Τέμπη: Οι χημικές ουσίες που εντόπισε η Πυροσβεστική - Η πιθανή σύνδεση τους με την πυρόσφαιρα

Αίτημα στον ανακριτή από τη Διεύθυνση Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (Δ.Α.Ε.Ε.)

- Newsroom

Τον γρίφο της πυρόσφαιρας που προκλήθηκε μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη με αποτέλεσμα 57 συνάνθρωποι μας να χάσουν τη ζωή τους προσπαθεί να λύσει η Διεύθυνση Αντιμετώπισης Εγκλημάτων Εμπρησμού (Δ.Α.Ε.Ε.) της Πυροσβεστικής.

Τα στελέχη της υπηρεσίας, γράφει το protothema.gr πραγματοποίησαν το προηγούμενο διάστημα αυτοψία στον χώρο που φυλάσσονται τα συντρίμμια των αμαξοστοιχιών και πλέον βρίσκονται στη διαδικασία ανάλυσης των ευρημάτων τους, σε μια προσπάθεια να εξηγήσουν τα αίτια πρόκλησης τηςπυρόσφαιρας μετά τη σύγκρουση.

Σύμφωνα λοιπόν με ασφαλείς πληροφορίες, η υπηρεσία απέστειλε την περασμένη Πέμπτη (10/4) αίτημα προς τον ειδικό εφέτη ανακριτή Λάρισας, κ. Σωτήρη Μπακαΐμη, μέσω του οποίου ζητά να ληφθούν υπόψη μια σειρά από ουσίες που υπήρχαν στα βαγόνια των δύο τρένων, πλην των ελαίων σιλικόνης και, που ενδέχεται να συνέτειναν στη δημιουργία της έκρηξης.



Τα υλικά που εντοπίστηκαν και, σύμφωνα με τη Δ.Α.Ε.Ε., είναι πιθανό να συμμετείχαν στην ανάφλεξη κατά τη σύγκρουση και, ως εκ τούτου, πρέπει να εξεταστούν είναι τα εξής:

- Ψυκτικό κλιματιστικό R134a (22,4 L), ανά βαγόνι.

- Ψυκτικό κλιματιστικό R134a (4,4 L), ανά ηλεκτράμαξα.

- Ηλεκτρικοί συσσωρευτές (72 μπαταρίες) Ni-Cd, με διάλυμα ηλεκτρολύτη υδροξείδιο του καλίου (KOH) 18-30% και υδροξειδίου του λιθίου (LiOH), συνολικής χωρητικότητας 66,24 λίτρων, ανά ηλεκτράμαξα.

- Ηλεκτρικοί συσσωρευτές (μπαταρίες) Ni-Cd Saft τύπου SRM - 24 volt - με διάλυμα ηλεκτρολύτη υδροξείδιο του καλίου (KOH) 18-30% και υδροξειδίου του λιθίου (LiOH), συνολικής χωρητικότητας 104,4 λίτρων, ανά βαγόνι.

- Μονωτικό υγρό 720 λίτρων, ανά ηλεκτράμαξα, το οποίο χρησιμοποιείται για την ψύξη του μετατροπέα έλξης.

- Δεξαμενές πεπιεσμένου αέρα (10 atm πίεσης) ανά ηλεκτράμαξα, για πνευματικά συστήματα/συστήματα πέδησης. Οι σημαντικότερες είναι μία δεξαμενή των 800 λίτρων, δύο δεξαμενές αέρα των 150 λίτρων, και μία των 80 λίτρων. Σημειώνεται ότι υπάρχουν αρκετές μικρότερες δεξαμενές πεπιεσμένου αέρα σε κάθε ηλεκτρικό βαγόνι.

- Τέσσερις δεξαμενές πεπιεσμένου αέρα, συνολικού όγκου 425 λίτρων, για πνευματικά συστήματα και συστήματα πέδησης, ανά βαγόνι.

- Οχτώ πυροσβεστήρες υπό πίεση ανά ηλεκτράμαξα. Ειδικότερα, δύο (2) πυροσβεστήρες ξηράς κόνεως χωρητικότητας 12kg έκαστος, δύο πυροσβεστήρες CO2 χωρητικότητας 6kg έκαστος και τέσσερις πυροσβεστήρες 8,8kg έκαστος αδρανούς αερίου σε συστοιχία υπό πίεση 35 bar.

- Δοχείο 300 λίτρων ανά βαγόνι, συγκέντρωσης οργανικών λυμάτων.

Αυτό που ζητούν συγκεκριμένα με το αίτημα τους τα στελέχη της Δ.Α.Ε.Ε. από τον ανακριτή είναι να διευκρινιστεί από αρμόδια Αρχή, ερευνητικό κέντρο ή εξειδικευμένο πρόσωπο σε θέματα συμπεριφοράς ελαίων και καυσίμων, αφενός ποια θα ήταν η συμπεριφορά των προαναφερθέντων υλικών στις συνθήκες που δημιουργήθηκαν από την σφοδρή σύγκρουση, και, αφετέρου, ποια από αυτά και με ποιον τρόπο θα μπορούσαν υπό τις δεδομένες συνθήκες να προκαλέσουν ή/και να συντελέσουν στην ανάφλεξη-πυρόσφαιρα που έχει αποτυπωθεί στα σχετικά βίντεο.

Loader