- Newsroom
Σε μία πύρινη δήλωση προχώρησε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ΣΕΠ), Νίκος Κιουτσούκης, αναφερόμενος στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών. Ο κ. Κιουτσούκης, με αφορμή τα νέα δημοσιεύματα και τις θεωρίες που εξακολουθούν να κυκλοφορούν γύρω από την υπόθεση, έκανε λόγο για μία συνεχώς εξελισσόμενη προσπάθεια αποπροσανατολισμού από την πραγματικότητα.
Το «μοντάζ» και οι νέες θεωρίες
Ο πρόεδρος του ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρθηκε αρχικά στην αποτυχία προηγούμενης θεωρίας που υποστήριζε την ύπαρξη «μονταζιέρας» στα ηχητικά ντοκουμέντα που αφορούσαν το δυστύχημα. Όπως σημείωσε, η θεωρία αυτή καταρρίφθηκε από το πόρισμα του πανεπιστημίου, με αποτέλεσμα οι υπεύθυνοι να στραφούν σε νέες κατηγορίες που εμπλέκουν συμμορίες λαθρεμπόρων και σιδηροδρομικούς υπαλλήλους.
«Αναρωτιέμαι ειλικρινά εάν και αυτή τους η αστήρικτη θεωρία καταπέσει, τι άλλο θα σκαρφιστούν για να αποσείσουν τις ευθύνες τους», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κιουτσούκης, εκφράζοντας τη δυσαρέσκειά του για την εκμετάλλευση του πόνου των οικογενειών των θυμάτων. Ερωτώντας, μάλιστα, «που χάθηκαν αυτοί που συστηματικά διακινούσαν τις θεωρίες περί μονταζιέρας;», ο πρόεδρος του ΣΕΠ επέστησε την προσοχή στην ανάγκη σεβασμού προς τους νεκρούς και τις οικογένειές τους.
Η μνήμη των θυμάτων και το αίτημα για δικαίωση
Ο κ. Κιουτσούκης κατέληξε με μία ισχυρή υπόσχεση: οι οικογένειες των θυμάτων και η σιδηροδρομική κοινότητα δεν θα σταματήσουν να διεκδικούν δικαιοσύνη για τα αθώα θύματα του δυστυχήματος. «Το αίμα των αθώων στα Τέμπη, στο Άδενδρο και όπου αλλού ζητά δικαίωση και δικαίωση θα υπάρξει», υπογράμμισε, διαβεβαιώνοντας ότι «κάθε χρόνο στις 28 Φλεβάρη θα απεργούμε και θα θρηνούμε, θα βροντοφωνάζουμε ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ!».
Με αυτή τη δήλωση, ο Νίκος Κιουτσούκης επαναβεβαίωσε τη δέσμευση του ΣΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ για συνέχιση της πάλης για δικαιοσύνη και απονομή ευθυνών, ενώ παράλληλα εξέφρασε τη σταθερή αντίθεσή του στη συνεχιζόμενη αμφισβήτηση του τραγικού δυστυχήματος και της όλης κατάστασης.
Η ιστορική αναδρομή στην ιδιωτικοποίηση και τις διαρθρωτικές αδυναμίες του σιδηροδρόμου
Ο Νίκος Κιουτσούκης προχώρησε σε μια εκτενή αναφορά στην πορεία του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα και τις διαρθρωτικές αδυναμίες που τον οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο διαχωρισμός και η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2017 και της ΕΕΣΣΤΥ το 2020 αποτέλεσαν ορόσημα μιας σειράς πολιτικών που συνέτειναν στην κατάρρευση του συστήματος.
Η αποδοχή της ιδιωτικοποίησης, υποστηρίζει, ήρθε μετά από μια σειρά αποφάσεων, όπως οι υποχρεωτικές μετατάξεις 2.500 εξειδικευμένων εργαζομένων το 2010, που αδυνάτισαν τη λειτουργία του οργανισμού. Παράλληλα, η καθυστέρηση του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρόμου για περισσότερες από τρεις δεκαετίες, η καθυστέρηση τοποθέτησης συστημάτων ασφαλείας από το 2000 πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, και η έλλειψη πρόβλεψης για συντήρηση αυτών των συστημάτων, είναι παραδείγματα των ανεπάρκειών που διαμόρφωσαν το σημερινό θλιβερό τοπίο.
Ο πρόεδρος του ΣΕΠ κατηγόρησε τις κυβερνήσεις για τη μείωση του προσωπικού λόγω συνταξιοδοτήσεων ή για λόγους μείωσης του κόστους, με σκοπό την πώληση της ΕΕΣΣΤΥ το 2020. Η απουσία νέων προσλήψεων από το 1995 μέχρι και σήμερα, σύμφωνα με τον ίδιο, είχε ως αποτέλεσμα τη δραματική έλλειψη προσωπικού και την εντατικοποίηση της εργασίας, γεγονός που επέτεινε τους κινδύνους για την ασφάλεια των επιβατών.
