Μετρό Θεσσαλονίκης: Mε ιταλο-γαλλικό άρωμα και προδιαγραφές Κοπεγχάγης
Προσωρινός ανάδοχος στο ΣΔΙΤ Λειτουργίας η σύμπραξη των εταιρειών ΑΤΜ και EGIS - Η Αττικό Μετρό ΑΕ μετονομάσθηκε σε Ελληνικό Μετρό
Ορίστηκε ο προσωρινός ανάδοχος που θα αναλάβει τη λειτουργία του
«H Θεσσαλονίκη πρέπει να αποκτήσει το συντομότερο το μετρό που της αξίζει», τόνισε ο πρόεδρος της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ» (μετά την επίσημη μετονομασία της Αττικό Μετρό) Νίκος Ταχιάος, ανακοινώνοντας παράλληλα ότι ορίστηκε ο προσωρινός ανάδοχος για τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης.
Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ «Πρακτορείο 104,9Fm», ο κ. Ταχιάος ανέφερε πως μέχρι τα τέλη Ιουνίου αναμένεται να ανακηρυχθεί ο οριστικός ανάδοχος της εταιρείας που θα λειτουργήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης.
«Είμαστε στο τέλος και αυτής της επιλογής, της εταιρείας που θα λειτουργήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης. Την προηγούμενη εβδομάδα κλήθηκε ο προσωρινός ανάδοχος να υποβάλει τα δικαιολογητικά ώστε να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι για να προχωρήσει η διαδικασία στο επόμενο στάδιο που είναι η ανακήρυξη του ως οριστικού αναδόχου», είπε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε δε, ότι ο προσωρινός ανάδοχος είναι μία γαλλο-ιταλική σύμπραξη «μία κοινοπραξία που συμμετέχουν η εταιρία ATM, που λειτουργεί το Μετρό του Μιλάνο, και ο γαλλικός όμιλος EGIS, με την εμπειρία της Metro Service, που λειτουργεί το Μετρό της Κοπεγχάγης, το οποίο είναι ίδιο με το δικό μας μετρό. Βρισκόμαστε μπροστά σε μία καλή εξέλιξη και όλα θα πάνε καλά».
Συμπλήρωσε ακόμα πως «ποτέ δεν ήταν στις προθέσεις της Αττικό Μετρό να κάνει κάτι διαφορετικό από αυτό που θα αναδείκνυε μια διαγωνιστική διαδικασία», αποκλείοντας την τριετή μεταβατική λειτουργία από τον ανάδοχο κατασκευής του έργου.
Όπως είπε ο κ. Ταχιάος, το έργο «προχωρά από τη φάση των μεμονωμένων δοκιμών στη συνδυαστική λειτουργία και έλεγχο για να δοθεί σε λειτουργία στα μέσα του 2024. Τώρα αρχίζει η διαδικασία της ταυτόχρονης λειτουργίας όλων των συστημάτων και μπαίνουν στη σήραγγα παραπάνω από ένα τρένο. Αυτό γίνεται σταδιακά για να είναι σίγουρο ότι διασφαλίζονται όλες οι απαιτήσεις ασφαλείας».
Υπογράμμισε ακόμη πως οι περισσότεροι χώροι το επόμενο διάστημα θα απελευθερωθούν από τις λαμαρίνες και θα προχωρήσει η αποκατάσταση στο επίπεδο των οδών, ενώ ειδικότερα για το σταθμό της Βενιζέλου ανέφερε πως μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου θα έχει ολοκληρωθεί καθώς «όλα προχωρούν με ραγδαίους ρυθμούς».
Ερωτηθείς για τις επεκτάσεις προς τη δυτική Θεσσαλονίκη και την Καλαμαριά, ο κ. Ταχιάος απάντησε πως για τη βορειοδυτική επέκταση, ολοκληρώνεται με γρήγορους ρυθμούς η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, ενώ υπάρχει και το εργαλείο της συμφωνίας - πλαίσιο για τις διερευνήσεις δικτύων και τις πρόδρομες εργασίες που χρειάζονται.
Για την Καλαμαριά είπε πως έχουν υπογραφεί όλες οι συμβάσεις που αφορούν την παράδοση αυτού του έργου.
«Πιστεύουμε ότι έξι μήνες μετά τη λειτουργία της βασικής γραμμής είναι ένας εύλογος χρόνος που θα μας επιτρέψει να την εντάξουμε στο δίκτυο μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Προσωρινός ανάδοχος στο ΣΔΙΤ Λειτουργίας η σύμπραξη των εταιρειών ΑΤΜ και EGIS - Η Αττικό Μετρό ΑΕ μετονομάσθηκε σε Ελληνικό Μετρό
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο ζητάει την επέκταση του δικτύου προς τα δυτικά της πόλης
Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, έδειξαν ικανοποιημένοι αλλά δεν... πανηγύρισαν
Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας επιθεώρησε τα έργα που βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό κάνει λόγο για λάθος στην απομανγητοφώνηση της συνέντευξής του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ
H κτηματαγορά αλλάζει ψάχνοντας τις νέες της ισορροπίες πριν ακόμα σφυρίξει το Μετρό - Το κόστος ενοικίασης και πώλησης οικιστικών και εμπορικών ακινήτων κοντά στους σταθμούς