Θεσσαλονίκη: Εξαρθρώθηκε σπείρα που καλλιεργούσε και διακινούσε κάνναβη σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική
Βρέθηκαν οργανωμένες φυτείες και εργαστήρια υδροπονικής καλλιέργειας κάνναβης
Σύμφωνα με την Ελληνικό Μετρό Α.Ε. το μετρό Θεσσαλονίκης έχει τη δυνατότητα, σε πλήρη λειτουργία, να μεταφέρει λίγο περισσότερους από 250.000 επιβάτες την ημέρα
Το έχουμε πει αρκετές φορές ότι τα πρώτα ασφαλή συμπεράσματα όσον αφορά το μερίδιο του μετρό στις μετακινήσεις οι οποίες γίνονται καθημερινά στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, καθώς και την επίδρασή του στο κυκλοφοριακό, θα εξαχθούν μετά τουλάχιστον έξι μήνες. Δηλαδή κάπου εκεί προς Μάιο, Ιούνιο. Ωστόσο, τα πρώτα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα το περασμένο Σάββατο, σε ανάρτηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών έχουν την αξία τους, σε σύγκριση, μάλιστα, με τα αντίστοιχα στοιχεία που αφορούν τον ΟΑΣΘ και τα οποία δημοσιοποίησε την Κυριακή η “Μακεδονία”.
Σύμφωνα με τον Χρήστο Σταϊκούρα, κατά τον πρώτο μήνα λειτουργίας του μετρό, δηλαδή από τις 30 Νοεμβρίου ως τις 31 Δεκεμβρίου 2024, μετακινήθηκαν με αυτό 1.329.089 επιβάτες. Δηλαδή, περίπου 42.000 άτομα την ημέρα. Την ίδια περίοδο ο ΟΑΣΘ πούλησε 1.953.164 εισιτήρια, ενώ έναν χρόνο πριν, τον Δεκέμβριο του 2023 είχε διαθέσει 1.309.538, δηλαδή σημείωσε αύξηση της τάξης του 49,15%. Οι επιδόσεις αυτές του μετρό δεν είναι για να πανηγυρίζει κανείς. Όχι επειδή υπολείπονται αυτών του ΟΑΣΘ, αλλά επειδή βρίσκονται σχεδόν στο 1/6 της μέγιστης μεταφορικής δυνατότητας του συγκεκριμένου μέσου. Θυμίζω ότι, σύμφωνα με την Ελληνικό Μετρό Α.Ε. το μετρό Θεσσαλονίκης έχει τη δυνατότητα, σε πλήρη λειτουργία, να μεταφέρει λίγο περισσότερους από 250.000 επιβάτες την ημέρα. Αυτό θα συμβεί όταν η συχνότητα των δρομολογίων θα είναι ανά ενάμιση λεπτό. Τώρα είναι γύρω στα τέσσερα, αλλά προφανώς δεν υπάρχει λόγος, τουλάχιστον κατά τις περισσότερες ώρες της ημέρες, να περνά και συχνότερα.
Κατά τα άλλα συνεχίζονται τα προβλήματα με τα εισιτήρια, τόσο στο μετρό, όσο και στον ΟΑΣΘ. Παράλληλα, συνεχίζεται και ο πόλεμος καταλογισμού των ευθυνών. Χθες ο ΟΑΣΘ εξέδωσε ανακοίνωση ενημερώνοντας το επιβατικό κοινό ότι παρατείνεται και για τον μήνα Φεβρουάριο η χρήση χάρτινων εισιτηρίων καθώς και χάρτινων μηνιαίων καρτών, βεβαίως με τις καινούργιες μειωμένες τιμές. Ο λόγος είναι ότι ακόμη δεν υπάρχει δυνατότητα έκδοσης των νέων εισιτηρίων από τα εκδοτικά μηχανήματα τα οποία έχουν τοποθετηθεί στα αστικά λεωφορεία. Παράλληλα, παρατηρείται μεγάλη καθυστέρηση στη χορήγηση των καρτών απεριορίστων διαδρομών.
Ποιος ευθύνεται για όλα αυτά; Σύμφωνα με τον ΟΑΣΘ υπεύθυνος είναι ο ΟΣΕΘ. Συγκεκριμένα, η χθεσινή ανακοίνωση του Οργανισμού δείχνει υπαιτιότητα του ΟΣΕΘ σε δύο μάλιστα σημεία της. Στο πρώτο αναφέρει ότι “Η απόφαση αυτή (σ.σ. για την παράταση της χρήσης των χάρτινων εισιτηρίων και καρτών) έχει ληφθεί προκειμένου να διευκολυνθεί το επιβατικό κοινό έως ότου ολοκληρωθεί από τον ΟΣΕΘ η διάθεση των νέων, προσωποποιημένων καρτών”. Παρακάτω, δε, σημειώνει πως “ο ΟΑΣΘ υπενθυμίζει ότι εντός των λεωφορείων έχουν τοποθετηθεί από τον ΟΣΕΘ νέας γενιάς εκδοτικά μηχανήματα, τα οποία μπαίνουν σε λειτουργία σταδιακά. Έως ότου ολοκληρωθεί η εγκατάσταση και η πλήρης λειτουργία τους, παρακαλούμε το επιβατικό κοινό να ανεβαίνει στα λεωφορεία έχοντας ήδη προμηθευτεί εισιτήριο”.
