Θεσσαλονίκη: 81 παραβάσεις του ΚΟΚ μόνο σε μια μέρα στα ανατολικά
Τι διαπίστωσε η τροχαία μετά από ελέγχους
Σε ολόκληρη την περιφερειακή παραμένουν σταθεροί οι αριθμοί, ωστόσο οι χαμηλές ταχύτητες κοντά στα εργοτάξια δεν επιτρέπουν συγκρούσεις
Στα ίδια επίπεδα παραμένουν τα τροχαία που συνέβησαν συνολικά στον περιφερειακό της Θεσσαλονίκης και φέτος, ωστόσο στα σημεία όπου γίνονται οι εργασίες του FlyOver οι συγκρούσεις, οι εκτροπές και οι ανατροπές μειώθηκαν λόγω του μποτιλιαρίσματος και των χαμηλών ταχυτήτων. Όπως όλα δείχνουν όμως, πριν και μετά τα σημεία των εργασιών, οι οδηγοί συνεχίζουν να παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας και να προκαλούνται τροχαία ατυχήματα αλλά και δυστυχήματα.
Από πέρσι τον Νοέμβριο, όταν άρχισαν οι εργασίες του FlyOver, μέχρι και τον φετινό Δεκέμβριο, στον περιφερειακό της Θεσσαλονίκης σημειώθηκαν συνολικά 65 τροχαία. Από τα 65 τροχαία τα τέσσερα ήταν θανατηφόρα με τέσσερις νεκρούς οδηγούς και επιβάτες, τα τρία ήταν τροχαία με τρεις βαριά τραυματισμένους και τα 58 ήταν ελαφριά, με 84 ανθρώπους να τραυματίζονται.
Τα θανατηφόρα τροχαία έγιναν στην περιφερειακή σε τρία διαφορετικά σημεία: στο ύψος της Κατσιμίδη, στο 7,7 χλμ. στο ρεύμα προς δυτικά, στο 18,5 χλμ. στο ρεύμα προς ανατολικά και στον ανισόπεδο κόμβο της ΠΑΘΕ. Τα δύο από τα τρία τροχαία με τους βαριά τραυματισμένους, έγιναν 200 μ. πριν την έξοδο του Αγίου Παύλου και στην έξοδο για Αθήνα. Όλα τα υπόλοιπα τροχαία έγιναν σε διάφορα σημεία της περιφερειακής οδού, χωρίς, ωστόσο, σε κάποιο από αυτά, να καταγράφονται περισσότερα από ένα.
Ο Δημήτρης Αστερίου, Αστυνόμος Β’ - Τμηματάρχης στο τμήμα Οδικών Τροχαίων Ατυχημάτων της Υποδιεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, είναι στο τμήμα των τροχαίων από το 2000 και όπως λέει τα τροχαία στον περιφερειακό κάθε χρόνο πάνω-κάτω είναι στον ίδιο αριθμό. «Από το 2000 ασχολούμαι με τα τροχαία ατυχήματα στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Τα τροχαία ατυχήματα στην περιφερειακή οδό είναι σχεδόν κάθε χρόνο τα ίδια. Η εικόνα της περιφερειακής άλλαξε μόνο όταν έφυγαν οι σηματοδότες και μπήκαν οι κόμβοι, αλλά το πλάτος της δεν άλλαξε. Σε αριθμό παρέμειναν στα ίδια επίπεδα όλα αυτά τα χρόνια, ίσως να άλλαξαν μορφή, δηλαδή παλιότερα είχαμε παραβίαση σηματοδότη, τώρα έχουμε εκτροπές και ανατροπές», αναφέρει ο κ. Αστερίου.
Το καθημερινό μποτιλιάρισμα στα σημεία όπου γίνονται εργασίες για το FlyOver και οι αναγκαστικές χαμηλές ταχύτητες που κινούνται οι οδηγοί, φαίνεται πως αποτρέπουν τα τροχαία σε συγκεκριμένα σημεία του περιφερειακού. «Χωρίζουμε την περιφερειακή σε δύο κομμάτια, ένα κομμάτι είναι αυτό όπου διεξάγονται τα έργα του FlyOver και το υπόλοιπο τμήμα είναι όλο αυτό εκτός του FlyOver. Στο κομμάτι των εργασιών σημειώθηκαν λιγότερα ατυχήματα, γιατί έχουμε περισσότερες ώρες την ημέρα κυκλοφοριακή συμφόρηση και προφανώς μικρότερες ταχύτητες. Δεν μειώθηκαν όμως στο σύνολό τους τα τροχαία στον περιφερειακό, καθώς πριν και μετά τις εργασίες συνεχίζουν και τρέχουν οι οδηγοί», σημειώνει ο κ. Αστερίου.
Ωστόσο, δεν έλειψαν και τα τροχαία με οδηγούς που έπεσαν επάνω στα έργα του FlyOver. «Είχαμε τροχαία ατυχήματα, ευτυχώς όχι βαριά και θανατηφόρα, με οδηγούς που έπεσαν πάνω σε στηθαία και μπάρες των έργων στο σημείο που γίνονται οι εργασίες. Πάντως, υπάρχει σήμανση και πληροφόρηση από την πρώτη στιγμή για το έργο αυτό στην περιφερειακή και θεωρούμε ότι πλέον όλοι οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν για τις εργασίες», τονίζει ο Αστυνόμος Β’ της Τροχαίας Θεσσαλονίκης.
