«Γκάζια» πατά η ανάπτυξη της οπτικής ίνας στη Βόρεια Ελλάδα από τον ΟΤΕ με νοικοκυριά και επιχειρήσεις να «σερφάρουν» με ολοένα και πιο υψηλές ταχύτητες στο διαδίκτυο, την ώρα που ο όμιλος με επενδύσεις πάνω από 3 δισ. ευρώ μέχρι το 2027, στοχεύει στην επέκταση του δικτύου των οπτικών ινών, στην αύξηση της διείσδυσης της συνδρομητικής τηλεόρασης και στη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πελάτη.
«Για τη συνεχή ανάπτυξη των δικτύων νέας γενιάς FTTH και 5G και την παροχή υψηλών ταχυτήτων downloading και uploading, ο όμιλος ΟΤΕ υλοποιεί με συνέπεια επενδυτικό πλάνο άνω των 3 δισ. ευρώ έως το 2027. Ειδικά για την ενίσχυση της υποδομής οπτικής ίνας σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις και συμβάλλοντας στον ψηφιακό εκσυγχρονισμό της χώρας, ο όμιλος έχει στόχο να καλύψει τα 2/3 της χώρας με 3.000.000 γραμμές. Σήμερα 1,7 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις έχουν πρόσβαση σε δίκτυο FTTH. Πρόσφατα ανακοινώθηκε και η διάθεση υπερυψηλών ταχυτήτων FTTH με download 3 Gbps και upload 1,5 Gbps», σημειώνουν πηγές του ΟΤΕ στο emakedonia.gr.
Η διείσδυση της οπτικής ίνας στη Βόρεια Ελλάδα – Ποιες περιοχές σερφάρουν πιο γρήγορα
«Ο στόχος για τη μετάβαση του μεγαλύτερου μέρους των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων σε FTTH ισχύει και για τη Βόρεια Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή πρόσβαση σε οπτική ίνα μέσω του δικτύου COSMOTE Fiber υπάρχει στη πλειοψηφία των νοικοκυριών και επιχειρήσεων στις πρωτεύουσες των νομών και τα μεγάλα αστικά κέντρα της Βόρειας Ελλάδας, καθώς και σε πολλές ημιαστικές περιοχές. Ο ΟΤΕ βρίσκεται στο 70% της υλοποίησης του επιχειρησιακού του πλάνου σε δίκτυα FTTH στη Βόρεια Ελλάδα», επισημαίνουν.
Στο επενδυτικό πλάνο του ΟΤΕ συμπεριλαμβάνεται και το συγχρηματοδοτούμενο έργο από το ΕΣΠΑ «Υποδομές Υπερυψηλής Ευρυζωνικότητας Ultra-Fast Broadband», το οποίο φέρνει ταχύτητες 1Gbps σε ημιαστικές και αγροτικές περιοχές της χώρας. Ο ΟΤΕ αναπτύσσει δίκτυο FTTH για το έργο Ultra-Fast Broadband στις περιφερειακές ενότητες Ροδόπης, Δράμας, Έβρου, Ξάνθης.
Η πρώτη καμπίνα Fiber εγκαταστάθηκε πριν ένα χρόνο περίπου στη Δράμα και είναι σε εξέλιξη το roll out του δικτύου βάσει σχεδιασμού. «Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο για τη γεφύρωση του ψηφιακού χάσματος μεταξύ αστικών και ημιαστικών περιοχών», τονίζουν οι ίδιες πηγές.
Η διείσδυση της οπτικής ίνας προχωρά με γρήγορο ρυθμό. Ειδικά στη Βόρεια Ελλάδα το δίκτυο COSMOTE Fiber είναι διαθέσιμο στη πλειοψηφία των νοικοκυριών και επιχειρήσεων στους νομούς Γρεβενών, Έβρου, Ημαθίας, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, Καρδίτσας, Καστοριάς, Κοζάνης, Ξάνθης, Πέλλας, Πιερίας, Ροδόπης, Σερρών, Φλώρινας, και σε σημαντικό ποσοστό στους νομούς Χαλκιδικής και Δράμας.
«Η ζήτηση για FTTH αναμένεται να κινηθεί ανοδικά γιατί οι ανάγκες για την ψηφιοποίησης της πολιτείας και των επιχειρήσεων καθώς και οι ανάγκες των νοικοκυριών αυξάνονται συνεχώς. Ειδικά για τα νοικοκυριά, στην αύξηση της ζήτησης θα συμβάλλουν το Gigabit Voucher & Smart Readiness από την Πολιτεία, η κατάργηση του φόρου σταθερής για υπηρεσίες FTTH, καθώς και η συμφωνία μεταξύ των τηλεπικοινωνιακών παρόχων για εκπτώσεις στις τιμές χονδρικής FTTH», σημειώνουν οι ίδιοι κύκλοι.
