Σ. Ζαχαράκη: Πρέπει να μάθουμε πώς να μάθουμε – Η Τεχνητή Νοημοσύνη αποτελεί βοηθό κι όχι αυτοσκοπό

Τι ανέφερε η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, από το βήμα του Φόρουμ των Δελφών.

- Newsroom

Τη σημασία να δημιουργηθεί μια ευρεία συμμαχία με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων, προκειμένου το ελληνικό δημόσιο και ιδιωτικό σχολείο να μπορέσει να ανταπεξέλθει σε μία εποχή η οποία αλλάζει γρήγορα, ανέδειξε η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, από το βήμα του 10oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιήθηκε στους Δελφούς 9-12 Απριλίου.

«Όλα τα ψηφιακά εργαλεία της Τεχνητής Νοημοσύνης πρέπει να γίνουν κατανοητά ως βοηθοί, όχι ως αυτοσκοπός, να λειτουργήσουν επικουρικά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Πρέπει να μάθουμε πώς να μάθουμε», τόνισε χαρακτηριστικά η Υπουργός, στη συζήτηση που συντόνισε η Παρουσιάστρια του ΑΝΤ1 TV, Μαρία – Νεφέλη Σαράφογλου.

«Λαμβάνω τη σκυτάλη από τον Κυριάκο Πιερρακάκη, ο οποίος άφησε πολύ σημαντικά εργαλεία τα οποία εμείς θα εφαρμόσουμε και θα τα εμπλουτίσουμε. Το ΤΑΑ, ένα εξαιρετικό εργαλείο, μας δίνει 4,5 εκατ. ευρώ για έναν οδηγό, με σύνολο ερωτήσεων, το κομμάτι της αποτίμησης του τι θέλουν τα παιδιά και τι σημαίνει αυτό στον τρόπο πρόσληψης της γνώσης, αλλά και πολλά εργαλεία για τους εκπαιδευτικούς.

Συγχρόνως περισσότεροι από 120.000 εκπαιδευτικοί έχουν επιμορφωθεί σε κομμάτια ψηφιακού εγγραμματισμού και της ΑΙ και την ίδια στιγμή έχουμε περισσότερους από 6.800 διαδραστικούς πίνακες και το περιεχόμενο των οποίων είναι διαδραστικό για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι επιμορφώνονται πώς να τους χρησιμοποιούν», υπογράμμισε η κα. Ζαχαράκη, γνωστοποιώντας την πρόθεση του Υπουργείου να χρησιμοποιηθούν διαδραστικοί πίνακες και στις μικρότερες τάξεις (από την πρώτη μέχρι την τετάρτη δημοτικού). Προσέθεσε, τέλος, ότι θα προχωρήσει η διάγνωση των αναγκών της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Ο Εκτελεστικός Διευθυντής του CEDEFOP, Jürgen Siebel, υποστήριξε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη θα έχει την ευκαιρία να βελτιώσει την εκπαίδευση και να στηρίξει τον ψηφιακά αλφαβητισμό, σημειώνοντας ότι «είναι εξίσου σημαντικό να αναβαθμιστούν και οι δεξιότητες του εργατικού δυναμικού». Όπως δήλωσε, ένα σενάριο του 2035 αναφέρει ότι από την ανάπτυξη των δεξιοτήτων θα χάσουμε μόνο το 5% των θέσεων εργασίας. Σύμφωνα με τον ίδιο, πολλά εκατομμύρια άνθρωποι χρειάζονται κατάρτιση για να αποκτήσουν αυτές τις δεξιότητες, αυτή τη στιγμή όμως μόνο το 15% των εργαζομένων συμμετέχουν στην εκπαίδευση στην Τεχνητή Νοημοσύνη.

Η Αντιπρόεδρος του ΔΣ και Διευθύντρια Νομικών και Κανονιστικών Θεμάτων, Εταιρικής Ασφάλειας & Εταιρικών Σχέσεων της Vodafone Ελλάδας, Μαρία Σκάγκου, σημείωσε σχετικά: «Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να συμβάλει στην εξατομίκευση της εκπαίδευσης, να επιτρέψει ευρηματικές μορφές εκμάθησης και ενίοτε να άρει εμπόδια μαθησιακών δυσκολιών, οδηγώντας σε πιο συμπεριληπτικές σχολικές τάξεις.

Η συνεργασία της Πολιτείας με τον ιδιωτικό τομέα και εξειδικευμένους φορείς πιστεύω ότι έχει τεράστιες προοπτικές να καλύψει το όποιο ψηφιακό χάσμα και αυτή η ψηφιοποίηση της εκπαίδευσης να γίνει συντεταγμένα και στη βάση των αρχών της Παιδαγωγικής και της δεοντολογίας».

Η Account Manager/ Statistician της IPSOS-OPINION S.A., Χρύσα Μιχελάκη, παρουσίασε τα αποτελέσματα έρευνας που διενεργήθηκε από την Ipsos σε 7 ευρωπαϊκές χώρες και δείγμα 7.000 μαθητών με πρωτοβουλία της Vodafone. «Τα παιδιά έχουν αντίληψη για το τι συμβαίνει και χρειάζονται περισσότερα εργαλεία για να κάνουν χρήση της τεχνικής νοημοσύνης», σημείωσε η κα. Μιχελάκη.

Από την έρευνα προκύπτει ότι το έλλειμμα ψηφιακών δεξιοτήτων μεταξύ των δασκάλων, καθώς και η απουσία της Τεχνητής Νοημοσύνης από τα σχολεία και την εκπαιδευτική πολιτική προκαλεί ένα χάσμα δεξιοτήτων AI, με το 74% των μαθητών να λέει πως υπάρχει έλλειψη στις ψηφιακές συσκευές.

Loader