Επιπλέον, αναφέρθηκε στην απόφαση της δικαιοσύνης να “θάψει” το 2010 τον φάκελο που κατατέθηκε με τα σκάνδαλα, τις υπερκοστολογήσεις, τις καθυστερήσεις, τις υπερβάσεις και τις κακοτεχνίες των έργων, τα οποία είχαν προκαλέσει ήδη σοβαρές ανησυχίες για την κατάσταση του δικτύου. Αυτές οι παραλείψεις και οι λανθασμένες πολιτικές, επεσήμανε ο Νίκος Κιουτσούκης, οδήγησαν στην τραγική κατάληξη του δυστυχήματος στα Τέμπη.
Ολόκληρη η δήλωση του προέδρου του ΣΕΠ
«Πριν από ένα χρόνο περίπου, κάποιοι μιλούσαν για μονταζιέρα των συνομιλιών στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών! Αφού κατέπεσε η θεωρία τους, όπως αναδεικνύει στο πόρισμα του πανεπιστημίου, ανακάλυψαν συμμορίες λαθρεμπόρων εμπλέκοντας τελωνειακούς υπαλλήλους και συναδέλφους μας σιδηροδρομικούς!
Αναρωτιέμαι ειλικρινά εάν και αυτή τους η αστήρικτη θεωρία καταπέσει τι άλλο θα σκαρφιστούν για να αποσείσουν από πάνω τους τις ευθύνες που τους βαραίνουν για όσα έκαναν ή δεν έκαναν στις… θητείες τους!
Να ρωτήσω που χάθηκαν αυτοί που συστηματικά διακινούσαν τις θεωρίες περί μονταζιέρας…
Να ρωτήσω εάν τους επιβράβευσαν για την εκμετάλλευση του αβάσταχτου πόνου των οικογενειών των αθώων θυμάτων…
Μάλλον όχι γιατί οι αριβίστες ως γνωστόν δεν έχουν όρια μπροστά στην επαγγελματική και κοινωνική τους ανέλιξη!
Σεβασμός στους νεκρούς και στις οικογένειες τους δεν σημαίνει ούτε σιωπή ούτε όμως και τυμβωρυχία…
Σε κάθε περίπτωση οι εγκληματικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων και των διοικήσεων που διαχειρίστηκαν τις τύχες του σιδηροδρόμου και τον οδήγησαν στο τέλμα και στην εγκατάλειψη είναι εμφανείς και πρέπει να αποδοθούν στο ακέραιο σε όλους!
Ο διαχωρισμός και η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ το 2017 και το 2020 αντίστοιχα, οι υποχρεωτικές μετατάξεις 2.500 εξειδικευμένων εργαζομένων το 2010, η κατά τριάντα χρόνια καθυστέρηση εκσυγχρονισμού του σιδηροδρόμου, η καθυστέρηση τοποθέτησης συστημάτων ασφαλείας από το 2000 πριν τους Ολυμπιακούς αγώνες και η πρόβλεψη συντήρησης τους, η απομείωση του προσωπικού λόγω συνταξιοδότησης ή για λόγους μείωσης του κόστους για την πώληση της ΕΕΣΣΤΥ το 2020, η απουσία προσλήψεων από το 1995 μέχρι σήμερα, η οποία είχε ως συνέπεια την τραγική έλλειψη προσωπικού και την εντατικοποίηση της εργασίας, η επιλογή της δικαιοσύνης να “θάψει” στα συρτάρια της τον ογκώδη φάκελο που κατατέθηκε το 2010 με τα σκάνδαλα, τις υπερκοστολογήσεις, τις καθυστερήσεις, τις υπερβάσεις και τις κακοτεχνίες των έργων, οι αλλαγές στον Γενικό Κανονισμό Κυκλοφορίας για την ικανοποίηση του εγωισμού μιας σιδηροδρομικής ειδικότητας και μια σειρά άλλων άστοχων και εγκληματικών όπως αποδεικνύεται παρεμβάσεων, οδήγησαν στην τραγική κατάληξη του δυστυχήματος στα Τέμπη.
Ότι κι αν σκαρφιστούν λοιπόν όλοι αυτοί που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο έχουν ευθύνες για την σημερινή κατάσταση και σήμερα εξαφανίστηκαν προσπαθώντας να σώσουν εαυτούς, μπορεί να γλυτώσουν από την δικαιοσύνη όμως δεν πρόκειται ΠΟΤΕ να γλυτώσουν από τις τύψεις τους.
Οι χαροκαμένες οικογένειες των αθώων συμπολιτών μας και η σιδηροδρομική οικογένεια που θρηνεί 11 συναδέλφους ΔΕΝ ΘΑ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΝΑ ΞΕΧΑΣΤΟΥΝ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ ΤΟΥΣ!
Το αίμα των αθώων στα Τέμπη, στο Άδενδρο και όπου αλλού ζητά δικαίωση και δικαίωση θα υπάρξει!
Εμείς κάθε χρόνο στις 28 Φλεβάρη θα απεργούμε και θα θρηνούμε…
Θα βροντοφωνάζουμε ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ!
Νικόλαος Κιουτσούκης