Την ίδια στιγμή, «η ψηφιοποίηση του ελληνικού δημοσίου έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο με την υλοποίηση μεγάλων και σύνθετων έργων για τη διευκόλυνση των πολιτών. Επίσης ο υψηλός ρυθμός ανάπτυξης του δικτύου οπτικών ινών δημιουργεί τις προϋποθέσεις σταδιακής σύγκλισης με την υπόλοιπη Ευρώπη στο πεδίο αυτό. Μέσα από τις επενδύσεις του ΟΤΕ, σταθερά πάνω από 500 εκατ. ευρώ το χρόνο κυρίως σε δίκτυα νέας γενιάς, διαδραματίζει κομβικό ρόλο στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας», αναφέρουν οι πηγές του ΟΤΕ.
Ωριμάζουν ψηφιακά οι ΜμΕ αλλά...
Σχετικά με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας, έρευνα που εκπόνησε το 2024 το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με την COSMOTE, κατέγραψε συνεχή αύξηση της ψηφιακής ωριμότητας τους και συγκεκριμένα 17% στον μέσο όρο του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας σε σχέση με το 2022. Η διαχείριση σχέσεων με πελάτες, η αποτελεσματική επικοινωνία και η βελτίωση της εμπειρίας πελάτη είναι τα κυριότερα οφέλη από τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών.
Όπως ανέδειξε η έρευνα, η βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και η αυξημένη παραγωγικότητα αποτελούν τα κύρια επιτεύγματα των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν ψηφιακές τεχνολογίες. Αντίθετα, οι περιορισμένοι χρηματοοικονομικοί πόροι και η έλλειψη ενημέρωσης και εκπαίδευσης του προσωπικού, κρίνονται ως ανασταλτικοί παράγοντες στην αξιοποίηση των τεχνολογιών για τις ΜμΕ. Ωστόσο, αναφορικά με τους πόρους, αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο το 25% των ΜμΕ αξιοποίησε σχετικές επιχορηγήσεις / επιδοτήσεις.
Με το βλέμμα στο 2030
Με ορίζοντα το 2030 «οι τρεις βασικές δεσμεύσεις του ομίλου είναι να παρέχει την καλύτερη εμπειρία πελάτη μέσα από κορυφαία ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες συνδεσιμότητας, να παραμείνει σε θέση οδηγού στα δίκτυα νέας γενιάς και να διαμορφώσει ένα ακόμη πιο σύγχρονο και αποδοτικό μοντέλο λειτουργίας με την αξιοποίηση ψηφιακών τεχνολογιών και με την υποστήριξη των ανθρώπων του».
Ανάπτυξη, μετασχηματισμός, διαφοροποίηση
Η ανανεωμένη στρατηγική θα στηριχτεί σε τρεις πυλώνες: Ανάπτυξη, μετασχηματισμός, διαφοροποίηση.
Για την ανάπτυξη ο «όμιλος ΟΤΕ εστιάζει σε έσοδα μέσα από την επέκταση του δικτύου Fiber-to-the-Home και στην αξιοποίηση του φάσματος 3.5GHz στο 5G. Παράλληλα, στρέφει την προσοχή και στην αύξηση της διείσδυσης της νόμιμης συνδρομητικής τηλεόρασης στο 50% και στην ενίσχυση των εταιρικών πελατών μέσω καινοτόμων ψηφιακών υπηρεσιών και λύσεων. Πιο συγκεκριμένα μέσα από την καινοτόμο συνδεσιμότητα, μεταφορά σε cloud υποδομές, νέες ψηφιακές υπηρεσίες, εξειδικευμένες λύσεις ανά κλάδο αλλά και την αξιοποίηση των System Solution δεξιοτήτων της εταιρείας»
Στον τομέα του μετασχηματισμού, «ο ΟΤΕ επιδιώκει τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του πελάτη και την αποτελεσματικότερη λειτουργία της εταιρείας. Με αξιοποίηση τεχνολογιών όπως η τεχνητή νοημοσύνη για τη βελτίωση της εμπειρίας πελάτη στα ψηφιακά κανάλια και με επιτάχυνση του μετασχηματισμού με απλοποιήσεις, ψηφιοποιήσεις και αυτοματοποίηση διαδικασιών»
Τρίτος και τελευταίος πυλώνας του νέου στρατηγικού σχεδίου του ΟΤΕ είναι η διαφοροποίηση, με τρεις προτεραιότητες: Την περαιτέρω βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη, αντίστοιχη με εκείνη κορυφαίων παρόχων υπηρεσιών τεχνολογίας στην Ευρώπη. Μεγαλύτερη αξιοποίηση της μάρκας Telekom, που είναι ένας όμιλος με παρουσία σε πάνω από 50 χώρες και 300 εκατ. πελάτες και ο οποίος απασχολεί πάνω από 200.000 εργαζόμενους. Επίσης τη συνεχή εκπαίδευση των εργαζομένων σε νέες τεχνολογίες και μεθόδους δουλειάς, που θα συμβάλλουν στη συνεχή ανάπτυξη τόσο των ίδιων όσο και της εταιρείας.