Πού αποδίδουν καλύτερα οι ψηφιακές διαφημίσεις το 2025 - Τα social media που κυριαρχούν στην ελληνική αγορά

Facebook, Instagram, Tik Tok ή μήπως LinkedIn - Ποιος κερδίζει την μάχη για τα διαφημιστικά budgets

Από brands που «ξεπουλούν» σε λίγες ώρες, μέχρι καμπάνιες που γίνονται viral μέσα σε ένα απόγευμα, το οικοσύστημα της ψηφιακής διαφήμισης μεταβάλλεται διαρκώς, απαιτώντας συνεχή προσαρμογή. Οι διαφημιστικοί προϋπολογισμοί άλλωστε έχουν πάψει εδώ και καιρό να κατευθύνονται στα παραδοσιακά μέσα καθώς οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης λειτουργούν πλέον ως βασικά «εργαλεία πωλήσεων» για επιχειρήσεις κάθε μεγέθους.

Μέσα σε αυτό το δυναμικό περιβάλλον, η μάχη των πλατφορμών για την προσοχή –και τα διαφημιστικά budgets– εντείνεται. Οι διαδικτυακές πλατφόρμες αλλάζουν, το ψηφιακό κοινό μετακινείται και όσοι/ όσες ασχολούνται με την διαφήμιση καλούνται να προβλέψουν πού θα «πέσουν» τα βλέμματα. Ορισμένες πλατφόρμες αποδεικνύονται πιο αποτελεσματικές από άλλες, φέρνοντας μετρήσιμα αποτελέσματα και υψηλό engagement (αφοσίωση) στο ελληνικό κοινό. Το ερώτημα δεν είναι πια αν αξίζει να επενδύσει κανείς στην digital/ ψηφιακή διαφήμιση, αλλά σε ποια πλατφόρμα.

H Meta στο προσκήνιο: Facebook και Instagram κρατούν τη μερίδα του λέοντος

Παρά τις συνεχείς αλλαγές στους αλγορίθμους και την πτώση της οργανικής απήχησης, το Facebook και το Instagram παραμένουν οι πιο αποδοτικές πλατφόρμες για διαφημιστικές καμπάνιες στην Ελλάδα.

diafimisi-social.png?v=0

Όπως εξηγεί στο emakedonia.gr o Άγγελος Ορφανίδης, ιδρυτής και Γενικός Διευθυντής της εταιρείας Επικοινωνίας και Δημοσίων Σχέσεων Advertary με έδρα τη Θεσσαλονίκη «Αυτή την περίοδο, το Facebook και το Instagram εξακολουθούν να είναι οι πιο αποτελεσματικές πλατφόρμες για διαφημίσεις στην ελληνική αγορά, κυρίως λόγω του μεγάλου user base και της δυνατότητας για πολύ στοχευμένο κοινό. Το Meta Ads παραμένει το πιο δοκιμασμένο εργαλείο για direct response campaigns, ειδικά σε ηλικίες 25-45.»

Η δυνατότητα λεπτομερούς στόχευσης, ανά ηλικία, φύλο, περιοχή και ενδιαφέροντα, καθιστά τα εργαλεία της Meta εξαιρετικά αποτελεσματικά για επιχειρήσεις που επιδιώκουν μετρήσιμα αποτελέσματα.

Ισχυρό engagement του Tik Tok στο νεανικό κοινό

Το TikTok καταγράφει εντυπωσιακή άνοδο σε επίπεδο engagement και απόδοσης, κυρίως στις ηλικιακές ομάδες 16-35. Πρόκειται για μία πλατφόρμα που ευνοεί πιο αυθόρμητο περιεχόμενο – στοιχείο που φαίνεται να λειτουργεί υπέρ της σε διαφημιστικό επίπεδο.

«Βλέπουμε έντονη άνοδο των διαφημίσεων στο TikTok, ιδιαίτερα για brands που απευθύνονται σε νεανικό κοινό (Gen Z και νέοι millennials). Οι διαφημίσεις εκεί έχουν υψηλό engagement και πολύ καλό CPM, αρκεί το περιεχόμενο να ταιριάζει στο ύφος της πλατφόρμας – δηλαδή πιο προσωποποιημένο, άμεσο και φρέσκο.», επισημαίνει ο κ. Ορφανίδης.

9b13eed7-2d22-4915-8165-65b3a107431a.jfif?v=0

Η δημιουργία native περιεχομένου, που ενσωματώνεται οργανικά στο feed ή στη ροή του χρήστη, δείχνει να αποδίδει περισσότερο από τις παραδοσιακές μορφές προβολής. Σημειώνεται ότι ο όρος native περιεχόμενο ή native advertising αναφέρεται σε διαφημιστικό υλικό που είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να μοιάζει με το φυσικό περιεχόμενο της πλατφόρμας στην οποία εμφανίζεται.

LinkedIn: Στροφή προς το επαγγελματικό κοινό

Σύμφωνα με τον κ. Ορφανίδη, «Για πιο επαγγελματικό, B2B κοινό, το LinkedIn Ads έχει αρχίσει να αποδίδει το τελευταίο διάστημα και στην Ελλάδα, κυρίως σε τομείς όπως consulting, εκπαίδευση, τεχνολογία».

Συνεπώς, παρότι το LinkedIn διατηρεί μικρότερο αριθμό χρηστών/χρηστριών στην Ελλάδα σε σχέση με τις υπόλοιπες πλατφόρμες, παρουσιάζει αυξανόμενη αποτελεσματικότητα σε συγκεκριμένους κλάδους. Η αξιοποίηση του LinkedIn σε καμπάνιες που στοχεύουν decision-makers και επαγγελματίες υψηλών θέσεων αποτελεί ανερχόμενη στρατηγική.

anonimo-a2-orizontia.png

Η διαφημιστικές καμπάνιες στην Ελλάδα ακολουθούν τις διεθνείς τάσεις, με έμφαση σε περιεχόμενο βίντεο, native διαφημίσεις και συνδυασμό οργανικού και πληρωμένου reach. Η αποτελεσματικότητα μιας πλατφόρμας εξαρτάται πλέον όχι μόνο από το μέγεθος του κοινού της, αλλά και από τη δυνατότητα προσωποποιημένης προσέγγισης και εμπλοκής.

 

Loader