Φόρμουλα 1: Νέα δεδομένα, στρατηγικές και ανταγωνισμός - Τι θα δούμε στο φετινό πρωτάθλημα

Ο θεσμός «κλείνει» φέτος τα 75 χρόνια και σε αντίθεση με άλλες φορές, υπόσχεται ανατρεπτικές εξελίξεις

Μια συναρπαστική σεζόν με θέαμα, σημαντικές αλλαγές στις συνθέσεις των οδηγών, τεχνολογικές καινοτομίες και στρατηγικές εξελίξεις. Το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 για το 2025 αναμένεται να είναι τελείως διαφορετικό από τα προηγούμενα, καθώς πολλά θα παίξουν ρόλο στην διαμόρφωση του τελικού πρωταθλητή. Με 24 γκραν πρι σε πέντε ηπείρους, οι φίλοι του αθλήματος μπορούν να αναμένουν έντονο ανταγωνισμό και νέες ιστορίες να ξεδιπλώνονται στην πίστα.

Το καλεντάρι της φετινής χρονιάς - Φωτογραφία: Φόρμουλα 1
Το καλεντάρι της φετινής χρονιάς - Φωτογραφία: Φόρμουλα 1

Ανανεωμένο grid

Πρώτον και κυριότερο, το grid δεν θα είναι έτσι όπως το ξέραμε από πέρσι αφού δεν ήταν λίγες οι ανακοινώσεις «φωτιά» που γέννησαν ενθουσιασμό αλλά και ερωτηματικά στους θαυμαστές του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πιο αναπάντεχη απ’ όλες η ανακοίνωση της μεταγραφής του 7ακης παγκόσμιου πρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον στην Ferrari, δίπλα στο πλευρό του Σαρλ Λεκλέρ.

Οι φήμες είχαν ξεκινήσει από νωρίς, όμως δεν ήταν λίγοι (αν όχι οι περισσότεροι) που έσπευσαν να τις διαψεύσουν, αφού ο Βρετανός βρισκόταν σε ένα «αμφίρροπο» σημείο με την Mercedes, την στιγμή που όλοι περίμεναν την ανανέωση του συμβολαίου του. Βέβαια, αυτό δε συνέβη ποτέ κι έτσι θα δούμε τον Χάμιλτον «στα κόκκινα» την φετινή σεζόν.

Κάποιοι πάλι λένε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι η μεταγραφή του Χάμιλτον στην Ferrari σηματοδοτεί και την λήξη της καριέρας του... Το ερώτημα όμως που προκύπτει δεν είναι αυτό, αλλά ποιον από τους δύο οδηγούς θα επιλέξει η ομάδα να ονομάσει ως το νούμερο 1; Τον άνθρωπο που έχει κερδίσει 7 παγκόσμια πρωταθλήματα στην καριέρα του, ή τον Μονεγάσκο που μεγάλωσε στην ακαδημία της Prema, ανέβηκε ψηλά και οι tifosi περιμένουν τουλάχιστον έναν τίτλο στο όνομά του;

Η μεταγραφή του Χάμιλτον είχε ως αποτέλεσμα τον... εκτοπισμό του Ισπανού οδηγού Κάρλος Σάινθ από την ομάδα κάτι που όπως δήλωσε αρκετές φορές και ο ίδιος, δεν το περίμενε. Τα συναισθήματα των θαυμαστών : ανάμεικτα. Ενθουσιασμός από την μια για την ένταξη του Βρετανού στην Ιταλική ομάδα και απογοήτευση εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο οι κόκκινοι συμπεριφέρθηκαν στον Σάινθ.

Για καλή του τύχη όμως ο Ισπανός δεν θα βρίσκεται εκτός του πρωταθλήματος, αφού έχει εξασφαλίσει την θέση του στην Williams, μια ομάδα που τα πήγε πολύ καλά (δεδομένου του κακού παρελθόντος της) στις δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν στο Μπαχρέιν, πριν να ξεκινήσει η σεζόν.

Το «δράμα» στην υπόθεση των μεταγραφών έρχεται να ενισχύσει και η ένταξη έξι νέων οδηγών στην Φόρμουλα 1 (τους λεγόμενους rookies), πράγμα που δείχνει πώς η νέα γενιά έρχεται για τα καλά να αλλάξει τα δεδομένα του 2025.

Μπέρμαν, Αντονέλι, Μπορτολέτο, Χάτζαρ, Ντούαν και Λόσον είναι τα ονόματα που έχουν ανακοινωθεί ότι θα τρέξουν φέτος δίπλα στους πρωταθλητές, με τον κάθε ένα να έχει υπογράψει συμβόλαιο σε Haas, Mercedes, Sauber, Racing Bulls, Alpine και Red Bull αντίστοιχα.

Τεχνικές Καινοτομίες και Ρυθμιστικές Αλλαγές

Μόλις τρεις βδομάδες πριν, η Φόρμουλα 1, πραγματοποίησε ένα εντυπωσιακό σόου, όχι μόνο για να γιορτάσει τα 75 της χρόνια αλλά και για να παρουσιάσει στο κοινό τα αποκαλυπτήρια των μονοθεσίων των κάθε ομάδων.

Οι ομάδες παρουσίασαν νέες σχεδιάσεις αυτοκινήτων, που αντικατοπτρίζουν τόσο αισθητικά όσο και αεροδυναμικά κριτήρια. Για παράδειγμα, η Sauber παρουσίασε την μαυρο-πράσινη νέον C45, υπό την καθοδήγηση του Ματτία Μπινότο, αλλά και τους οδηγούς Νίκο Χούλκενμπεργκ και Γκάμπριελ Μπορτολέτο.

