Τέμπη: Περίεργη αναντιστοιχία στους χρόνους άφιξης και αναχώρησης της εμπορικής αμαξοστοιχίας

Φέρεται να αφίχθηκε σε χρόνο μεταγενέστερο, σε σχέση με τη δηλωθείσα ώρα ολοκλήρωσης του ελέγχου

Στις 28 Φεβρουαρίου 2023 η εμπορική αμαξοστοιχία 63503 έπρεπε να αναχωρήσει από τον εμπορευματικό σταθμό Θεσσαλονίκης στις 21:15. Όμως όπως αναφέρεται στην έκθεση (του ΕΟΔΑΣΑΑΜ και είχε αποκαλύψει η «ΜτΚ» από τις 3/11/2024) υπάρχει μια αναντιστοιχία στους χρόνους που αναφέρει ο ελεγκτής (στη σιδηροδρομική γλώσσα αποκαλείται "επισκέπτης") και σε αυτούς που αναγράφονται στα βιβλία του ΟΣΕ. 

Όπως αναφέρεται στην έκθεση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ η εμπορευματική αμαξοστοιχία ελέγχθηκε πριν την αναχώρηση της από έναν υπάλληλο του ΟΣΕ. Σύμφωνα με την κατάθεση του στον ανακριτή, από τις 19:40 που «κούμπωσε» η μηχανή στην αμαξοστοιχία ο ίδιος ολοκλήρωσε τον έλεγχο ασφαλείας στις 20:40, δηλαδή σε περίπου 50 λεπτά. Στη συνέχεια, υπέγραψε το φύλλο φόρτωσης της Hellenic Train στις 21:00 με τη σύνθεση των βαγονιών και κατά την αναχώρησή της η αμαξοστοιχία πέρασε από μπροστά του, επιβεβαιώνοντας ότι δεν υπήρχε κάτι στο τρένο εκτός από το δηλωμένο φορτίο.

Σημειωτέον ότι κάθε ζεύγος τροχών συνδέεται με έναν άξονα και ο «επισκέπτης» χρειάζεται ένα λεπτό για να ελέγξει αν σε κάθε άξονα λειτουργεί η πέδηση. Εν προκειμένω είχε να ελέγξει 56 άξονες, επομένως με βάση την κατάθεση του στον ανακριτή ο χρόνος «βγαίνει».  Ωστόσο, τα όσα κατέθεσε ο ελεγκτής δεν ταιριάζουν με όσα αναγράφονται στο αντίστοιχο βιβλίο του ΟΣΕ. Εκεί αναγράφεται ότι η εμπορική αμαξοστοιχία 63503 αφίχθηκε στις 21:05  (δηλαδή σε χρόνο μεταγενέστερο από την ολοκλήρωση του ελέγχου, σύμφωνα με την κατάθεση του μάρτυρα), ότι ήταν έτοιμη για αναχώρηση στις 21:35 και τελικά αναχώρησε 21:40.

Στην έκθεση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ σημειώνεται ότι τα διαθέσιμα δεδομένα διασταυρώθηκαν με τρεις πηγές και ότι τελικά «η δήλωση του εργαζόμενου του ΟΣΕ και η υπογεγραμμένη και σφραγισμένη αναφορά δεν συμβαδίζουν (are not consistent) με το πιο πιθανό χρονολόγιο των συμβάντων». Οι σιδηροδρομικοί διερευνητής κατέληξαν ότι η εμπορική αμαξοστοιχία 63503 δεν έφυγε στις 21:15 όπως ήταν προγραμματισμένο αλλά καθυστέρησε έως τις 21:40. Η αιτία της καθυστέρησης, όπως αναφέρθηκε από την Hellenic Train, ήταν ότι ο παντογράφος της ηλεκτράμαξας 120-017 είχε κάποιο τεχνικό πρόβλημα και αντικαταστάθηκε από την ηλεκτράμαξα 120-022. Πάντως ο ελεγκτής κατέθεσε ότι δεν υπέπεσε στην αντίληψή του κάποια βλάβη στις μηχανές.

Σύμφωνα με την έκθεση του ΕΟΔΑΣΑΑΜ ο καταγραφέας δεδομένων δείχνει ότι και οι δυο ηλεκτράμαξες της εμπορικής αμαξοστοιχίας (120-012 και 120-022) έφυγαν από τον επιβατικό σταθμό και έφτασαν στον εμπορικό, όπου έμειναν ακίνητες για περίπου 25 λεπτά (21:15 έως 21:40), ενώ η ίδια αλληλουχία δεδομένων υποστηρίζεται από τα δεδομένα GPS από την κίνηση των ηλεκτραμαξών, που παρήσχε η Hellenic Train και προκύτει από τα βιβλία του σταθμάρχη (άφιξη μηχανών στις 21:05, ολοκλήρωση ελέγχου 21:35 και αναχώρηση 21:40. Αν αυτή είναι η ορθή αλληλουχία των γεγονότων ο έλεγχος ολοκληρώθηκε σε 30 λεπτά και όχι σε 50 λεπτά, όπως κατέθεσε ο ελεγκτής του ΟΣΕ.

Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα βιβλία του ΟΣΕ που αναγράφουν διαφορετική ώρα από αυτή που κατέθεσε ο ελεγκτής, είναι χειρόγραφα, υπάρχει μια διόρθωση ενός ονόματος με διορθωτικό και αναγνωρίζονται δύο γραφικοί χαρακτήρες στην ίδια σειρά... Υπενθυμίζεται επίσης ότι δεν υπάρχουν βίντεο από τη φόρτωση της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας.

tempi-timeline-emporikis.jpg
Loader