Μετρό Θεσσαλονίκης: Τελειώνει η διάνοιξη της Ψελλού, πότε δίνεται σε κυκλοφορία, ποια λεωφορεία θα φτάνουν στη Ν. Ελβετία

Ο δρόμος θα καθυστερήσει να δοθεί σε κυκλοφορία καθώς θα πρέπει προηγουμένως να γίνουν οι υπόλοιπες συνοδές εργασίες

Μία από τις μεγαλύτερες εκκρεμότητες που συνδέονταν με τη λειτουργία της βασικής γραμμής του μετρό ήταν η διάνοιξη της οδού Μιχαήλ Ψελλού. Ο λόγος ήταν ότι χωρίς αυτήν θα ήταν αδύνατη η πρόσβαση, ακόμη και των πεζών, στον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας, πόσω μάλλοντων αστικών λεωφορείων τα οποία σχεδιάζεται να καταλήγουν εκεί από διάφορες περιοχές, κυρίως της ανατολικής Θεσσαλονίκης.

Η διάνοιξη, τουλάχιστον ως τον τερματικό σταθμό, έγινε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή καθώς, μόλις λίγες ημέρες πριν από την έναρξη λειτουργίας του μετρό είχαν καταβληθεί οι αποζημιώσεις προκειμένου να ολοκληρωθούν οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις. Είχε απομείνει η διάνοιξη του υπολοίπου τμήματος του δρόμου, έως την οδό Παπαναστασίου.



Όπως αναφέρει στο emakedonia.gr ο υποδιευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης Νίκος Δένης οι εργασίες της διάνοιξης έχουν ολοκληρωθεί. Ωστόσο, ο δρόμος θα καθυστερήσει να δοθεί σε κυκλοφορία καθώς θα πρέπει προηγουμένως να γίνουν οι υπόλοιπες συνοδές εργασίες, με κυριότερη αυτήν της τοποθέτησης των φωτεινών σηματοδοτών, μια διαδικασίατην οποία κινεί η αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.Υπολογίζεται ότι όλα αυτά θα έχουντελειώσει πριν από το τέλος Φεβρουαρίου.

2-1gXOw.jpg?v=0


Η ολοκλήρωση της διάνοιξης θα επιτρέψει και την πλήρη λειτουργία του σταθμού μετεπιβίβασης, από τα αστικά λεωφορεία στο μετρό και αντιστρόφως, ο οποίος είναι ήδη έτοιμος στη Νέα Ελβετία. Έως τώρα, σε αυτόν καταλήγουν μερικές μόνο από τις λεωφορειακές γραμμές, στις οποίες δρομολογούνται κυρίως 12μετρα λεωφορεία. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της διάνοιξης θα κάνουν εκεί τέρμα καιοι υπόλοιπες γραμμές, με βάση το σχεδιασμό τον οποίο έχει κάνει ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης.

Σήμερα, καταλήγουν στον Πολυτροπικό Σταθμό Νέας Ελβετίας οι γραμμές
Χ2 «Νέα Ελβετία – Αεροδρόμιο Μακεδονία», Νο79Χ «Νέα Ελβετία – Α.Σ. ΙΚΕΑ», Νο 58Β «Διασταύρωση Χορτιάτη – Νέα Ελβετία» και Νο 36 «Βούλγαρη-Ζώνη Καινοτομίας» (διέλευση από Ν. Ελβετία-σύνδεση ΚΤΕΛΧαλκιδικής και Εμπορικό Κέντρο Cosmos).

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕΘ Γιάννη Τόσκα από την 1η Μαρτίου,ίσως και λίγες ημέρες αργότερα, θα καταλήγουν ή θα διέρχονται από τον πολυτροπικό Σταθμό Νέας Ελβετίας και άλλες γραμμές.“Αυτό θα γίνει σταδιακά καθώς θα πρέπεινα εξετάσουμε κάποιες λεπτομέρειες όσον αφορά τη διαδρομή της κάθε γραμμής και κάποιες άλλες παραμέτρους”.

3.jpg?v=0

Με βάση, πάντως, τον υπάρχοντα σχεδιασμό οι πρώτες γραμμές που θα φτάνουν στη Νέα Ελβετία από τον Μάρτιο κι έπειτα θα είναι αυτές που σήμερα κάνουν τέρμα ή διέρχονται από τον Τοπικό Σταθμό της Νέας Ελβετίας ο οποίος βρίσκεται δίπλα στο πάρκο. Πρόκειται για τις γραμμές Νο 10 «Χαριλάου-Ν.Σ.Σ.» μέσω του άξονα της οδού Τσιμισκή, Νο 66 Θέρμη – Χαριλάου, Νο 4 Καλαμαριά – Χαριλάου. Θα ακολουθήσουν σύντομα και οι ακόλουθες γραμμές:

Νο11Τ Πυλαία – Χαριλάου, Νο 45 «ΚΤΕΛ Μακεδονία-ΚΤΕΛ Χαλκιδικής» και όλες οι παραλλαγές της γραμμής Νο36, δηλαδή:
-Νο 36Χ Α.Σ.ΙΚΕΑ - Τριανδρία, Νο 36Α «Βούλγαρη– Ζώνη Καινοτομίας - Cosmos - Α.Σ. ΙΚΕΑ» - Νο 36Β «Βούλγαρη – Cosmos –- Κ.Τ.Ε.Λ. Χαλκιδικής» - Νο 36Ε «Βούλγαρη – Κ.Τ.Ε.Λ. Χαλκιδικής - Cosmos – Ζώνη Καινοτομίας» - Νο 36Ζ «Βούλγαρη – Κ.Τ.Ε.Λ. Χαλκιδικής – Cosmos - Α.Σ. ΙΚΕΑ - Ζώνη Καινοτομίας» - Νο 36Η «Βούλγαρη – Κ.Τ.Ε.Λ. Χαλκιδικής - Ζώνη Καινοτομίας - Cosmos» - Νο 36Κ «Βούλγαρη – Κ.Τ.Ε.Λ. Χαλκιδικής - Cosmos - Κ.Τ.Ε.Λ. Χαλκιδικής» - Νο 36Ν «Βούλγαρη – Cosmos» - Νο 36Ρ «Βούλγαρη – Κ.Τ.Ε.Λ. Χαλκιδικής – Ζώνη Καινοτομίας» - Νο 36Τ «Βούλγαρη – Κ.Τ.Ε.Λ. Χαλκιδικής» - Νο 36Ν «Βούλγαρη – Cosmos – Ζώνη Καινοτομίας».

Σύμφωνα με τον κ. Τόσκα, σύνδεση με τη Νέα Ελβετία θα έχει και η γραμμή Νο 31 “Βούλγαρη – ΚΤΕΛ”, αλλά λίγο αργότερα καθώς θα πρέπει να εξεταστούν διάφορες παράμετροι του συγκεκριμένου δρομολογίου. Επίσης, σε δεύτερη φάση, στον συγκεκριμένο πολυτροπικό σταθμό πιθανόν να γίνουν και άλλες αλλαγές, αναλόγως και των αντίστοιχων αλλαγών που πιθανότατα θα γίνουν στον συγκοινωνιακό χάρτη ο οποίος θα εξελίσσεται κατά τρόπο δυναμικό.

4.jpg?v=0
Loader