Εργαζόμενοι στα «θρανία» για να γίνουν επαγγελματίες

Περισσότερες από επτά στις δέκα επιχειρήσεις εκπαιδεύουν οι ίδιες τους εργαζομένους τους, για να καλύψουν τις ανάγκες τους

Στα 40 του χρόνια ο Γιώργος Παπαζαχαρίας ήθελε να αλλάξει δουλειά. Το πτυχίο Εμπορίας και Διαφήμισης του ΤΕΙ δεν τον οδήγησε στην αγορά εργασίας και για πολλά χρόνια δούλευε στον κλάδο της εστίασης.

«Είχα σταθερή δουλειά, αλλά μετά από κάποια χρόνια με κούρασαν τα ωράρια και η δουλειά τα Σαββατοκύριακα. Μου προέκυψε μια δουλειά σε έναν αλουμινά αλλά δεν είχα εξειδίκευση» λέει στη «ΜτΚ». Αν αυτό είχε συμβεί πριν από κάποια χρόνια, ως νέος εργαζόμενος θα μαθήτευε δίπλα στον εργοδότη του, μαθαίνοντας τη δουλειά στην πράξη, με το ρίσκο των λαθών του πρωτάρη.

Ο εργοδότης του αποφάσισε να τον στείλει στο μοναδικό ενεργό πρόγραμμα στην χώρα μας για κατάρτιση νεοεισερχόμενων στον κλάδο του αλουμινίου, στην Architectural Aluminium Academy. Για οκτώ μήνες το πρωί δούλευε και το απόγευμα καθόταν στα «θρανία» της Ακαδημίας αλουμινίου, στις εγκαταστάσεις της Alumil, με εκπαιδευτές επαγγελματίες του κλάδου με πολυετή εργασιακή εμπειρία.

«Μάθαμε πολλά πράγματα και στο τεχνικό κομμάτι και για το ίδιο το υλικό και τον κλάδο του αλουμινίου» λέει. Πλέον μετά από οκτώ μήνες εντατικών μαθημάτων και πρακτικής εφαρμογής των νέων γνώσεων, ο κ. Παπαζαχαρίας είναι ένας εξειδικευμένος τεχνίτης. Άλλοι συμμαθητές του κάλυψαν οι ίδιοι το κόστος φοίτησης, για να μάθουν τη δουλειά σε έναν κλάδο που έχει ζήτηση και να διεκδικήσουν την αμοιβή ενός εξειδικευμένου τεχνίτη. 

O Γιώργος Παπαζαχαρίου
O Γιώργος Παπαζαχαρίου

Η... «ακαδημία αλουμινάδων» άρχισε να λειτουργεί το 2015, αρχικά ως ένα αμιγώς εκπαιδευτικό τμήμα μέσα στην Alumil, όπου 2-3 εκπαιδευτές πραγματοποιούσαν τεχνικές εκπαιδεύσεις σε συνεργάτες της εταιρείας. .Με την εμφάνιση του θεσμού των Κέντρων Ικανοτήτων, από τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Καινοτομίας, το 2021 η Alumil αποφασίζει να συνεργαστεί με άλλους φορείς και δημιουργεί το πρώτο Κέντρο Καινοτομίας και Ανάπτυξης Δεξιοτήτων για τον κλάδο των αρχιτεκτονικών συστημάτων αλουμινίου, με σχολές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

«Αξιοποιώντας και την τεχνογνωσία των εταίρων μας- ΠΑΜΑΚ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, Atlantis Engineering, D-cube, GLM- παράγουμε και μεταδίδουμε γνώση προς όλους τους επαγγελματίες που εμπλέκονται στην αλυσίδα αξίας των αρχιτεκτονικών συστημάτων αλουμινίου, με στόχο να συμβάλλουμε στη δημιουργία της επόμενης γενιάς, άρτια καταρτισμένων κατασκευαστών και να επιμορφώσουμε μηχανικούς πάνω στη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων μέσω της τεχνικά ορθής εφαρμογής των συστημάτων» λέει η Βασιλική Τζίκα, διευθύντρια της Architectural Aluminium Academy. 

aluminium-academy2-alumil.jpg

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι σήμερα 1.200 τεχνίτες κουφωμάτων αλουμινίου (από τους συνολικά 5.000-6.000 επαγγελματίες του κλάδου στην Ελλάδα) έχουν παρακολουθήσει κάποια από τις εκπαιδεύσεις της Architectural Aluminium Academy, ενώ άλλοι 1.850 έχουν παρακολουθήσει αντίστοιχα σεμινάρια σε εννέα χώρες του εξωτερικού. Παράλληλα πάνω από χίλιοι μηχανικοί αρχιτέκτονες που σχεδιάζουν νέα κτίρια και μηχανικούς που επιβλέπουν τα συνεργεία που εγκαθιστούν τα συστήματα, παρακολούθησαν επιμορφωτικά σεμινάρια, με έμφαση στην ενεργειακή απόδοσης των κτιρίων, μέσω της τεχνικά ορθής εφαρμογής των συστημάτων.  

Εκπαίδευση εντός της επιχείρησης

Η περίπτωση του κ. Παπαζαχαρία είναι ένα από τα χιλιάδες παραδείγματα ανθρώπων που χρειάστηκε να επανεκπαιδευτούν σε ένα νέο αντικείμενο για να βρουν μια θέση στην αγορά εργασίας. 

Ενδεικτικό του χάσματος που υπάρχει μεταξύ των δεξιοτήτων που είχε αποκτήσει μέσα μέσω της εκπαίδευσης και αυτών που ζητά η αγορά είναι ότι, σύμφωνα με την έρευνα του ΕΚΤ και του ΣΕΒΕ, περισσότερες από επτά στις δέκα επιχειρήσεις δηλώνουν ότι οι ίδιες προσφέρουν εκπαίδευση στους εργαζομένους τους. Όσο περισσότερους εργαζόμενους έχει μια επιχείρηση τόσο περισσότερο επενδύει στην εκπαίδευση τους.

Συγκεκριμένα εκπαίδευση προσφέρει το 93,3% των μεγάλων επιχειρήσεων, το 91,3% των μικρομεσαίων και το 66,5% των πολύ μικρών επιχειρήσεων. Υψηλότερα ποσοστά επιχειρήσεων που προσφέρουν εκπαίδευση στους υπαλλήλους τους εντοπίζονται σε Αττική (80,2%), Κεντρική Μακεδονία (77,4%) και Κεντρική Ελλάδα (72,9%).

Πάνω από τις μισές επιχειρήσεις (56,7%) πιστεύουν ότι χρειάζεται καλύτερη και αποτελεσματικότερη σύνδεση μεταξύ εκπαιδευτικών φορέων και επιχειρήσεων, ενώ τέσσερις στις δέκα θα ήθελαν να ενισχυθεί η τεχνική εκπαίδευση ανώτερου επιπέδου.

Loader