Τ. Θεοδωρικάκος από Έδεσσα για Τέμπη: Αλήθεια και δικαιοσύνη: ναι - Κομματική αξιοποίηση: όχι
«Αν κάποιοι νομίζουν ότι θα βγάλουν κομματικά οφέλη από μια επιχείρηση αποσταθεροποίησης της κυβέρνησης κάνουν μεγάλο λάθος», τόνισε ο υπουργός ανάπτυξης
Διαβάστε αναλυτικά ποια είναι τα στοιχεία του νέου αυτού συστήματος
- Newsroom
Σε λειτουργία τίθεται από σήμερα, 3 Φεβρουαρίου, το νέο πληροφοριακό σύστημα OpenBusiness, ανακοίνωσε το Υπουργείο Ανάπτυξης.
Συγκεκριμένα, το OpenBusiness αντικαθιστά το πληροφοριακό σύστημα NotifyBussiness, το οποίο από σήμερα, Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου, θα είναι προσβάσιμο αποκλειστικά για λόγους πληροφόρησης (read-only).
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης, το OpenBusiness επιτυγχάνει την απλοποίηση των διαδικασιών και τη δραστική μείωση του κόστους, του χρόνου εγκατάστασης και έναρξης λειτουργίας των επιχειρήσεων στον ιδιωτικό και στον δημόσιο τομέα και συμβάλει καθοριστικά στη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, με τη μείωση της γραφειοκρατίας και την ενίσχυση της διαφάνειας.
Όπως αναφέρει ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος: «Δραστική μείωση της γραφειοκρατίας, απλοποίηση διαδικασιών, μείωση κόστους και χρόνου για την έναρξη οικονομικής δραστηριότητας, ενίσχυση της διαφάνειας, βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Αυτά επιτυγχάνει το νέο πληροφοριακό σύστημα OpenBusiness, το οποίο λειτουργεί από σήμερα και αποτελεί ένα πολύ σπουδαίο εργαλείο για το επιχειρείν.»
«Η δημόσια διοίκηση γίνεται πιο απλή, πιο αποτελεσματική, πιο σύγχρονη. Η πλατφόρμα υποστηρίζει την αδειοδοτική διαδικασία για 57 σημαντικές οικονομικές δραστηριότητες και αφορά περίπου 2.500 κωδικούς. Στο Υπουργείο Ανάπτυξης στηρίζουμε με πράξεις την επιχειρηματικότητα και την παραγωγικότητα της ελληνικής οικονομίας» συνέχισε.
Υπενθυμίζεται ότι η υφυπουργός Ανάπτυξης, αρμόδια για θέματα Βιομηχανίας, Άννα Μάνη-Παπαδημητρίου, την ημέρα της παρουσίασης του συστήματος στις 14 Νοεμβρίου 2024 είχε αναφέρει πως «το Open Business είναι κάτι παραπάνω από μια πλατφόρμα, είναι ένα παράθυρο σε μια νέα εποχή. Δεν ανοίγουμε απλά μια ψηφιακή πόρτα, ανοίγουμε τον δρόμο για περισσότερες δουλειές».
Τα βασικά στοιχεία του νέου πληροφοριακού συστήματος είναι τα εξής:
- Οι επιχειρήσεις και οι φορείς της δημόσιας διοίκησης θα μπορούν πλέον να κάνουν όλες τις διαδικασίες που απαιτούνται για την αδειοδότηση των οικονομικών δραστηριοτήτων στην Ελλάδα μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης https://openbusiness.mindev.gov.gr/. Αφορά περίπου 2.500 κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ) και υψηλό ποσοστό του ΑΕΠ.
- Το νέο πληροφοριακό σύστημα, το οποίο φιλοξενείται στο κυβερνητικό νέφος (G-Cloud), υποστηρίζει ολοκληρωμένα την αδειοδοτική διαδικασία για 57 σημαντικές οικονομικές δραστηριότητες. Με την επέκταση του μεταρρυθμιστικού έργου για την απλούστευση της αδειοδότησης σε περισσότερες οικονομικές δραστηριότητες το OpenBusiness θα εμπλουτίζεται συνεχώς.
- Από σήμερα υποστηρίζονται οι οικονομικές δραστηριότητες του ν. 4442/2016 με τίτλο «Νέο θεσμικό πλαίσιο για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας και άλλες διατάξεις":
1. Μεταποίηση - Εφοδιαστική - Περιβάλλον - Πληροφορική
2. Εξόρυξη
3. Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος - Ψυχαγωγία - Τουρισμός
4. Κτηνοτροφία - Υδατοκαλλιέργειες - Κτηνιατρικές Δραστηριότητες
5. Εγκαταστάσεις Εξυπηρέτησης Οχημάτων
6. Διατροφή - Ευεξία
7. Εκπαίδευση - Κατάρτιση
8. Κοινωνική Μέριμνα
- Το OpenBusiness, εκτός από τη διαδικασία υποβολής της γνωστοποίησης, υποστηρίζει επιπλέον και τη διαδικασία έγκρισης εγκατάστασης ή λειτουργίας μιας δραστηριότητας, από την υποβολή της αίτησης μέχρι την έκδοση της τελικής απόφασης. Μέσω του νέου πληροφοριακού συστήματος υποστηρίζονται ακόμα οι τροποποιήσεις, η ανάρτηση και η επικαιροποίηση των δικαιολογητικών, η υποβολή άλλων συναφών με την αδειοδότηση αιτημάτων, η μεταβίβαση της δραστηριότητας και η δήλωση παύσης λειτουργίας της.
