ΑΑΔΕ: Ενεργοποιεί φορολογικά «ξυπνητήρια» για τους «ξεχασιάρηδες»

Ηλεκτρονικά αναδυόμενα μηνύματα συμμόρφωσης - popups της ΑΑΔΕ θα εμφανίζονται στο διαδίκτυο για υποβολή δηλώσεων και πληρωμές φόρων - Νέες δράσεις από την ΑΑΔΕ για εξυπηρέτηση και ενημέρωση των φορολογούμενων

- Newsroom

Νέα e-alerts για την ενημέρωση των φορολογούμενων κάθε φορά που θα πλησιάζει η ώρα της πληρωμής κάποιου φόρου ή λήγει η προθεσμία υποβολής κάποιας δήλωσης δημιουργεί η ΑΑΔΕ.

Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑΔΕ θα δημιουργηθεί σύστημα alerts για την ενημέρωση των φορολογουμένων κατά την υποβολή κάθε είδους δηλωτικών υποχρεώσεων προς την ΑΑΔΕ με ηλεκτρονικά αναδυόμενα μηνύματα συμμόρφωσης – popups για υποχρεώσεις που λήγουν, καθώς και δημιουργία μηνυμάτων ενημέρωσης των φορολογουμένων για επιστροφές φόρων.

Κατά το σερφάρισμα στο διαδίκτυο δηλαδή, οι φορολογούμενοι θα βλέπουν στην οθόνη του υπολογιστή, του τάμπλετ ή του smartphone τους ένα μήνυμα υπενθύμισης από την  ΑΑΔΕ για την τακτοποίηση φορολογικών υποχρεώσεων,  όπως η πληρωμή της δόσης του ΕΝΦΙΑ, του φόρου εισοδήματος ή του ΦΠΑ, η υποβολή φορολογικής δήλωσης ή δήλωσης ΦΠΑ, η καταβολή δόσης ρύθμισης.

Πάνω από 66.000 τηλεφωνικές επικοινωνίες

Παράλληλα, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων σχεδιάζει να πραγματοποιήσει 66.803 τηλεφωνικές επικοινωνίες με σκοπό την ενημέρωση των φορολογούμενων και τη συμμόρφωσή τους ως προς την τήρηση των φορολογικών τους υποχρεώσεων. Επίσης θα πραγματοποιήσει 892.385 μοναδικές επικοινωνίες με οφειλέτες που εμφανίζουν για πρώτη φορά ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Όπως αναφέρεται και στο επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑΔΕ, σε εξέλιξη βρίσκεται η δημιουργία συστήματος ολοκληρωμένης πληροφόρησης. Μέχρι το τέλος του Μαρτίου 2025, θα ολοκληρωθεί η υλοποίηση του διαδικτυακού τόπου, μέρος του έργου αυτού, που θα αποτελεί ένα ενιαίο σημείο πληροφόρησης για φορολογούμενους, επιχειρήσεις και στελέχη της ΑΑΔΕ, παρέχοντας ταχύτερη και ευκολότερη πρόσβαση, σχετικά με τη εκάστοτε ισχύουσα φορολογική και τελωνειακή νομοθεσία.

Παράλληλα το σχέδιο δράσης της ΑΑΔΕ για την καλύτερη ενημέρωση των πολιτών προβλέπει:

– Επέκταση του υφιστάμενου Κέντρου Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) ώστε να ενταχθεί σε αυτό το σύνολο των Υπηρεσιών της ΑΑΔΕ (Κεντρικές και Περιφερειακές).

– Δυνατότητα αυτοματοποιημένων μεταβολών στοιχείων επιχειρήσεων φυσικών και νομικών προσώπων (έδρα, ΚΑΔ, υποκαταστήματα κ.α) και μεταβολή εργασιών νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων που δεν δύναται να ολοκληρωθεί μέσω της Ψηφιακής Πύλης myAADE (καταστατικές αλλαγές όπως εκπροσώπηση, μέλη, κ.α.).

– Ανάπτυξη διαδικτυακής Υπηρεσίας (Web Service) με πιστωτικά Ιδρύματα για περιορισμό υπερεισπράξεων.

Loader