Μικρές αλλαγές υπέστησαν άλλα μονοθέσια, όπως της Ferrari και της McLaren, ενώ αρκετούς εντυπωσίασε η λευκή Racing Bulls που διαφέρει αρκετά από την περσινή της εκδοχή (στην οποία έφερε το όνομα Alpha Tauri). Οι χορηγοί είχαν εξέχουσα θέση σε όλα τα οχήματα που βγήκαν στην σκηνή, ενώ δεν έλειψαν και τα χιουμοριστικά σχόλια και οι αναρτήσεις από τους θαυμαστές όπως στην περίπτωση της Ferrari και της HP.

Οι αλλαγές δεν σταματάνε εκεί αφού ήδη από τον πρώτο κιόλας αγώνα θα δούμε μια σχετική αναδιαμόρφωση στην πίστα της Αυστραλίας και συγκεκριμένα στις στροφές 6 και 7 οι οποίες τροποποιήθηκαν με στόχο να ενισχυθεί η ασφάλεια των οδηγών, μετά από τα περιστατικά του 2024.

Ακόμα, μια νέα ρύθμιση έρχεται να προστεθεί σχετικά με το ελάχιστο βάρος των οδηγών το οποίο πλέον έχει αυξηθεί από 80 κιλά σε 82 κιλά, προσαρμόζοντας το συνολικό ελάχιστο βάρος του αυτοκινήτου αντίστοιχα.

Επίσης, θα εισαχθεί κιτ ψύξης για τους οδηγούς, το οποίο θα είναι υποχρεωτικό από τη FIA σε ακραίες συνθήκες θερμοκρασίας για να εξασφαλιστεί η ευημερία των οδηγών.

Έμφαση στην στρατηγική

Με μια πρώτη ματιά από τις εμφανίσεις των ομάδων στα δοκιμαστικά που πραγματοποιήθηκαν στην πίστα του Μπαχρέιν, θα έλεγε κανείς πώς οι ομάδες «φυλάνε τα χαρτιά τους» για αργότερα μέσα στη σεζόν.

Εντυπωσιακή εμφάνιση είχαν και μεσαίες ομάδες, όπως η Williams και η Alpine οι οποίες κατάφεραν να φτάσουν τον χρόνο των υπολοίπων. Όμως αυτή που ξεχωρίζει στα προγνωστικά μεταξύ άλλων είναι η McLaren.

Έχοντας κερδίσει το πρωτάθλημα των κατασκευαστών, η ομάδα δείχνει έτοιμη να διεκδικήσει περισσότερα το 2025, πόσο μάλλον όταν επικρατούν οι φήμες για την έναρξη της πτώσης της Red Bull. Με ένα νεανικό και ανταγωνιστικό δίδυμο στην διάθεσή της, τόσο ο Λάντο Νόρις όσο και ο Όσκαρ Πιάστρι θα παλέψουν για την διεκδίκηση του ατομικού πρωταθλήματος. Αξίζει να σημειωθεί ότι πλέον και οι δύο έχουν πολυετές συμβόλαια με την ομάδα, αφού την Τετάρτη (13/3) ανακοινώθηκε και η επέκταση του συμβολαίου του Αυστραλού.

Γράφημα με τον προβλεπόμενο ταχύτερο χρόνο και οι αποκλίσεις - Φωτογραφία: Στιγμιότυπο οθόνης Formula 1
Γράφημα με τον προβλεπόμενο ταχύτερο χρόνο και οι αποκλίσεις - Φωτογραφία: Στιγμιότυπο οθόνης Formula 1

«Το ξέρω ότι αυτή τη στιγμή δεν είμαστε οι πιο γρήγοροι αλλά η σεζόν είναι μεγάλη» δήλωσε ο πρωταθλητής της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν. Μάλιστα συνέχισε λέγοντας πως «Υπάρχουν ακόμα πράγματα που θέλουμε να βελτιώσουμε και να κάνουμε καλύτερα βήμα-βήμα». Ίσως με την δήλωση του Ολλανδού η Red Bull να θέλει να «θολώσει τα νερά» και να μπλοφάρει, ίσως πάλι και όχι.

Πάντως η πτώση της δεν θα μπορούσε να ευνοήσει περισσότερο όχι μόνο την McLaren αλλά και την Ferrari. Οι Ιταλοί έχουν πλέον στην φαρέτρα τους δύο πολύ δυνατά χαρτιά. Τον 27χρονο ταλαντούχο Σαρλ Λεκλέρ που κυνηγά το πρώτο του πρωτάθλημα αλλά και τον 7ακη παγκόσμιο πρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος στοχεύει για το 8ο για να ξεπεράσει τον θρυλικό Μίκαελ Σουμάχερ.

Όπως και να ‘χει, η σεζόν του 2025 είναι έτοιμη να προσφέρει συναρπαστικούς αγώνες, με τις ομάδες και τους οδηγούς να προσαρμόζονται σε νέες προκλήσεις και ευκαιρίες. Όσοι ζητούσαν να δούνε νέο κυρίαρχο πέρα από την Red Bull, θα το κάνουν αφού μέχρι στιγμής όλα παίζονται και η καλή απόδοση της ομάδας δεν είναι εγγυημένη. Ο πρώτος αγώνας της σεζόν ξεκινά αυτή την Κυριακή 16 Μαρτίου στην Αυστραλία. Μιας σεζόν που θα προσφέρει πολύ θέαμα μέσα στη χρονιά.

Loader