- Στο OpenBusiness δημιουργείται ψηφιακή θυρίδα για κάθε οικονομικό φορέα, όπου καταχωρούνται όλες οι εγκαταστάσεις του, οι δραστηριότητες που ασκεί σε κάθε εγκατάσταση και το πλήρες ιστορικό της αδειοδότησης.
Απογραφή και ανάρτηση δικαιολογητικών
Με πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση ('Αρθρο 95 του ν.5172/2025 - Α΄16/29-1-2025) προβλέπεται ότι από την έναρξη λειτουργίας του OpenBusiness και έως τις 31-12-2025, οι ασκούντες δραστηριότητες που έχουν υπαχθεί στα κεφάλαια του ειδικού μέρους του ν. 4442/2016:
(α) καλούνται να απογράψουν στην πλατφόρμα τη δραστηριότητά τους καθώς και τα βασικά στοιχεία της. Από την υποχρέωση αυτή απαλλάσσονται όσοι έχουν υποβάλει γνωστοποίηση μέσω του NotifyBusiness.
(β) αναρτούν τα δικαιολογητικά για τη νόμιμη λειτουργία τους στο σύστημα. Οι επιχειρήσεις που έχουν ήδη υποβάλει γνωστοποίηση στο NotifyBusiness επίσης θα πρέπει να αναρτήσουν στο OpenBusiness τα δικαιολογητικά τους.
Κύρια οφέλη από τη χρήση του OpenBusiness
● Διεκπεραίωση όλων των ενεργειών αδειοδότησης ηλεκτρονικά, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.
● Υποστήριξη ψηφιακής επικοινωνίας μεταξύ του φορέα της οικονομικής δραστηριότητας και της αδειοδοτούσας αρχής προς παροχή διευκρινίσεων και υποβολή συμπληρωματικών στοιχείων.
● Υποστήριξη ευρείας προσβασιμότητας.
● Διαλειτουργικότητα με άλλα συστήματα του Δημοσίου Τομέα: άντληση στοιχείων μέσω TaxisNet, e-Παράβολο, ΓΕΜΗ, ΤΕΕ, ΜΗΤΕ και τροφοδότηση στοιχείων από πληροφοριακά συστήματα που εξυπηρετούνται από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας (ΚΕΔ), ΔΙΑΥΓΕΙΑ.
● Οι φορείς της δημόσιας διοίκησης που εμπλέκονται με τις σχετικές διαδικασίες, και οι οποίοι ξεπερνούν τους 1.300, θα πρέπει να διεκπεραιώνουν τις εργασίες τους σχετικά με την αδειοδότηση μέσα από το πληροφοριακό σύστημα. Μεταξύ άλλων θα μπορούν να ανατρέχουν στην ψηφιακή θυρίδα κάθε οικονομικού φορέα, αντικαθιστώντας έτσι τους παραδοσιακούς φακέλους αρχειοθέτησης και βέβαια να αναζητούν κάθε επικαιροποιημένη πληροφορία μέσω της διαδικτυακής πύλης.
Πληροφορίες & help desk
Στη διαδικτυακή πληροφοριακή πύλη του OpenBusiness https://openbusiness-portal.mindev.gov.gr/ βρίσκονται διαθέσιμες όλες οι πληροφορίες για το ισχύον θεσμικό πλαίσιο αδειοδότησης, αποτυπωμένες με απλό και εύληπτο τρόπο, καθώς και εγχειρίδια/βίντεο για τη χρήση του. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί να είναι ιδιαίτερα φιλικό προς τον χρήστη. Για πρώτη φορά χρήσιμες πληροφορίες αναφορικά με την αδειοδότηση είναι συγκεντρωμένες σε ένα κομβικό σημείο. Επιπλέον, λειτουργεί γραφείο υποστήριξης. Τα στοιχεία επικοινωνίας μπορούν να αναζητηθούν στη διαδικτυακή πληροφοριακή πύλη (portal) στην καρτέλα «Βοήθεια».
«Αν κάποιοι νομίζουν ότι θα βγάλουν κομματικά οφέλη από μια επιχείρηση αποσταθεροποίησης της κυβέρνησης κάνουν μεγάλο λάθος», τόνισε ο υπουργός ανάπτυξης
Σύμφωνα με τον καθιερωμένο ετήσιο κατάλογο του Conde Nast Traveler με τα ιδανικά ελληνικά νησιά για το 2025
Στο στόχαστρο ΚΕΜΕΦ και ΔΕΟΣ οι μεγάλοι φοροφυγάδες - Mε βάση τους ελεγκτικούς στόχους της ΑΑΔΕ φέτος θα διενεργηθούν 26.000 πλήρεις και μερικοί φορολογικοί έλεγχοι
Δυσεύρετα τα «καλά» ακίνητα στο κέντρο και τα ανατολικά της πόλης - Πάνω από 2.000 σπίτια στην αγορά μέσω του προγράμματος, ξεπερνούν τις 7.000 οι αιτήσεις