Τραγωδία στα Τέμπη: Νέο βίντεο ντοκουμέντο λίγο πριν τη σύγκρουση των τρένων
Τα 12 λεπτά του τρόμου και τα αγωνιώδη τηλεφωνήματα
Στις 24 Φεβρουαρίου 2023, με επιστολή κατέγραφε τα προβλήματα στους σιδηροδρόμους.
Δώδεκα ημέρες έχουν περάσει από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς και συνεχείς είναι οι αποκαλύψεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.
Σύμφωνα με το MEGA, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων με επιστολή που είχε στείλει στον ΟΣΕ ενημέρωνε για τα προβλήματα στους σιδηροδρόμους.
Η ΡΑΣ, γράφει το in.gr έστειλε επιστολή στον ΟΣΕ στις 24 Φεβρουαρίου 2023 για δύο ατυχήματα που είχαν γίνει το 2022, στο Λιανοκλάδι και στη Τιθορέα, 10 και 21 Οκτωβρίου του 2022.
Κοινή συνισταμένη και στα δύο ατυχήματα σύμφωνα με το έγγραφο της ΡΑΣ είναι πως έχουν διαπιστωθεί ατέλειες και συστήματα που δεν διασφαλίζουν την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Μεταξύ άλλων, αναφέρει πως ο ΟΣΕ είναι ο υπεύθυνος λειτουργίας των υποδομών, άρα εκεί που κινούνται τα τρένα κατ’ επέκταση και για τον έλεγχο της ασφάλειας τους στις κυκλοφορίες και θα πρέπει να υπάρχει μία συνεχή συντήρηση.
Αυτά τα ερωτήματα έθεσε η ΡΑΣ στον ΟΣΕ και μέχρι στιγμής, δεν έχει πάρει καμία απολύτως απάντηση. Η τελευταία επιστολή είναι το 2023 ενώ τα ατυχήματα έγιναν το 2022.
Δείτε το βίντεο
Στα γραφεία του ΟΣΕ η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων
Εν τω μεταξύ, το μεσημέρι της περασμένης Τρίτη βρέθηκαν στα γραφεία του ΟΣΕ στελέχη της ΡΑΣ. Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έψαχνε στοιχεία τα οποία θα μπορούσαν να ρίξουν περισσότερο φως στην έρευνα για την τραγωδία στα Τέμπη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΡΑΣ ερευνούσε ηχογραφημένες συνομιλίες και τυχόν σημαντικά έγγραφα, προκειμένου να προχωρήσει στην κατάρτιση πορίσματος, το οποίο θα σταλεί στον Εισαγγελέα που ερευνά την υπόθεση και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Δεν αποκλείεται στο πόρισμα να προτείνεται η ανάκληση του πιστοποιητικού ασφαλείας του ΟΣΕ, ενώ αυτό θα σταλεί και στην Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων, ενώ εξετάζεται να υπάρξει πρόταση για ανάκληση του πιστοποιητικού ασφαλείας και για την Hellenic Train
Αρχή Σιδηροδρόμων: Έλεγχος σε ΟΣΕ και Hellenic Train για το δυστύχημα
Εν τω μεταξύ πριν από λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε αυτεπάγγελτος έλεγχος για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και σύμφωνα με πληροφορίες η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ζητούσε εντός 48 ωρών να κατατεθούν όλα τα τεκμήρια, τα οποία αφορούν τις διαδικασίες ασφάλειάς και αν τηρήθηκαν. Αφορούσε τόσο τον ΟΣΕ, όσο και την ιδιωτική εταιρεία Hellenic Train.
Συγκεκριμένα είχε εκδοθεί απόφαση αυτεπάγγελτου ελέγχου με την οποία «ζητάμε εντός 48 ωρών όλα τα τεκμήρια» αναφερόταν.
Το in είχε επικοινώνησε με τη διοίκηση της Αρχής και είχε ζήτησε διευκρινίσεις σχετικά με τις αρμοδιότητες της και ειδικότερα αν έχει αρμοδιότητα για πιστοποίηση ως προς το δίκτυο ή την ασφάλεια κυκλοφορίας των συρμών.
Όπως τονίστηκε από τη διοίκηση «οι αρμοδιότητες μας είναι ο έλεγχος της τήρησης των διαδικασιών ασφαλείας των εταιρειών ΟΣΕ και Hellenic Train». Δηλαδή, όπως εξηγούσε η Ιωάννα Τσιαπαρίκου, πρόεδρος της ΡΑΣ, «αν ακολουθούνται οι διαδικασίες με βάση το υφιστάμενο δίκτυο οχήματα συστήματα, όπως περιγράφονται στα Συστήματα Διαχείρισης Ασφαλείας που μας καταθέτουν. Τα έργα υποδομής ή τα νέα οχήματα εγκρίνονται από τη ΡΑΣ σε σχέση με τη διαλειτουργικότητα».
Τα 12 λεπτά του τρόμου και τα αγωνιώδη τηλεφωνήματα
Επιρρίπτει ευθύνες σε προϊσταμένους του που για την τοποθέτησή του στη βάρδια
Ο Γιώργος Ζήνδρος που εκτελούσε χρέη σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλων τη μοιραία νύχτα, ξεκλειδώνει τα λάθη που οδήγησαν στην σύγκρουση
Στο μικροσκόπιο των εισαγγελικών αρχών για να διαπιστωθούν οι λόγοι της καθυστέρησης
Η φοιτήτρια βρίσκεται διασωληνωμένη στο Παπανικολάου - Τις προηγούμενες μέρες η οικογένειά της απηύθυνε έκκληση για αίμα
Πολλά προβλήματα ήδη από τον σχεδιασμό του έργου διαπιστώνει η Αρχή στο πόρισμα της για τους σιδηροδρόμους, στον απόηχο της τραγωδίας στα Τέμπη
Ο καθηγητής Δημόσιας Διοίκησης παραπέμπει στις δομές ασφάλειας που αναφέρονται, στα λόγια, στη σελίδα του υπουργείου Μεταφορών αλλά δεν λειτουργούν στην πράξη
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη θεωρεί ότι «με πολύ μεγάλη ταχύτητα» αποδίδονται πλήρως οι ευθύνες για το έγκλημα με τους 57 νεκρούς
Υπάλληλοι σε συνεργασία με ομάδες Ρομά λυμαίνονται τις ράγες και τους σταθμούς με τις κλοπές κυρίως καλωδίων - Τα κυκλώματα αυτά μεταπωλούν τον χαλκό σε χυτήρια κυρίως στην Ελλάδα, αλλά διοχετεύονται σε φορτηγά και οδηγούνται στην Βουλγαρία