Εφιαλτικό μοιάζει σε κάθε περίπτωση ένα τροχαίο στα σημεία όπου υπάρχει μποτιλιάρισμα λόγω FlyOver, καθώς η συμφόρηση και η αναμονή θα τριπλασιαστεί. Σε κάθε περίπτωση, η Τροχαία Θεσσαλονίκης φροντίζει να κάνει περιπολίες, αλλά και να έχει μονίμως γερανούς και περιπολικά στον περιφερειακό λόγω των εργασιών. «Από την πρώτη ημέρα αστυνομεύουμε με εξτρά περιπολικά, γερανούς και δίκυκλα σε όλη την περιφερειακή όπου γίνονται τα έργα. Χρειάστηκε να γίνουν αποσπάσεις, για να ενισχυθεί η υπηρεσία, ώστε να γίνουν αυτές οι περιπολίες. Σε περίπτωση τροχαίου, σπεύδουν όσοι βρίσκονται ήδη στον περιφερειακό, και αν χρειαστεί, σπεύδουν και άλλοι σταθμοί από το κέντρο της πόλης. Υπάρχει επόπτης στον περιφερειακό που ελέγχει την κυκλοφορία όλη την ημέρα. Δεν μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα, όταν οι τρεις λωρίδες γίνονται δύο σε κάποια σημεία», εξηγεί ο κ. Αστερίου.
Αυτό που παρατηρούν οι αστυνομικοί της Τροχαίας είναι ότι η πλειοψηφία των οδηγών στην περιφερειακή παραβιάζει τα όρια ταχύτητας, ακόμα και αυτό των 60 χλμ. «Γεγονός είναι ότι κανένας οδηγός που κινείται στην περιφερειακή δεν συμμορφώνεται με τα όρια ταχύτητας. Οι εργασίες του FlyOver έχουν μειώσει τις ταχύτητες στην περιφερειακή, αλλά μόνο στα σημεία όπου γίνονται και υπάρχουν εργοτάξια. Πριν και μετά τις εργασίες συνεχίζουν να κινούνται με υψηλές ταχύτητες, δεν δίνουν σημασία στο όριο ταχύτητας των 60 όπου υπάρχει και δεν δίνουν σημασία ούτε στο 80 ως όριο ταχύτητας», δηλώνει ο Τμηματάρχης στο τμήμα Οδικών Τροχαίων Ατυχημάτων της Υποδιεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης και εξηγεί ότι σε κάθε τροχαίο πάντα σημαντικό ρόλο παίζει η ταχύτητα.
«Σε κάθε τροχαίο ατύχημα, όπου και αν συμβεί αυτό, η υπερβολική ταχύτητα ή μη ρύθμιση ταχύτητας είναι άμεσο ή έμμεσο αίτιο ενός τροχαίου ατυχήματος. Αν τηρείς τα όρια ταχύτητας ή τη ρυθμίζεις όπως πρέπει, μειώνεται κατά 50-70% η πιθανότητα να εμπλακείς σε τροχαίο. Η ταχύτητα πάντα ευθύνεται με κάποιο τρόπο για ένα τροχαίο», σημειώνει ο κ. Αστερίου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει η «ΜτΚ» αλλά και τον Αστυνόμο Β’ Δημήτρη Αστερίου, τα τροχαία στον περιφερειακό συμβαίνουν καθημερινά σε όλο το μήκος του, χωρίς να υπάρχουν συγκεκριμένα «κόκκινα σημεία». Το μοναδικό, που ανέκαθεν απασχολούσε τις Αρχές, ήταν το σημείο του τούνελ, όπου οι οδηγοί εισέρχονται και εξέρχονται με μεγάλες ταχύτητες.
«Από παλιά, πολλά τροχαία γίνονται στο τούνελ και υπάρχει φόβος για αυτό το σημείο, γιατί μπαίνουν και βγαίνουν με μεγάλες ταχύτητες. Είναι ένα κόκκινο σημείο για τροχαία στον περιφερειακό. Ωστόσο, από εκεί και έπειτα, δεν υπάρχουν άλλα κόκκινα σημεία όπου καταγράφονται πολλά τροχαία. Αντιθέτως, σε όλη την περιφερειακή γίνονται τροχαία. Ίσως να μην υπάρχει εκατοστό στην περιφερειακή που να μην έχει γίνει τροχαίο όλα αυτά τα χρόνια», αναφέρει ο κ. Αστερίου.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 05.01.2025
Τι διαπίστωσε η τροχαία μετά από ελέγχους
Η Ένωση στηρίζει τους συναδέλφους που βρέθηκαν στο στόχαστρο και ζητεί την ηθική αποκατάστασή τους
Το όχημα κινούταν υπό άκρα επικινδυνότητα στην Εγνατία
H ερμηνεύτρια επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη και μιλάει στη «ΜτΚ» για τη νέα της παράσταση και τα μελλοντικά της σχέδια