βάλει 20 εκατ. ευρώ και τα υπόλοιπα 230 εκατ. ο ιδιώτης, δεσμεύομαι πως το business plan θα καταστήσει το project βιώσιμο», τόνισε.

Η ΔΕΘ, τα μαθηματικά που δεν βγαίνουν και το… Μανχάταν


«Τα μαθηματικά δεν βγαίνουν για τη χρηματοδότηση και τον ιδιώτη που θα συμμετέχει στην ανάπλαση της ΔΕΘ, ούτε τετράγωνο στο Μανχάταν να χτίζαμε», απάντησε σε αυτό το σημείο ο διευθύνων σύμβουλος της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος. Aξίζει να σημειωθεί πως η Dimand έχει εκφράσει ενδιαφέρον να συμμετάσχει στον διαγωνισμό για το project της ανάπλασης. 

«Ανταγωνιστικός διάλογος για Γκόνου»

«Ωριμάζουμε έργα 8 δισ. ευρώ αυτή τη στιγμή σε όλη την Ελλάδα, 3,5 δισ. ευρώ έργα υποδομών θα παραδοθούν έως το 2026. Αναφορικά με το στρατόπεδο Γκόνου, τέσσερα είναι τα ενδιαφερόμενα σχήματα στην πρώτη φάση. Περνάμε πλέον στη δεύτερη φάση, στον ανταγωνιστικό διάλογο, θεωρώ πως θα έχουμε τελειώσει με τις διαδικασίες μέχρι το καλοκαίρι, θα αναπτυχθεί μία άλλη δυναμική για την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης εφόσον προχωρήσει η ανάπτυξη του logistic center στον Γκόνο», υποστήριξε ο κ. Σταμπουλίδης.

«Νέες προοπτικές»


«Ανοίγονται νέες προοπτικές στα βόρεια σύνορά μας, προσφέρουμε γη με πολύ λογικό αντάλλαγμα το οποίο θα αποσβεσθεί για τις επιχειρήσεις σε βάθος χρόνου», πρόσθεσε.

«Νέα πνοή στο λιμάνι»


«Η επέκταση του έκτου προβλήτα στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, επένδυση ύψους 180 εκατ. ευρώ θα δώσει νέα πνοή στον λιμένα. Δεν μπορεί να πάνε χώρια Γκόνος και λιμάνι, είναι projects που πάνε μαζί, ένας χρήστης μπορεί να είναι και στο ένα και στο άλλο. Για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είμαστε στη διαδικασία του master plan, σύντομα θα έχουμε εξελίξεις», ανέφερε.

Νέος διαγωνισμός για την μαρίνα Καλαμαριάς


Για την αξιοποίηση της μαρίνας Καλαμαριάς, επεσήμανε πως «φέρνουμε νέο Προεδρικό Διάταγμα, περιμένουμε το πράσινο φως από το ΣτΕ, και θα προχωρήσουμε σύντομα σε νέο διαγωνισμό».

Εγνατία


Για την Εγνατία, σημείωσε πως είναι στην τελική ευθεία η διαδικασία της αποκρατικοποίησής της και η παράδοσή της στον ανάδοχο. «Στη Μακεδονία υλοποιούμε έργα 700 εκατ. ευρώ αυτή τη στιγμή», τόνισε.

«Μέχρι το 2028 η ανάπλαση του ΦΙΞ»


«Η ανάπλαση της πρώην ζυθοποιίας ΦΙΞ είναι σε μελετητική διαδικασία αυτή τη στιγμή, Απρίλιο ή Μάιο θα είμαστε έτοιμοι να παρουσιάσουμε την αρχιτεκτονική μελέτη στην πόλη για να καταλάβει η Θεσσαλονίκη τι θέλουμε να κάνουμε. Μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου θα έχει βγει και η οικοδομική άδεια και εντός του 2025 θα ξεκινήσουν οι εργασίες, μέχρι το τέλος του 2027, αρχές 2028 θα έχει ολοκληρωθεί το έργο. Θα κάνουμε σίγουρα ξενοδοχείο, κατοικίες (διαφορετικές από το υπάρχον απόθεμα), χρήσεις που έχουν να κάνουν με την τέχνη αλλά και ελεύθερο χώρο, μία επιπλέον πλατεία στην πόλη», ανέφερε κ. Ανδριόπουλος.

«Εμείς χτυπάμε πάντα την πόρτα της πόλης, και νέα γραφεία εκτός του ΦΙΞ»


«Από το 2019 εμείς χτυπάμε συνέχεια την πόρτα της πόλης, δε μας πλησίασε αυτή ποτέ, κανείς δεν πίστευε πως μπορεί να γίνει κάτι με το ΦΙΞ. Καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα πράσινο βιοκλιματικό κτήριο(Hub 26) στα δυτικά της πόλης το οποίο τράβηξε μεγάλες εταιρείες (Παρευξείνια Τράπεζα, Coca Cola, Πειραιώς, Αlpha Bank), θα προχωρήσουμε και στην ανάπτυξη άλλων γραφείων εκτός του ΦΙΞ», επεσήμανε.

Για το logistic center που σχεδιάζει η Dimand στο ακίνητο της πρώην ΒΑΛΚΑΝ ΕΞΠΟΡΤ, σημείωσε πως «το έργο ωριμάζει».

«Να τρέξουν οι μελέτες για τις επεκτάσεις του μετρό, η ανάπλαση της ΔΕΘ θα καθορίσει την πορεία της πόλης για 50 χρόνια»


«Το ζήτημα είναι προς τα που πάει η πόλη, εκεί πρέπει να πάμε και όλοι μαζί, η Θεσσαλονίκη μετά από μία αγρανάπαυση έχει πάρει την απόφαση να πάει μπροστά. Η Ελλάδα θα πάει μπροστά με επίσπευση και συντονισμό υλοποίησης των μεγάλων υποδομών, η γκρίνια δεν οδηγεί πουθενά. Η Θεσσαλονίκη θα κριθεί στο μέλλον από το πόσο γρήγορα θα τρέξουν οι μελέτες για τις επεκτάσεις του μετρό, την αναβάθμιση του λιμανιού (εδώ χρειάζεται όραμα), την ανάπλαση της ΔΕΘ (πότε, πώς, με ποιο εργαλείο θα γίνει). Η ανάπλαση θα καθορίσει την πορεία της πόλης για τα επόμενα 50 χρόνια, πρέπει να δούμε την μεγάλη εικόνα, οραματικά, πρέπει να αφήσει η πόλη τα σου είπα, μου είπες. Η Θεσσαλονίκη έχει ανάγκη από μεγάλες υποδομές που θα τραβήξουν εταιρείες που θα κάνουν εδώ το πανευρωπαϊκό τους hub», επεσήμανε.

«Τεράστιες προοπτικές ανάπτυξης, να διεκδικήσει ρόλο η Θεσσαλονίκη στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας»


«Θα μείνουμε στην πόλη για άλλα 16 χρόνια, η Θεσσαλονίκη έχει τις μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης σε όλη την Ελλάδα, η Αθήνα έχει λιγότερες δυνατότητες από τη Θεσσαλονίκη. Όταν αρχίσει η ανοικοδόμηση της Ουκρανίας η Θεσσαλονίκη πρέπει να διεκδικήσει ένα κομμάτι της πίτας μέσω του λιμανιού, όχι σε ρόλο πρωταγωνιστή απαραίτητα αλλά να είναι εκεί», ανέφερε.

Loader