- Newsroom
Σαν σήμερα, στις 4 Φεβρουαρίου του 2004 ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ ως μέλος του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ μαζί με τρεις φίλους και συμφοιτητές του ίδρυσαν το Facebook. Μία διαδικτυακή πλατφόρμα που έμελλε να αλλάξει την ιστορία της ψηφιακής επικοινωνίας και διαφήμισης.
Σε πρώτη φάση μπορούσαν να συμμετάσχουν σε αυτό μόνο φοιτητές του Χάρβαρντ, ωστόσο, έπειτα αυτό επεκτάθηκε για την Ivy League, μιας ομάδας οκτώ ελίτ πανεπιστημίων των ΗΠΑ.
Το όνομα της ιστοσελίδας προέρχεται από τα έγγραφα παρουσίασης των μελών πανεπιστημιακών κοινοτήτων μερικών Αμερικάνικων κολεγίων και προπαρασκευαστικών σχολείων που χρησιμοποιούσαν οι νεοεισερχόμενοι σπουδαστές για να γνωριστούν μεταξύ τους.
Το 2005 το δικαίωμα πρόσβασής του επεκτάθηκε και σε άλλα μέλη της μαθητικής κοινότητας και συγκεκριμένων λυκείων. Η πρόσβαση για όλον τον πλανήτη ξεκίνησε 1 χρόνο μετά, στις 26 Σεπτεμβρίου 2006 για όσους είχαν κλείσει τα 18 έτη.
Η επανάσταση στη ψηφιακή επικοινωνία έγκειται στο γεγονός πως για πρώτη φορά στην ιστορία, μία ψηφιακή πλατφόρμα επικοινωνίας χρησιμοποιείται από 3,07 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες παγκοσμίως, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2024.
Σε οικονομικούς όρους η εταιρεία ανέφερε καθαρά κέρδη 13,46 δισεκατομμυρίων δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2024, ενώ σε αυτή εργάζονται 70 χιλιάδες υπάλληλοι. Από τον Οκτώβριο του 2024, επιπλέον, η Meta, η μητρική εταιρεία του Facebook, έχει κεφαλαιοποίηση 1,4 τρισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η «πρωτιές» του Facebook
Η πλατφόρμα κατατάσσεται στην τρίτη θέση όσον αφορά τον χρόνο που αφιερώνουν (πίσω από το TikTok και το YouTube), με τους χρήστες να ξοδεύουν κατά μέσο όρο 19 ώρες και 47 λεπτά σε εφαρμογή Android ανά μήνα. Το 64,1% των χρηστών Facebook Android ανοίγει την εφαρμογή καθημερινά.
Το Facebook είναι το τρίτο ερώτημα με τις περισσότερες αναζητήσεις παγκοσμίως με όγκο αναζητήσεων 359 εκατομμύρια.
Ο ενεργός του ρόλος στη διαφήμιση
Οι διαφημιστές είχαν πρόσβαση σε 2,24 δισεκατομμύρια χρήστες στο Facebook το 2024, αντιπροσωπεύοντας το 41,3% όλων των χρηστών του Διαδικτύου και το 27,7% του συνολικού πληθυσμού.
Μεταξύ των ενεργών χρηστών του Facebook, το 53,8% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί την πλατφόρμα για να ακολουθήσει ή να ερευνήσει επωνυμίες και προϊόντα. Αυτό κατατάσσει την πλατφόρμα δεύτερη μετά το Instagram (62,7%) και μπροστά από το TikTok (47,4%).
Οι άνδρες χρήστες ηλικίας 25-34 ετών αποτελούν τη μεγαλύτερη μερίδα του διαφημιστικού κοινού του Facebook (18,4%), ακολουθούμενοι από εκείνους ηλικίας 18-24 ετών (13,5%).
Με την πάροδο των χρόνων αν και άλλες, νέες πλατφόρμες κάνουν την εμφάνισή τους, το Facebook παραμένει σταθερά μία από τις πρώτες επιλογές των ανθρώπων παγκοσμίως.