Με την ευκαιρία, πληροφορούμαι ότι τις τελευταίες ημέρες επικρατεί μια κάποια αναστάτωση σε αυτούς τους δύο Οργανισμούς. Περισσότερο στον ΟΣΕΘ. Δεν γνωρίζω την ακριβή αιτία, αν και κάπου πάει το μυαλό μου. Αλλά σας υπόσχομαι ότι θα μάθω και φυσικά θα σας ενημερώσω.
Είχε ενδιαφέρον η προχθεσινοβραδινή εκδήλωση κοπής πίτας της ΔΕΘ-HELEXPO. Και μάλιστα διπλό καθώς ειπώθηκαν πράγματα τόσο ως προς το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του σχεδίου ανάπλασης του εκθεσιακού κέντρου, όσο και όσον αφορά τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας για το 2024. Για το πρώτο ο πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO Τάσος Τζήκας είπε ότι έχει ήδη προκύψει ο project manager για την ανάπλαση του εκθεσιακού κέντρου, του οποίου απέφυγε πάντως να αναφέρει το όνομα (για ποιο λόγο άραγε;), εξήγησε πως μέσα στο προσεχές διάστημα θα βγουν τα τεύχη δημοπράτησης ώστε να προχωρήσει ο διαγωνισμός για την επιλογή του αναδόχου. Το έργο, το οποίο σχεδιάζεται να κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ θα ξεκινήσει προς τα τέλη του 2026 με ορίζοντα ολοκλήρωσης την πενταετία, δηλαδή το 2031 προς 2032.
Στην ίδια εκδήλωση παρουσιάστηκαν και οι οικονομικές επιδόσεις της ΔΕΘ-HELEXPO για το 2024. Σύμφωνα με όσα είπε ο Τάσος Τζήκας πέρυσι «σημειώθηκε η μεγαλύτερη κερδοφορία της εταιρείας μετά τη μεταπολίτευση», τα οποία ανήλθαν σε 3,5 εκατ. ευρώ μετά φόρων, τόκων και αποσβέσεων γεγονός που, όπως ανέφερε ο πρόεδρός της, πιστοποιεί ότι η εταιρεία «μπήκε σε ράγα επιτυχιών και ανάπτυξης».
Προηγουμένως ο πρόεδρος της ΔΕΘ-HELEXPO είχε πει ότι η εταιρεία σχεδιάζει να προχωρήσει σε τραπεζικό δανεισμό, εκτιμάται ύψους τουλάχιστον 60 εκατ. ευρώ, προκειμένου να συμπληρωθούν τα 300 εκατ. που απαιτούνται για το σχέδιο ανάπλασης. Η απορία μου είναι η εξής: όταν η εταιρεία σου έχει τόσο πενιχρά κέρδη, από που θα βρεις χρήματα για την εξυπηρέτηση ενός τέτοιου δανείου, αλλά και των υπολοίπων δαπανών που προβλέπονται στο σχέδιο ανάπλασης, όπως για παράδειγμα τα έξοδα συντήρησης και η φύλαξης του πάρκου και των εγκαταστάσεων;
Στην ίδια εκδήλωση ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-HELEXPO Κυριάκος Ποζρικίδης ανέφερε ότι συνολικός τζίρος της εταιρείας το 2024 ανήλθε στα 18 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 20% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.
Βεβαίως, για να βγάλουμε ακριβέστερα συμπεράσματα σχετικά με τις πραγματικές επιδόσεις του εκθεσιακού φορέα, χρήσιμο θα ήταν να γνωρίζουμε από που ακριβώς προήλθαν τα έσοδα των 18 εκατ. Πόσα εξ αυτών προέρχονται από υπουργεία, κρατικούς οργανισμούς και άλλους φορείς του δημοσίου που συμμετέχουν κάθε χρόνο στη γενική έκθεση του Σεπτεμβρίου, πόσα ακόμη εισπράττονται από τα δύο πάρκινγκ που λειτουργεί η ΔΕΘ-HELEXPO, πόσα από τα καταστήματα που νοικιάζει και πόσα είναι απ' αυτές καθ' αυτές τις εκθεσιακές δραστηριότητές της.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκε και το λογότυπο για τα 100 χρόνια της ΔΕΘ το οποίο προέκυψε έπειτα από διαγωνισμό που προκήρυξε η εταιρεία. Το πρώτο βραβείο έλαβε ομάδα τριών παιδιών, που αποτελείται από τους Σώζονα Κάλφα και Αγάπη- Αγγελική Σταυροχρήστου, που σπουδάζουν στο Τμήμα Αρχιτεκτονικής του ΑΠΘ και τη Σταυρούλα Παλαταρίδου, σπουδάστρια γραφιστικής στο ΙΕΚ Δέλτα. Το λογότυπο σχηματίζει τον αριθμό 100 αλλά και το αρκτικόλεξο ΔΕΘ. Προσωπικά το βρήκα εξαιρετικό και μπράβο στα παιδιά!
Βρέθηκαν οργανωμένες φυτείες και εργαστήρια υδροπονικής καλλιέργειας κάνναβης
Όπως λένε θα συνεχίσουν να παραμένουν στο μπλόκο μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματα τους
Σε συνέδριο που διοργανώνει το ΥΠΠΟ σε συνεργασία με την ΕΦΑ Πόλης Θεσσαλονίκης
Η ανακοίνωση του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης