Θεσσαλονίκη: «Μετά την παραχώρηση η Εγνατία Οδός δεν θα υπολείπεται των άλλων αυτοκινητοδρόμων»

Ο πρόεδρος της Εγνατία Οδός ΑΕ Γιώργος Κωνσταντόπουλος τόνισε την ανάγκη να προχωρήσει η βαριά συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου

Η Εγνατία οδός συνεχίζει να είναι αναπτυξιακός μοχλός βιώσιμης ανάπτυξης όλου του βορειοελλαδικοί τόξου, τόνισε ο πρόεδρος του ΔΣ της «Εγνατία Οδός ΑΕ» Γιώργος Κωνσταντόπουλος, μιλώντας στο 8ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης. 

Κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν είπε ότι η εταιρεία ιδρύθηκε το 1994 και τα πρώτα διόδια στον αυτοκινητόδρομο λειτούργησαν το 2010. Το 2011 η Εγνατία μπαίνει στη λίστα των ακινήτων προς παραχώρηση, το 2016 προσλαμβάνονται οι τεχνικοί σύμβουλοι για τον διαγωνισμό, που τελεσφορεί μόλις το 2021, ενώ η σύμβαση με τον προτιμητέο επενδυτή υπογράφηκε το 2024.

egnatia-gefyra-metsovou.png?v=0

Ο κ. Κωνσταντόπουλος τόνισε ότι ο αυτοκινητόδρομος είναι ένα κοινό αγαθό που κατασκευάστηκε με δαπάνη σχεδόν 7 δισ. ευρω, ποσό που προήλθε από τον κρατικό προϋπολογισμό, κοινοτικούς πόρους και δανεισμό της εταιρείας, που έχει ήδη εξοφληθεί, ενώ δεν παρέλειψε ότι από τα έσοδα των διοδίων έχουν ήδη δοθεί 80 εκατ. ευρώ για την εξυπηρέτηση του δημοσίου χρέους.

Αναφερόμενος στη δική του θητεία είπε ότι το 2019 λειτουργούσαν 13 σταθμούς διοδίων και σήμερα λειτουργούν 55 συνολικά, 19 μετωπικοί και 36 πλευρικοί. Σημείωσε ότι η εταιρεία μόνο για την ελαφρά συντήρηση σε όλο το μήκος του αυτοκινητοδρόμου θα διαθέσει 160 εκατ. ευρώ για δύο χρόνια. «Ο δρόμος χρειάζεται βαριά συντήρηση, κάτι που απαιτεί έσοδα. Όταν τελειώσει η παραχώρηση αυτό θα το έχουμε» επεσήμανε ο κ. Κωνσταντόπουλος. 

Όπως είπε η Εγνατία οδός ενώνει απομονωμένες περιοχές και εξυπηρετεί τη μεταφορά ανθρώπων και αγαθών, καθώς και τον τουρισμό. Για να συνεχίσει ο αυτοκινητόδρομος να αποτελεί μοχλό βιώσιμης ανάπτυξης θα πρέπει να γίνουν και τα έργα της βαριάς συντήρησης, τα οποία ο πρόεδρος της εταιρείας προσδιόρισε στο 1 δισ. ευρώ στα 35 χρόνια που θα διαρκέσει η παραχώρηση στον ιδιώτη. «Η Εγνατία είναι ένα κοινό αγαθό που θέλει συντήρηση. Με την παραχώρηση θα είναι στολίδι. Δεν θα υπολείπεται των άλλων αυτοκινητοδρόμων» υποστήριξε.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα έργα που ανέλαβε η Εγνατία Οδός ΑΕ εκτός του αυτοκινητόδρομου, όπως η μελέτη για τη γέφυρα των Κήπων, η μελέτη για τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία Θεσσαλονίκης, η συνδρομή στην καλή λειτουργία της περιφερειακής οδού όσο κατασκευάζεται το Flyover κ.α. «Είμαστε πάντοτε εκεί, όπου μας χρειάζονται, στις καταστροφές της Σαμοθράκης και της Θεσσαλίας, στους σεισμούς της Κεφαλονιάς... Η Εγνατία οδός δεν έκλεισε ποτέ από χιόνι και συνέδραμε τους πολίτες όποτε χρειάστηκε. Η Εγνατία οδός θα είναι παρούσα ως τεχνικός σύμβουλος σε έργα στην Ελλάδα και εξωτερικό μπορεί να παίξει ουσιαστικό ρόλο, ως πραγματικός αναπτυξιακός μοχλός στην υπηρεσία του ελληνικού λαού».

egatia-odos-kostos.png
Loader