Κ. Πιερρακάκης: «Το μήνυμα του κόσμου απ' τις πορείες είναι τρέξτε γρηγορότερα, λύστε τα προβλήματα»
Ο υπουργός Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προέβη σε δηλώσεις με αφορμή την πρόταση δυσπιστίας
Οι λύσεις που αναζητούνται στο Μεταφορών και Υποδομών και στο Εξωτερικών
Ξεκινάμε με τα χτεσινά της Βουλής. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είπε και έκανε αυτά που όλοι περιμέναμε. Ήταν πολύ σκληρός στην
αντιμετώπιση της κατηγορίας ότι η κυβέρνηση συγκάλυψε γεγονότα και παραβάσεις στην τραγωδία των Τεμπών. Και οραματικός σε ότι αφορά στο σύνθημα «ασφαλή τρένα μέχρι το
2027», αλλά και την πρόταση για αξιολόγηση στο δημόσιο.
Με αυτά και με αυτά μέχρι την Παρασκευή στη Βουλή θα συζητούν για την πρόταση δυσπιστίας που κατέθεσαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης, χωρίς να αναμένονται και συγκλονιστικές ανατροπές στην τελική ψηφοφορία. Θα υπάρξουν
σίγουρα κάποια χάιλαϊτ στην πολιτική αντιπαράθεση και το ζητούμενο θα είναι να δούμε το νούμερο των ΟΧΙ στην Πρόταση δυσπιστίας. Από 156 και πάνω θα είναι.
Τώρα το μεγάλο ζήτημα των επόμενων ημερών θα είναι ο ανασχηματισμός. Να πούμε ότι επί διακυβέρνησης Μητσοτάκη η όλη συζήτηση είναι λίγο έως πολύ πάντοτε περίπου ίδια. Ξεκινά με σενάρια για πολλές αλλαγές και ριζοσπαστικές προτάσεις να πέφτουν στο τραπέζι και να φτάνουν μέχρι και το πρωθυπουργικό γραφείο στο Μέγαρο Μαξίμου, όμως τελικά λίγα ρηξικέλευθα πράγματα υλοποιούνται. Συχνά δε γίνονταν ένα απλό rotation στους υπουργούς. Θα ισχύσει αυτό και τώρα; Είναι ένα ερωτηματικό.
Σήμερα βέβαια η κυβέρνηση χρειάζεται επειγόντως ένα γερό ταρακούνημα, έτσι ώστε και να πείσει την κοινή γνώμη ότι πήρε το μήνυμα από τα συλλαλητήρια, αλλά και να ανεβάσει ρυθμούς στην τελική ευθεία για τις εκλογές του 2027.
Δύο είναι τα ζητούμενα σε ότι αφορά στις κυβερνητικές αλλαγές. Και έχουν να κάνουν με δύο όλο και όλο υπουργεία. Το ένα είναι το Μεταφορών και Υποδομών και το δεύτερο το Εξωτερικών.
Εξηγούμαστε: είναι δεδομένο ότι μετά τα τεράστια συλλαλητήρια που έγιναν στις αρχές του 2025 για την τραγωδία των Τεμπών το
ποιος θα είναι ο επόμενος υπουργός Μεταφορών και Υποδομών είναι πολύ κρίσιμο. Με δεδομένη την αναγνώριση που έχει κάνει και ο ίδιος ο πρωθυπουργός για τα λίγα πράγματα που έγιναν
τελικά στο υπουργείο σε ότι αφορά στις μεταφορές η αλλαγή στο τιμόνι του είναι δεδομένη.
Ποιος όμως θα είναι ο καμικάζι που θα αναλάβει το στοίχημα να πετύχει ασφαλείς σιδηροδρόμους μέχρι το 2027; Πολλά τα ονόματα των εν δυνάμει καμικάζι. Ξεκινώντας από τον Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος γνωρίζει το υπουργείο και είναι ο άνθρωπος των ειδικών αποστολών και εσχάτως τον Τάκη Θεοδωρικάκο που ως υπέρ-υπουργός θα μπορούσε να αναλάβει το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Εδώ το σενάριο προβλέπει έναν υπερ-υπουργό (Θεοδωρικάκος) και έναν
αναπληρωτή υπουργό για τις Μεταφορές.
