Έγινε η πρώτη ψηφοφορία για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας με αναμενόμενο αποτέλεσμα. Προφανώς θα ακολουθήσουν και οι άλλες με προδιαγεγραμμένο αποτέλεσμα. Καλή τύχη στον νέο Πρόεδρο, που, άλλωστε, ο ρόλος του είναι ιδιαίτερα περιορισμένος.
Χωρίς να έχει σημασία θα επαναλάβω ότι αν -όπως όλοι λένε εκ των υστέρων δυστυχώς- έπρεπε να αναζητηθεί συναίνεση, μία απλή διαδικασία θα ήταν να ζητηθεί από την Πρόεδρο να κάνει συνάντηση των κομμάτων να το συζητήσουν. Φυσικά η πρόθεση του πρωθυπουργού να προτείνει να υπάρχει μία θητεία (εξαετής) θα τον δικαιολογούσε να μην προτείνει την Πρόεδρο για την επόμενη θητεία. Έτσι θα μπορούσαν να το συζητήσουν -όσοι φυσικά ήθελαν. Προφανώς θα μπορούσε να τεθεί και η περιγραφή των εξουσιών και υποχρεώσεων του Προέδρου και να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του θεσμού.
Αλλά, όταν σε ένα κομματικό σύστημα η αναζήτηση συναίνεσης είναι κενό γράμμα, τι να περιμένουμε; Όλα τα θέματα θα μπορούσαν -και πρέπει- να συζητούνται. Και να υπάρχουν αρχές -ανεξάρτητες από τα κόμματα- να παρακολουθούν και να προτείνουν. Αλλά το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας, που θα μπορούσε να συζητήσει περί της διαγραφής και εγγραφής φοιτητών, έχει καταργηθεί. Αρχή Εκλογών -που πρέπει να ασχοληθεί με επιστολική, ηλεκτρονική, καταλόγους, σύστημα εκλογών, κ.λπ., κ.λπ., δεν έχει συγκροτηθεί.
Για να το δούμε, αν, αντί να διαγράφονται όσοι πέρασαν τα Ν+2 χρόνια στα ΑΕΙ (δηλαδή τα 6 όποιος μπήκε σε μία σχολή τετραετούς διάρκειας), θα μπορούσε μετά από ένα σημείο να σταματήσει η δωρεάν φοίτηση. Άλλωστε το Σύνταγμα δεν λέει ότι όλοι πρέπει να μπαίνουν και να σπουδάζουν τζάμπα ή όπως λένε διάφορα κόμματα να τους πληρώνουμε κιόλας (σπίτι, φαί, κ.λπ.) για απροσδιόριστο αριθμό ετών. Απλά το Σύνταγμα λέει ότι δεν μπορούμε να αποκλείσουμε να πάνε. Όλοι έχουν δικαίωμα να επιλεγούν, δεν έχουμε την υποχρέωση να πληρώνουμε για όλους.
Για παράδειγμα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι μετά τα 8 χρόνια όποιος θέλει θα πληρώνει ένα ποσό, για να εγγράφεται σε μάθημα. Έτσι κάποιος που έχει πολλά θα προτιμήσει να ζητήσει την διαγραφή του. Να πω ότι σε μία απογραφική έρευνα για τους εισακτέους 20 ετών στο ΑΠΘ βρήκαμε ότι το 80% παίρνει πτυχίο σε 2Ν χρόνια και μετά πρακτικά δεν παίρνει κανείς!
Επίσης βρήκαμε ότι όποιος στα δύο πρώτα χρόνια δεν έχει περάσει τα μισά μαθήματα δεν παίρνει ποτέ πτυχίο! Θυμήθηκα τότε το σύστημα δύο κύκλων σπουδών που καταργήθηκε χωρίς να ισχύσει.
Φυσικά μία φύσει και θέσει συντηρητική κοινωνία δεν θέλει αλλαγές! Αφήνει τα πράγματα να κυλούν χωρίς αλλαγές και συναινέσεις. Περαστικά μας.
Ο Πρόεδρος Τραμπ ανέλαβε να νομοθετεί και να εξαγγέλλει πολλά. Ελπίζω να μην προκαλέσει παγκόσμια κρίση και τουλάχιστον εμείς οι 27 στην Ευρωπαϊκή Ένωση να καταλάβουμε ότι πρέπει να μετασχηματιστούμε σε πολιτικό θεσμό. Να αποκτήσουμε κοινή πολιτική σε όλους τους τομείς, για να μπορούμε να παραμείνουμε ισχυροί. Το πρώτο βήμα είναι να μειωθούν κόμματα που νομίζουν ότι η χώρα τους μπορεί να συμπεριφερθεί όπως οι ΗΠΑ. Όλες, όσες κηρύσσουν ανεξαρτησία και απομόνωση στο εσωτερικό τους, δεν θα είναι σαν τις ΗΠΑ. Θα είναι σαν την Αλβανία του Χότζα ή τον παράδεισο της Β. Κορέας.
Καλή μας τύχη, λοιπόν, και επιτυχία στον Πρόεδρο.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 26.01.2025