Γ. Ραγκούσης: Η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε στη Λάρισα μέχρι και το καλοκαίρι του 2019
Ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ συναντήθηκε με εργαζόμενους και σταθμάρχες στη Λάρισα
Τι αποκάλυψε το OPEN
Δεν έχουν τέλος οι αποκαλύψεις για το φρικτό δυστύχημα στα Τέμπη όπου δεκάδες άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από τη σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας με την εμπορική. Μετά την τραγωδία, η ΕΡΓΟΣΕ ενέκρινε κονδύλια για έργα που είχαν σταματήσει.
Όπως αποκάλυψε το OPEN, δύο ημέρες μετά το δυστύχημα, δύο εσωτερικά έγγραφα της ΕΡΓΟΣΕ στάλθηκαν προς τη διεύθυνση οικονομικών υπηρεσιών. Σύμφωνα με αυτά εγκρίνεται πολύ συγκεκριμένη δαπάνη που αφορά την ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας.
Στο δεύτερο εσωτερικό έγγραφο, φαίνεται ακόμη ένα έργο για «κατασκευή ηλεκτροκίνησης-τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και συστήματος ETCS L1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα-Βόλος με αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Σ.Σ. Λατομείου-ΒΙΠΕ-Βόλος».
Παραλίγο να μπει και άλλη αμαξοστοιχία στη λάθος γραμμή
Την ίδια ώρα, ακόμα ένα βίντεο ντοκουμέντο λίγα λεπτά πριν το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη βλέπει το φως της δημοσιότητας και αποκαλύπτει διαλόγους ανάμεσα στον σταθμάρχη και τον μηχανοδηγό του προαστιακού.
Το βίντεο είναι από κάμερα ασφαλείας του τρένου του προαστιακού προς Λάρισα, του τρένου δηλαδή που έφυγε πριν έρθει το μοιραίο Intercity από την Αθήνα.
Σε αυτό, ακούγεται ο μηχανοδηγός του προαστιακού να ρωτάει επανειλημμένα τον σταθμάρχη της Λάρισας γιατί του έχει δώσει εντολή το τρένο να κάνει οπισθοπορεία.
Ο διάλογος
Ο μηχανοδηγός του προαστιακού δεν παίρνει απάντηση και ξαναρωτάει:
Σημειώνεται ότι λίγα μέτρα πιο κάτω από το σημείο που βρισκόταν ο προαστιακός, είναι το μοιραίο κλειδί 118.
Το τρένο αυτό, ο προαστιακός 2597, έχει έρθει με κατεύθυνση τη Λάρισα και φαίνεται να υπάρχει κάποιο πρόβλημα που ο σταθμάρχης για να το αντιμετωπίσει, έχει ζητήσει από τον μηχανοδηγό του 2597 να περιμένει. Το μοιραίο Intercity με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, ακολουθούσε.
Συνεχίζοντας να μη λαμβάνει απάντηση από τον σταθμάρχη της Λάρισας, ο μηχανοδηγός του προαστιακού ξαναρωτά:
Σε αυτό το σημείο, και σύμφωνα με το βίντεο ντοκουμέντο του MEGA, ο 59χρονος σταθμάρχης ακούγεται να απαντά: «Φλασάρησε ένα κλειδί», που σημαίνει ότι εντόπισε πρόβλημα στο μοιραίο κλειδί.
Ο μηχανοδηγός του προαστιακού τότε απαντά «καλώς, ευχαριστώ πολύ» και συνεχίζει την πορεία του.
Ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ συναντήθηκε με εργαζόμενους και σταθμάρχες στη Λάρισα
Το ποτάμι της οργής για το έγκλημα στα Τέμπη συνεχίζει να ρέει - Αναλυτικά τα σημεία συνάντησης σε Θεσσαλονίκη, Αθήνα, Ιωάννινα, Καβάλα και Λάρισα
Τι είχε καταγγείλει εγγράφως μηχανοδηγός της Hellenic Train
Ο γ.γ. του ΚΚΕ τόνισε πως «πρέπει να πάμε όσο πιο πίσω χρειάζεται για να βρούμε τους υπεύθυνους, τουλάχιστον, για να μη μιλήσω για πιο παλιά που ξεκίνησε η «απελευθέρωση» και των σιδηροδρόμων με Οδηγίες της ΕΕ, τουλάχιστον τα τελευταία 15 χρόνια»
«Η ελληνική κυβέρνηση κατάργησε την προϋπάρχουσα Επιτροπή Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Συμβάντων (ΕΔΙΣΑΣ), την οποία είχε ορίσει με τον νόμο 4632/2019 ως τον αρμόδιο φορέα διερεύνησης ατυχημάτων». αναφέρει η ευρωομάδα του ΣΥΡΙΖΑ
«Πριν ακόμη προλάβουν οι οικογένειες να αποχαιρετήσουν τα αγαπημένα τους πρόσωπα, η γνωστή δημοσκοπική εταιρεία με τα εικονικά τιμολόγια χωματουργικών εργασιών, σπεύδει να κάνει damage control για τον Μητσοτάκη»
Σε μία κίνηση τιμής της μνήμης του Ευάγγελου Μπουρνάζη και του 15χρονου γιού του, Παναγιώτη, που έχασαν τη ζωή τους στο τρένο των Τεμπών προχώρησαν οι αστυνομικοί της Θεσσαλονίκης
«Κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ για αποσπάσεις διοικητικών υπαλλήλων -και τονίζουμε όχι μηχανικών ή ελεγκτών- από τη ΡΑΣ, που όμως… αποφάσισαν και υπέγραψαν οι υπουργοί της!» απαντά η αξιωματική αντιπολίτευση στη ΝΔ
Συμφωνήθηκε να οριστεί νέα συνάντηση, άμεσα
Η σύμβαση 717/2014 της ΕΡΓΟΣΕ αποδείχθηκε δυστυχώς η πιο μοιραία – αν και φυσικά όχι μοναδική – εκκρεμότητα στις ελληνικές ράγες
Έλεγχος στην περιουσιακή κατάσταση όσων εμπλέκονται σε συμβάσεις έργων και προμηθειών της τελευταίας 15ετίας