Σπύρος Βούγιας: Ως τέλος του χρόνου το σχέδιο για το τραμ Θεσσαλονίκης - Πού θα κινείται
Ο Δήμος θα αναζητήσει κονδύλια και από την ΕΕ
Άρθρο του Πέτρου Λεκάκη στην "Μακεδονία της Κυριακής"
- Newsroom
Του Πέτρου Λεκάκη, υποψήφιου βουλευτή ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής Α’ Θεσσαλονίκης, προέδρου δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης
Τα τελευταία πολλά χρόνια ακούμε υποσχέσεις από τα διάφορα κυβερνητικά χείλη για ανάπτυξη της δυτικής πλευράς της πόλης, ανάπτυξη που ωστόσο μένει μόνο στα... λόγια και δεν γίνεται πράξη. Η Δυτική Θεσσαλονίκη με τις εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους της και τους χιλιάδες νέους ανθρώπους, τους χιλιάδες ανθρώπους του μόχθου και της εργασίας είναι η αδικημένη πλευρά του νομού.
Τα προβλήματα των περιοχών της Δυτικής Θεσσαλονίκης είναι πολλά: υψηλά ποσοστά ανεργίας, αναξιοποίητοι δημόσιοι χώροι που ρημάζουν, περιβαλλοντική επιβάρυνση, υποβάθμιση της ποιότητας ζωής, ανεπαρκείς υποδομές, ανεπαρκής συγκοινωνία, έλλειψη πρασίνου, έλλειμμα ασφάλειας. Η λίστα, δυστυχώς, είναι μεγάλη.
Οι υποσχέσεις πολλές. Μιλούν όλοι για «ισόρροπη ανάπτυξη». Πολύ ωραία σαν φράση, πολύ ωραία σαν έννοια, σαν προοπτική. Αλλά στην πράξη; Δυστυχώς, η πραγματικότητα επιβεβαιώνει τις... διαπιστώσεις. Ότι δεν έχει γίνει τίποτα.
Και μιλάμε για μία περιοχή που ο πληθυσμός της, συνυπολογίζοντας τον πληθυσμό των τεσσάρων μεγάλων δήμων Κορδελιού-Ευόσμου, Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Παύλου Μελά και Νεάπολης-Συκεών έχουν προ πολλού ξεπεράσει τον πληθυσμό του δήμου Θεσσαλονίκης, καταγράφοντας μια ραγδαία πληθυσμιακή αύξηση.
Η ανάγκη να σκύψει η Πολιτεία, η επόμενη κυβέρνηση, πάνω από τα ζητήματα της Δυτικής Θεσσαλονίκης είναι πλέον επείγουσα:
• Στο θέμα των συγκοινωνιών, επιτέλους στην πόλη πρέπει να υπάρξουν αξιόπιστες συγκοινωνίες σταθερής τροχιάς. Προαστικός και επέκταση του Μετρό δυτικά. Ένα θέμα που χρόνια μένει στις μελέτες και στις συζητήσεις.
•Η ολοκλήρωση της διαπλάτυνση της Οδού Λαγκαδά, ενός από τους βασικότερους οδικούς άξονες εισόδου στην πόλη και σύνδεσής των δυτικών περιοχών με το κέντρο της.
•Η αξιοποίηση των πρώην και ανενεργών στρατοπέδων και η απόδοσή τους στις τοπικές κοινωνίες αλλά και των βιομηχανικών χώρων που ρημάζουν.
•Υποστήριξη των επαγγελματιών σε μία περίοδο που η αγορά της δυτικής Θεσσαλονίκης έχει χτυπηθεί από την κρίση και των νέων ανθρώπων που θέλουν να μείνουν στον τόπο, να δουλέψουν, να προκόψουν, να κάνουν οικογένεια.
•Υποστήριξη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ώστε να ενισχυθεί η δυνατότητά της να ενεργεί, λύνοντας άμεσα προβλήματα και βελτιώνοντας τη ζωή των κατοίκων.
•Ενίσχυση των υποδομών.
•Δημόσιες επενδύσεις.
Είναι καιρός είναι πια κάποιος να δει σοβαρά τα προβλήματα του κόσμου της δυτικής πλευράς της πόλης.
Είναι καιρός η Πολιτεία να στρέψει το βλέμμα της σε μία περιοχή που λαχταρά να ζήσει, που έχει όλες τις προϋποθέσεις να αναπτυχθεί κι όμως διαχρονικά, της γυρίζει την πλάτη.
Ο Δήμος θα αναζητήσει κονδύλια και από την ΕΕ
Διεξήχθη σε πανελλαδική εμβέλεια, με πληθυσμό 1139 άτομα, άνδρες και γυναίκες με δικαίωμα ψήφου
Στη δευτερολογία του ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ εκτίμησε ότι ο πρωθυπουργός δεν παρουσίασε κανένα «σχέδιο αμυντικών δαπανών», αλλά «γενικότητες»