Το Υπερταμείο/Growthfund ανακοινώνει τη ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την απόκτηση του πλειοψηφικού μεριδίου συμμετοχής (67%) στο μετοχικό κεφάλαιο της «Οργανισμός Λιμένος Βόλου Α.Ε.» (ΟΛΒ Α.Ε.). Απόφαση που προκαλεί αίσθηση την ώρα που τρέχει, μέχρι αύριο, η δημόσια πρόταση των Ντρέιφους για το 21% του ΟΛΘ...
Το παρασκήνιο
Από εδώ και πέρα το πιθανότερο είναι η προκήρυξη νέου διαγωνισμού, εκτός αν το Δημόσιο ακολουθήσει «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» και αποφασίσει να ενισχύσει με ίδιους πόρους το λιμάνι. Στο λιμάνι του Βόλου απαιτείται να τρέξει μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα μετά τις καταστροφές από Ντάνιελ και Elias, κάτι βέβαια γνωστό εδώ και καιρό, με το timing της κυβερνητικής απόφασης να γεννά απορίες κι ενώ εκκρεμούσε δικαστική προσφυγή από «χαμένο» του διαγωνισμού. Ο ΟΛΘ είχε επικρατήσει στη διαγωνιστική διαδικασία, προσφέροντας 51 εκατ. ευρώ για το 67% του ΟΛΒ.
Τον Ιούλιο του 2024 το ΤΑΙΠΕΔ είχε δώσει το πράσινο φως σε έργα 9,9 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση των ζημιών.
Αξίζει να σημειωθεί πως πριν λίγες μέρες, είχαμε αλλαγή σκυτάλης στη διοίκηση του Υπερταμείου καθώς νέος διευθύνων σύμβουλος ορίστηκε ο Γιάννης Παπαχρήστου. Η απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ για την ανακήρυξη του ΟΛΘ ως προτιμητέτου επενδυτή είχε προκαλέσει την προσφυγή του έτερου επιχειρηματικού σχήματος που μειοδότησε στον διαγωνισμό.
Πρόκειται για την «Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.», η οποία είχε προσφέρει τίμημα 25 εκατ. ευρώ. Αρχικά είχε προσφύγει στην ΕΑΔΗΣΥ κατά της διαδικασίας πώλησης του 67% του λιμανιού του Βόλου από το ΤΑΙΠΕΔ, κάνοντας λόγο για «σύγκρουση συμφερόντων», με την Αρχή να δηλώνει αναρμόδια για να εκδικάσει την ένσταση. Σε επόμενο χρόνο, το ΣτΕ ανέπεμψε στην ΕΑΔΗΣΥ τη λήψη απόφασης για την προσφυγή της Goldair, με τη σχετική απόφαση να λαμβάνεται προ ημερών.
Για τη μεταβίβαση του 67% του ΟΛΒ στον ΟΛΘ εκκρεμούσε η υπογραφή της σχετικής σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή, η οποία όπως φαίνεται μετά τις σημερνές εξελίξεις αναβάλλεται επ' αόριστον.
«Πρόκειται για ομόφωνη απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας και εντάσσεται σε ένα νέο πλαίσιο στρατηγικής διαχείρισης της δημόσιας περιουσίας, το οποίο διαμορφώνεται μετά την απορρόφηση του ΤΑΙΠΕΔ από το Growthfund», όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση του Υπερταμείου.
«Λόγοι δημοσίου συμφέροντος»
«Λόγοι δημοσίου συμφέροντος επιτάσσουν την αναπροσαρμογή της στρατηγικής αξιοποίησης του λιμένα, ώστε να διασφαλιστεί η βέλτιστη ανάπτυξή του προς όφελος της εθνικής οικονομίας και της τοπικής κοινωνίας. Οι υποδομές του Λιμένα Βόλου ενισχύονται με σημαντικά έργα αποκατάστασης και αναβάθμισης ύψους 9 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) μετά και την κακοκαιρία “Daniel”, γεγονός που μεταβάλλει την οικονομική και λειτουργική αξία του λιμένα», αναφέρει το Υπερταμείο.
Το Υπερταμείο/Growthfund επιδιώκει να αξιοποιήσει περαιτέρω το νέο θεσμικό πλαίσιο που το διέπει, βάσει του οποίου, έχει πλέον τη δυνατότητα αξιοποίησης των περιουσιακών του στοιχείων και την ανάπτυξή τους, ως εκ τούτου το Υπερταμείο σκοπεύει να διερευνήσει τις δυνατότητες αυτοτελούς ανάπτυξης του λιμένος Βόλου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Υπερταμείο προχώρησε στη σχετική απόφαση λαμβάνοντας επίσης υπόψη το δημόσιο συμφέρον καθώς και ότι έχουν μεταβληθεί ουσιωδώς οι οικονομικές και οι τεχνικές παράμετροι του διαγωνισμού.
Η διοίκηση του Υπερταμείου «δεσμεύεται στην απόφασή της για την άμεση ωρίμανση ενός ολοκληρωμένου - ρεαλιστικού επιχειρησιακού και στρατηγικού σχεδίου με βάση τα νέα δεδομένα. Στόχος είναι η αναβάθμιση και ανάπτυξη του Λιμένος Βόλου, ο οποίος έχει όλες τις προϋποθέσεις να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην εμπορική και τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλίας, να αποτελέσει πύλη εξωστρέφειας, και μαζί με τους υπόλοιπους λιμένες της χώρας, να προκρίνει τα ελληνικά συμφέροντα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου».