Στην περιοχή της Νέας Ραιδεστού, στο δήμο Θέρμης, σε χώρο ο οποίος ανήκει στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας πρόκειται να κατασκευαστεί το νέο σύγχρονο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ, σε αντικατάσταση του σημερινού στον Φοίνικα. Όπως είχε αποκαλύψει ήδη από το περασμένο καλοκαίρι το emakedonia.gr ο ΟΑΣΘ αναζητούσε κατάλληλο χώρο προκειμένου να κατασκευάσει ένα σύγχρονων προδιαγραφών αμαξοστάσιο, ικανό να φιλοξενήσει οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως είναι τα ηλεκτρικά λεωφορεία. Προς το σκοπό αυτό ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης μαζί με τον διευθυντή Ανάπτυξης του Οργανισμού Χρήστο Χατζηγεωργίουείχαν εξερευνήσει αρκετούς χώρους στην περιοχή της ανατολικής Θεσσαλονίκης, στους δήμους Θέρμης και Πυλαίας Χορτιάτη. Τελικώς προέκριναν τον συγκεκριμένο χώρο ο οποίος ανήκει στην ΠΚΜ.
Πρόκειται για μια έκταση τριγωνικού σχήματος, περίπου 62 στρεμμάτων, η οποία είχε παραχωρηθεί πριν από είκοσι και πλέον χρόνια, από το τότε υπουργείο Γεωργίας στην τότε νομαρχία προκειμένου να λειτουργήσει εκεί Κέντρο Εκπαίδευσης Οδηγών Βαρέων Οχημάτων, κρατικό ΚΤΕΟ καθώς και η Διεύθυνση Συγκοινωνιών Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Τελικά, το μόνο που έγινε απ' όλα αυτά, από τον τότε νομάρχη Παναγιώτη Ψωμιάδη, ήταν η διαμόρφωση κάποιας πίστας για την εκπαίδευση των οδηγών η οποία, όμως, ούτε κι αυτή λειτούργησε.
Παρότι ο χώρος βρίσκεται σε αρκετή απόσταση από το πολεοδομικό συγκρότημα, σε σχέση μάλιστα και με το σημερινό αμαξοστάσιο του Φοίνικα, οι ιθύνοντες του ΟΑΣΘ τον έκριναν κατάλληλο καθώς πληροί πολλές προϋποθέσεις.
Σύμφωνα με τον κ. Χατζηγεωργίου το οικόπεδο βρίσκεται ουσιαστικά πάνω στον εθνικό δρόμο Θέρμης – Πολυγύρου, λίγο πριν από τον οικισμό της Νέας Ραιδεστού, σε ένα σημείο στο οποίο προβλέπεται μάλιστα να κατασκευαστεί και κόμβος ο οποίος είναι απαραίτητος για την ασφαλή είσοδο και έξοδο των λεωφορείων. Επιπλέον οι χρήσεις γης επιτρέπουν την κατασκευή αμαξοστασίου. Στο χώρο αυτό θα γίνουν υπόστεγα για τη στέγαση των λεωφορείων, χώρος φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, σύγχρονο συνεργείο, ικανό να εξυπηρετεί τη συντήρηση λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, γραφεία κ.ο.κ.
Πράσινο αμαξοστάσιο
Η κατασκευή νέου σύγχρονου αμαξοστασίου κρίνεται απαραίτητη για τον επιπλέον λόγο ότι προϋπόθεση για την άντληση ευρωπαϊκών πόρων με σκοπό την αγορά λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας είναι η ύπαρξη ενός “πράσινου” αμαξοστασίου, ικανού να φιλοξενήσει οχήματα νέας τεχνολογίας.
Το αμαξοστάσιο του Φοίνικα θεωρείται ακατάλληλο, για πολλούς λόγους. Πρώτον, γιατί οι εγκαταστάσεις του είναι παλιές και, δεύτερον, επειδή ο χώρος είναι πολύ μικρός, μόλις 25 στρέμματα, που τον καθιστά ακατάλληλο για την υποδοχή των ηλεκτρικών λεωφορείων. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η συνολική έκταση στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης, μαζί με τον σταθμό φόρτισης, είναι περίπου 60 στρέμματα.
Πέραν αυτών, η νέα διοίκηση του δήμου Καλαμαριάς στον οποίο ανήκει το 50% του αμαξοστασίου του Φοίνικα (το υπόλοιπο ανήκει στον συνεταιρισμό “Ηρακλής”) έχει διαμηνύσει στον ΟΑΣΘ ότι επιθυμεί την αποχώρησή του καθώς θέλει να αξιοποιήσει την έκταση για άλλες χρήσεις.
Για όλους αυτούς τους λόγους ο ΟΑΣΘ, με τη σύμφωνη γνώμη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών άρχισε να αναζητεί, ήδη από την περασμένη άνοιξη χώρο για το νέο αμαξοστάσιο και έπειτα από ενδελεχή έρευνα κατέληξε οριστικά στο συγκεκριμένο ακίνητο της ΠΚΜ.
Σύμφωνα με πληροφορίες το αίτημα για την παραχώρηση του ακινήτου ετέθη, τόσο από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου όσο και από τον κ. Ταγγίρη εδώ και καιρό προς τον τέως περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα ο οποίος συμφώνησε να παραχωρηθεί.
Η απόφαση αυτή επιβεβαιώθηκε και στη διάρκεια της χθεσινής συνάντησης του υφυπουργού Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου με την περιφερειάρχη Αθηνά Αηδονά. Όπως αναφέρει στο emakedonia.gr ο κ. Ταγγίρης “δεν μπορούμε αυτή τη στιγμή να δώσουμε ακριβές χρονοδιάγραμμα για το πότε θα είναι έτοιμο το νέο αμαξοστάσιο καθώς πρέπει να προηγηθούν διάφορες διαδικασίες. Πάντως, η εξέλιξη είναι θετική και θα προχωρήσουμε το συντομότερο δυνατό στην κατασκευή του”.