Τέμπη: Ο εφέτης ανακριτής στέλνει τις κλήσεις για απολογία στους τρεις κατηγορούμενους
Οι δικαστικές αρχές φαίνεται πως επιχειρούν να συλλέξουν νέα στοιχεία για την υπόθεση και να αναζητηθούν όλες οι ευθύνες
Kανένας δεν φαίνεται να είχε παραμείνει στην εργασία του για πάνω από οκτώ ώρες
Μπορεί οι βάρδιες των σταθμαρχών της Λάρισας να είναι εννιάωρες προκειμένου για κάποιο χρονικό διάστημα να παραμένουν ακόμα και έξι μάτια πάνω από την κονσόλα της παρακολούθησης των συρμών, ωστόσο όπως αποδεικνύεται από τα έγγραφα – ντοκουμέντα που εξασφάλισε το newsit.gr τουλάχιστον δύο 24ώρα πριν το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη κανένας δεν φαίνεται να είχε παραμείνει στην εργασία του για πάνω από οκτώ ώρες.
Με ένα ξέφραγο αμπέλι θα μπορούσε να παρομοιάσει κάποιος το σταθμαρχείο της Λάρισας κατά τη διάρκεια του τριημέρου των Αποκριών, καθώς ήταν αρκετοί αυτοί που δεν τήρησαν το ωράριο εργασίας τους. Με βάση το φύλλο παρουσίας σταθμαρχών αλλά και τα ωράρια εργασίας τους που υπογράφεται από τον αρμόδιο επιθεωρητή, οι παρουσίες τους είναι εννιάωρες και χωρίζονται σε τρεις βάρδιες. Η πρώτη είναι από τις 06:00 έως τις 15:00, η δεύτερη από τις 14:00 έως τις 23:00 και η τρίτη από τις 22:00 έως τις 07:00.
Κι αν οι παραπάνω υπηρεσίες θα έπρεπε να εφαρμόζονται κατά γράμμα, ωστόσο σύμφωνα με τα στοιχεία του αρχείου του Γραφείου Κινήσεως του σταθμού της Λάρισας τουλάχιστον για τις 27 και για τις 28 Φεβρουαρίου του 2023 οι σταθμάρχες φαίνεται να έφευγαν (τουλάχιστον) μια ώρα νωρίτερα.
Όπως φαίνεται και στα έγγραφα που έχει στη διάθεση του, το newsit.gr πραγματοποιήθηκαν τουλάχιστον δύο με τρεις οκτάωρες βάρδιες.
Στις 27 Φεβρουαρίου του 2023 στην παράδοση υπηρεσίας της πρωινής βάρδιας αναγράφεται ότι ο σταθμάρχης εργάστηκε από τις 06:00 έως τις 14:00. Μάλιστα ο σταθμάρχης που παραδίδει στο συνάδελφό του και είναι ο προφυλακισμένος για την τραγωδία στα Τέμπη γράφει στην αναφορά της παράδοσης ότι φλασάριζαν για λίγο τα κλειδιά 115 και 116. Στις 22:00 το βράδυ της 27ης Φεβρουαρίου αναλαμβάνει βάρδια ο προφυλακισμένος σταθμάρχης. Παραδίδει στις 06:00 το πρωί της 28ης Φεβρουαρίου, παρότι είχε την υποχρέωση βάση του προγράμματος που είχε υπογράψει ο αρμόδιος επιθεωρητής του Οργανισμού Συγκοινωνιών Ελλάδος να παραμείνει μια ώρα ακόμα.
Το μοιραίο βράδυ
Το μοιραίο βράδυ τώρα όπου σημειώθηκε το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα ελληνικά χρονικά για άλλη μια φορά υπήρξε σχόλασμα πριν την προβλεπόμενη λήξη του ωραρίου. Οι δύο σταθμάρχες που κατηγορούνται κι αυτοί για το θάνατο των 57 ανθρώπων στα Τέμπη και είχαν την προηγούμενη βάρδια από αυτή του προφυλακισμένου συναδέλφου τους, εφόσον έχουν διορθώσει με μπλάνκο έχουν υπογράψει στη συνέχεια ώρα αναχώρησης τις 22:30 το βράδυ.
Την ίδια ώρα όμως στη σελίδα 57 του βιβλίου “Εξασφάλισης Υπηρεσίας” της 28ης Φεβρουαρίου του 2023, για τους δύο σταθμάρχες που κατηγορούνται ότι έφυγαν νωρίτερα από την υπηρεσία τους, αναγράφεται ότι είχαν βάρδια από τις 14:00 έως και τις 22:00 το βράδυ.
Τώρα εάν κάθισαν μισή ώρα αργότερα ή έκαναν κι αυτοί άλλο ένα οκτάωρο θα αποδειχθεί από τις έρευνες των δικαστικών και αστυνομικών αρχών.
Πηγή: newsit.gr
Οι δικαστικές αρχές φαίνεται πως επιχειρούν να συλλέξουν νέα στοιχεία για την υπόθεση και να αναζητηθούν όλες οι ευθύνες
Τέσσερις είναι πλέον οι τραυματίες από τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, που νοσηλεύονται στις ΜΕΘ, ενώ ακόμη 13 άτομα νοσηλεύονται με ελαφρά τραύματα στα νοσοκομεία
Η γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε ακόμη ότι «δεν μπορεί να υπάρξει συγκάλυψη και αποσιώπηση ευθυνών. Το κρυφτούλι δεν προσφέρει τίποτα σε κανέναν»
Τα δρομολόγια υποκαθιστούν κατά ένα μεγάλο μέρος την σιδηροδρομική μετακίνηση και είναι απαραίτητη η κράτηση θέσεων στα εκδοτήρια ή μέσω των ηλεκτρονικών καναλιών πώλησης
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρεται στο έγκλημα στα Τέμπη, στις ευθύνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ι. Ντογιάκο και στην κυβέρνηση Μητσοτάκη
Ο γραμματέας του κόμματος, Γ. Βαρουφάκης και στελέχη του ΜέΡΑ25-Συμμαχία για τη Ρήξη θα συναντηθούν με εκπροσώπους των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο και στα μέσα σταθερής τροχιάς
Στο μικροσκόπιο των ερευνών βρίσκεται το βιβλίο παράδοσης παραλαβής, καθώς όπως κατήγγειλε ο 59χρονος, συνάδερφοί του μετά την τραγωδία προσπάθησαν να διορθώσουν με μπλάνκο την ώρα αποχώρησή τους
Aπό τον Οκτώβριο όλο το δίκτυο του κεντρικού άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης θα έχει τηλεδιοίκηση, σηματοδότηση και τα αναγκαία συστήματα του ETCS - Μέχρι τέλους η διερεύνηση της τραγωδίας
Στους τρεις κατηγορούμενους ασκήθηκε δίωξη για τα ίδια, κακουργηματικού και πλημμεληματικού χαρακτήρα, αδικήματα όπως του 59χρονου σταθμάρχη