Εσχάτως στη σεναριολογία ακούγεται το όνομα του Κωστή
Κυρανάκη που -έχοντας και ένα είδος άγνοιας κινδύνου- θα μπορούσε να τα δώσει όλα για να έχει αποτέλεσμα μέσα σε δύο χρόνια. Η κυβέρνηση ψάχνει σε πολλά επίπεδα και σε
εξωκοινοβουλευτικούς χώρους, όμως θα βρει άραγε; Μην εκπλαγείτε αν τελικά όλα αυτά καταλήξουν σε ένα σχήμα με τον Σκέρτσο να αναλαμβάνει υπερ-υπουργός και κάποιον
αναπληρωτή για τις μεταφορές.
Το δεύτερο βασικό ερώτημα του ανασχηματισμού είναι ο υπουργός Εξωτερικών. Όλοι αναγνωρίζουν τη σημασία και το ρόλο που έπαιξε ο Γιώργος Γεραπετρίτης στην πρώτη τετραετία της διακυβέρνησης Μητσοτάκη ως υπουργός Επικρατείας και ως ο άνθρωπος που συντόνιζε πάρα πολλά πράγματα στο Μέγαρο Μαξίμου. Η απουσία του στο μισό της δεύτερης θητείας της
διακυβέρνησης Μητσοτάκη από το πρωθυπουργικό
μέγαρο είναι αισθητή, οπότε εξ αυτού προέκυψε και η ανάγκη ο επονομαζόμενος και «καθηγητής» της κυβέρνησης να επιστρέψει δίπλα στον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Όμως σε μια περίοδο μάλιστα με τόσες αβεβαιότητες τόσο σε ότι έχει να κάνει με τη νέα προεδρεία Τραμπ όσο και με τις πολλές και παρασκηνιακές συζητήσεις που γίνονται στην Ευρώπη σε σχέση με το μέλλον της ποιος θα αναλάμβανε το κρίσιμο πόστο του υπουργού Εξωτερικών;
Τι σημαίνουν όλα αυτά; Ότι για να φύγει ο Γεραπετρίτης από το υπουργείο Εξωτερικών πρέπει να βρεθεί ο αντικαταστάτης
του, πράγμα καθόλου εύκολο. Ακούστηκε εσχάτως το όνομα του Δημήτρη Αβραμόπουλου, ο οποίος διατηρεί και πολύ καλές προσωπικές σχέσεις με τον Ταγίπ Ερντογάν, όμως η απόφαση δεν είναι εύκολη.
Αν πάλι επικρατήσουν άλλες σκέψεις και παραμείνει ο Γεραπετρίτης στο Εξωτερικών αναζητείται ο άνθρωπος- ορχήστρα για το Μέγαρο Μαξίμου, όπου κατά γενική ομολογία και εκεί χρειάζεται ένα φρεσκάρισμα. Ποιος ακούγεται
εσχάτως για εκεί; Ο Κωστής Χατζηδάκης.
Δύσκολο το παζλ και να είστε σίγουροι ότι μέχρι τα μέσα Μαρτίου που αναμένεται να γίνουν οι αλλαγές θα ακούσουμε πολλά.
Όσο για τη Θεσσαλονίκη και τη συμμετοχή της στην κυβέρνηση θα είναι ένα από τα τελευταία ζητήματα που θα απασχολήσουν τον πρωθυπουργό στο παζλ του ανασχηματισμού. Μπορεί σχεδόν όλοι οι τοπικοί βουλευτές να έχουν προσδοκίες, όμως άλλες είναι αυτή τη στιγμή οι πολιτικές προτεραιότητες. Γι’ αυτό ας μη τρέφουν οι γαλάζιοι βουλευτές Θεσσαλονίκης μεγάλες
ελπίδες…
*Ένας Αθηναίος που ζει στη Θεσσαλονίκη
Ο υπουργός Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προέβη σε δηλώσεις με αφορμή την πρόταση δυσπιστίας
Να συνεχίσει ο διάλογος ΕΕ-ΗΠΑ υπέρ μιας δίκαιης ειρήνης στην Ουκρανία
Τι είπαν οι βουλευτές των κομμάτων κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή
Την πρόταση κατέθεσε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ν. Ανδρουλάκης - Υπογράφουν και οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ, Νέας Αριστεράς Πλεύσης Ελευθερίας και 9 ανεξάρτητοι