Ποιητική performance για τη βία κατά των γυναικών

Μιλά η δημιουργός της Θεοδώρα Κώτση – Φελίτσι

Ένα επίκαιρο ζήτημα, που μας αφορά όλους: Η βία κατά των γυναικών.

Είναι κάτι που μόνο τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε έξαρση ή μάλλον πληροφορούμαστε για τα περιστατικά του πολύ πιο εύκολα και γρήγορα λόγω του καλπασμού της τεχνολογίας;

Όποια και αν είναι η απάντηση στο ερώτημα η βία κατά των γυναικών είναι το αντικείμενο της ποιητικής performance με τίτλο «Contaminated» που θα παρουσιάσει η Θεοδώρα Κώτση – Φελίτσι σε σκηνοθεσία Victor Sanchez Madrigal.

Η παράσταση πηγάζει από την προσωπική αλλά και καλλιτεχνική της ανάγκη να μεταφράσει κάτι πολύ βαρύ και σκοτεινό σε κάτι ανάλαφρο και φωτεινό για να μπορεί να το σηκώσει. «Εύχομαι το έργο να συμβάλει στην ευαισθητοποίηση της κοινωνίας αλλά και της πολιτείας για την ανάγκη δομημένου πλαισίου φροντίδας και προστασίας της κακοποίησης και ειδικότερα της σεξουαλικής κακοποίησης», λέει στο emakedonia.gr η ίδια που είχε τη σύλληψη, έγραψε το κείμενο και δημιούργησε τα σκηνικά και τα κοστούμια. «Η παράσταση είναι μια από τις δράσεις του οργανισμού και κομμάτι άλλων δραστηριοτήτων. Ο οργανισμός πλαισιώνεται από μία ομάδα συντελεστών που έμμεσα ή άμεσα έχουν συμβάλει στην διεκπεραίωση του Contaminated», τονίζει η Θεοδώρα Κώτση – Φελίτσι.

contaminated25.jpg?v=0
profiel3.jpg

Πάντρεμα πολλών μορφών τέχνης

Το φαινόμενο της βίας των γυναικών εξακολουθεί όχι μόνο να είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, αλλά παγκόσμιο και διαχρονικό φαινόμενο, επομένως είναι πολύ σημαντικό να είναι στο προσκήνιο της επικαιρότητας. «Όταν τα πολύ μεγάλα προβλήματα δεν είναι στο επίκεντρο της επικαιρότητας τότε δεν μας ενδιαφέρει να τα επιλύσουμε ή δεν μπορούμε. Όσο μεγαλύτερη η κοινωνική συνείδηση τόσο περισσότερο φως ρίχνουμε σε αυτά που θέλουμε να αλλάξουμε. Ίσως η πανδημία να επιτάχυνε αυτήν την διαδικασία», επισημαίνει η καλλιτέχνης.

H παράσταση συνδυάζει χορό, ποίηση, θέατρο σκιών και τροχό Cyr του τσίρκου. «Η πολυπλοκότητα του τραύματος αλλά και της διαχειρίσής του, απαιτεί μια Multidisciplinairy προσέγγιση. Αυτό με οδήγησε στο πάντρεμα πολλών και ίσως για κάποιους κάπως απροσδόκητων μορφών τέχνης που η μία δημιουργεί χώρο στην άλλη, ανάλογα με τις ανάγκες του έργου. Η αφήγηση του έργου έχει βασιστεί κατά κύριο λόγο στις παραδοσιακές και σύγχρονες τεχνικές του θέατρου σκιών. Συνδέοντας αυτές τις πρακτικές με την κίνηση του σώματος και του σκηνικού επαναδιαπραγματευόμαστε τον χώρο. Αύτη η προσεγγίσει έχει συμβολικό χαρακτήρα καθώς η επαναδιαπραγμάτευσή του τραύματος είναι μεγάλο κομμάτι της αποθεραπείας. Το έργο έχει επηρεαστεί από την ταοϊστική κοσμολογία που είναι κυκλική - το σύμπαν θεωρείται ότι βρίσκεται σε συνεχή αλλαγή, με τις διάφορες δυνάμεις και ενέργειες να επηρεάζουν η μία την άλλη δημιουργώντας διαφορετικά μοτίβα σαν έναν κύκλο σε διαρκή αλλαγή, αυτό αποτυπώνετε στην σκηνή μέσο του τροχού Cyr», εξηγεί η κ. Φελίτσι.

Το τραύμα είναι κάτι που την απασχολεί ευρύτερα στο έργο της. «Τα προσωπικά μου βιώματα υπήρξαν κίνητρο για να φωτίσω τις δικές μου σκοτεινές πλευρές και να τις διαχειριστώ. Παράλληλα αυτό έγινε αφορμή να ξεκινήσω μια μεγάλη έρευνα και σπουδές επάνω στο τραύμα που συνεχίζεται. Όταν άρχισα να καταλαβαίνω το εύρος αλλά και την πολυπλοκότητα του τραύματος άρχισα να συνειδητοποιώ πόσο εύκολα μπορούμε να το αναπαράξουμε αλλά και πόσο δύσκολο είναι να απαλλαχτούμε από αυτό. Αυτό έχει τεράστια επίπτωση στην κοινωνία και απαιτεί ένα πολύ δομημένο σύστημα προστασίας και φροντίδας».

Η παράσταση παρουσιάζεται σε συνεργασία με τον Ολλανδικό Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό Ilysia Foundation. Με αφορμή την πρεμιέρα του έργου, σήμερα Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου, η Πρεσβεία του Βασιλείου της Ολλανδίας διοργανώνει ανοιχτή συζήτηση στις 7μμ με την καλλιτέχνιδα η οποία θα μιλήσει τόσο για το έργο όσο και τις εμπειρίες της στο θέμα της βίας κατά των γυναικών. Τη συζήτηση θα συντονίσει η Άσπα Θεοχάρη, δικηγόρος και μέλος του δσ της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.

Contaminated

Η εξήγηση του τραύματος της κακοποίησης από το Α έως το Ω

Metropolitan: The Urban Theater

21, 22, 23, 28 Φεβρουαρίου και 1, 2 Μαρτίου στις 9μμ

Loader