Μετρό-Νέα Ελβετία: Το πάρκινγκ των 400 θέσεων που ολοκληρώνεται και οι κίνδυνοι για τη μόνιμη κατάληψή του

Όσο, όμως, πλησιάζει η ώρα να δοθεί αυτό προς χρήση γίνονται αντιληπτές οι δυσκολίες σχετικά με το ποιος θα μπορεί να σταθμεύει εκεί, για πόσο χρονικό διάστημα καθώς και ποιος δεν θα μπορεί να το χρησιμοποιεί

Με καθυστέρηση δύο, τριών εβδομάδων πρόκειται να ολοκληρωθεί η κατασκευή του πάρκινγκ του δήμου Θεσσαλονίκης το οποίο βρίσκεται πλησίον του σταθμού Νέα Ελβετία του μετρό. Το αρχικό χρονοδιάγραμμα προέβλεπε αυτό να είναι έτοιμο περίπου στα μέσα Φεβρουαρίου ωστόσο, οι εργασίες θα ολοκληρωθούν πιθανότατα μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου. Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες που δημοσιεύει το emakedonia.gr τα χωματουργικά έχουν ολοκληρωθεί, όπως και η περίφραξη του πάρκινγκ, καθώς και οι είσοδοι-έξοδοι από αυτό. Απομένουν να γίνουν οι εργασίες ασφαλτόστρωσης, οι διαγραμμίσεις και η τοποθέτηση φωτισμού. Ο υπαίθριος αυτός χώρος στάθμευσης ο οποίος βρίσκεται βόρεια του τερματικού σταθμού Νέα Ελβετία του μετρό, δίπλα στα γήπεδα της οδού Παπαναστασίου τα οποία απαλλοτριώθηκαν στο πλαίσιο της συνολικής παρέμβασης που έγινε στην περιοχή, θα μπορεί να φιλοξενήσει ως και 400 οχήματα.

Ο σκοπός

Κύριος σκοπός αυτού του πάρκινγκ είναι να εξυπηρετεί όσους έρχονται με τα αυτοκίνητά τους από την ανατολική Θεσσαλονίκη (Θέρμη, Πανόραμα, Περαία κ.λπ.), να τα σταθμεύουν εκεί δωρεάν ώστε να μετακινούνται στη συνέχεια με το μετρό, προκειμένου να μην επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό στο κέντρο της πόλης.

nea-elvetia-parking-metro-2.jpg

Όσο, όμως, πλησιάζει η ώρα να δοθεί αυτό προς χρήση γίνονται αντιληπτές οι δυσκολίες σχετικά με το ποιος θα μπορεί να σταθμεύει εκεί, για πόσο χρονικό διάστημα καθώς και ποιος δεν θα μπορεί να το χρησιμοποιεί. Για παράδειγμα, εάν οι θέσεις καταληφθούν από ΙΧ κατοίκων που μένουν μόνιμα στην περιοχή, τότε ακυρώνεται ο βασικός σκοπός για τον οποίο κατασκευάζεται. Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες του emakedonia.gr κάτοικοι της περιοχής, με πρωτοβουλία κάποιου εφημέριου, έχουν συγκεντρώσει υπογραφές ζητώντας οι μισές θέσεις, δηλαδή διακόσιες, να δοθούν προς αποκλειστική χρήση στους μόνιμους κατοίκους.

Σύνθετο πρόβλημα

Το θέμα αρχίζει να απασχολεί και στελέχη της διοίκησης του δήμου, χωρίς όμως, προς το παρόν, να έχει βρεθεί κάποια λύση. “Το πάρκινγκ είναι ελεύθερο και αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να αποκλείσουμε κανέναν, ούτε να ελέγχουμε ποιος παρκάρει και για πόσο. Το πρόβλημα είναι πολύ σύνθετο. Θα δούμε πως θα λειτουργήσει το πρώτο διάστημα, αν θα καταληφθεί και από ποιους και εφόσον χρειαστεί θα προχωρήσουμε σε κάποια μέτρα για τα οποία όμως αυτή τη στιγμή δεν είμαστε έτοιμοι”, αναφέρει στο emakedonia.gr ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Πρόδρομος Νικηφορίδης.

Ένας άλλος κίνδυνος είναι το πάρκινγκ, πέρα από τα ΙΧ να χρησιμοποιείται και για τη στάθμευση φορτηγών ή ημιφορτηγών. “Αυτό δεν θα πρέπει να το επιτρέψουμε καθώς άλλος είναι ο σκοπός αυτού του χώρου στάθμευσης. Είναι πάντως πιο εύκολο να αποκλειστούν αυτού του είδους τα οχήματα, τοποθετώντας μια οριζόντια μπάρα στην είσοδο του πάρκινγκ που θα αποκλείει οχήματα από ένα ορισμένο ύψος και πάνω”.

Το πρόβλημα αναγνωρίζει και ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας Κώστας Τσιαπακίδης. “Σκοπός του πάρκινγκ είναι να εξυπηρετεί κυρίως όσους έρχονται από την ανατολική πλευρά, εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος. Αν καταληφθεί από περίοικους για να το χρησιμοποιούν ως μόνιμο δωρεάν πάρκινγκ όλη η προσπάθεια για ενίσχυση του μετρό και περιορισμό των αυτοκινήτων από το κέντρο θα πάει χαμένη”. Ερωτηθείς για το εάν υπάρχει κάποια σκέψη ώστε να αποκλειστεί κάτι τέτοιο κ. Τσιαπακίδης είπε ότι “αυτό θα το συζητήσουμε στη διοίκηση ώστε να βρούμε τους καταλληλότερους τρόπους”. Ως μια ιδέα, πάντως, προτείνει το πάρκινγκ να λειτουργεί αποκλειστικά και μόνο κατά τις ώρες που λειτουργεί και το μετρό. “Έτσι, δεν θα μπορεί κανείς να αφήνει για μέρες ολόκληρες, μέρα νύχτα, μόνιμα το ΙΧ του εκεί. Αλλά θα τα δούμε όλα αυτά τις επόμενες μέρες”.

Loader