- Newsroom
Ο σταθμάρχης που ανέλαβε τον σταθμό της Λάρισας, λίγες μόνο ώρες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, μίλησε αποκλειστικά στον ΑΝΤ1. Την ημέρα της τραγωδίας στα Τέμπη, ο Γιώργος Ζήνδρος δούλευε στο Παλιοφάρσαλο ή «Παλιό» όπως το λένε οι σιδηροδρομικοί. Είχε πέσει η γραμμή του ρεύματος και ο σταθμός ήταν γεμάτος με τρένα που δεν μπορούσαν να φύγουν προς την Λάρισα.
Λίγο πριν φτάσει ο κ. Ζήνδρος, ο σταθμάρχης της Λάρισας, Βασίλης Σαμαράς, είχε στείλει μία αμαξοστοιχία του Προαστιακού σε λάθος θέση μέσα στον σταθμό. Το λάθος αυτό δεν είχε συνέπειες. Για τον κ. Ζήνδρο, το λάθος είναι απλό. Αν το κλειδί ήταν στη σωστή θέση, την όρθια θέση, και ο σταθμάρχης είχε πατήσει δύο κουμπιά θα είχε αποφευχθεί η σιδηροδρομική τραγωδία.
«Αν γυρίσω τα κλειδάκια στο αυτόματο τότε μπορώ με τα κουμπάκια να γυρίσω στην ευθεία τη γραμμή στην άνοδο πράγμα που δεν έγινε εκείνο το βράδυ» αναφέρει ο κ. Ζήνδρος μιλώντας στον ΑΝΤ1. Δίπλα από την αίθουσα ελέγχου κυκλοφορίας, βρίσκεται πλέον το κέντρο ελέγχου των καμερών μέσα στις στοές. Αν υπήρχε το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023, στο πρώτο τούνελ ο χειριστής του κέντρου θα έβλεπε την κάμερα.
Αν ο τοπικός έλεγχος της γραμμής και οι κάμερες δεν απέτρεπαν την σύγκρουση, η τηλειδιοίκηση, που δεν υπήρχε στις 28.2.2023, θα εντόπιζε το πρόβλημα.
«Το βλέπουμε το τρένο σε κόκκινο κύκλωμα. Είναι η πραγματική απεικόνιση. Σε πραγματικό χρόνο. Βλέπουμε μέχρι το Πλατύ και βλέπουμε αν μπαίνουν τα κλειδιά σωστά» τονίζει ο κ. Ζήνδρος από την αίθουσα τηλεδιοίκησης.
Το λάθος λίγο πριν τη μοιραία σύγκρουση
Πριν από το δυστύχημα, ο σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς είχε στείλει αμαξοστοιχία του προαστιακού σε λάθος θέση κατά τη διάρκεια ελιγμών, προκαλώντας αναστάτωση, αλλά χωρίς κάποιες συνέπειες. Η διαδικασία της οπισθοπορίας και η αστοχία με το κλειδί φάνηκαν να μην αντιμετωπίζονται με την απαιτούμενη σοβαρότητα εκείνη την ώρα.
Ακολούθησε η εξής συνομιλία:
-Ο σταθμάρχης της Λάρισας μπορεί να μας πει για τη διαδικασία της οπισθοπορίας το λόγο;
-Φλασάριζε ένα κλειδί
-Ωραία ευχαριστώ πολύ
Η προειδοποιητική αυτή βολή περνάει χωρίς συνέπειες. Για τον Ζήνδρο το λάθος είναι απλό. Αν το κλειδί ήταν στη σωστή θέση , την όρθια θέση, και ο σταθμάρχης είχε πατήσει δύο κουμπιά δεν θα συζητάγαμε σήμερα.
Γιώργος Ζήνδρος: «Αν γυρίσω τα κλειδάκια στο αυτόματο τότε μπορώ με τα κουμπάκια να γυρίσω στην ευθεία τη γραμμή στην άνοδο πράγμα που δεν έγινε εκείνο το βράδυ».
Τρείς πόρτες παρακάτω υπάρχει πλέον το κέντρο ελέγχου των καμερών μέσα στις στοές. Αν υπήρχε εκείνο το βράδυ στο πρώτο τούνελ ο χειριστής του κέντρου θα έβλεπε την κάμερα
Αν ο τοπικός έλεγχος της γραμμής και οι κάμερες δεν απέτρεπαν το ατύχημα η τηλειδιοικηση που δεν υπήρχε στις 28.2.2023 θα το έκανε.
«Βλέπουμε μέχρι το Πλατύ και βλέπουμε αν μπαίνουν τα κλειδιά σωστά» λέει ο Γιώργος Ζήνδρος.
Έτσι λίγο μετά το ατύχημα καταλήγουμε να ακούμε αυτό τον διάλογο μεταξύ του ρυθμιστή Κυκλοφορίας στην Αθήνα:
-Βασίλη από την άνοδο έδιωξες το τρένο ;
-Ναι από την άνοδο.
Η διαβεβαίωση επαναλαμβάνεται τρείς φορές αλλά 57 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί.