Με τη συμμετοχή 8.500 και πλέον μαθητών/τριών ολοκληρώθηκε η έρευνα PISA-2025
Στόχος η συνολική αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας
Οι τρεις χώρες αντιμετωπίζουν κοινές προκλήσεις στο πεδίο των συγκρουσιακών ζητημάτων στις σχολικές μονάδες, με κυριότερο εξ’ αυτών την αδυναμία εντοπισμού αλλά και αντιμετώπισης, λόγω στερεοτύπων και προκαταλήψεων, περιστατικών ενδοσχολικής βίας
- Newsroom
Τα κοινά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία σε Ελλάδα, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία αναφορικά με τον εντοπισμό και την επίλυση συγκρουσιακών θεμάτων με δημοκρατικό τρόπο, αλλά και οι κοινές ευκαιρίες, αναδείχτηκαν στη διαδικτυακή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 15/11, σηματοδοτώντας την ολοκλήρωση του προγράμματος «Διαχείριση της Αντιπαράθεσης σε σχολεία της Ελλάδας, της Βόρειας Μακεδονίας και της Βουλγαρίας».
Το πρόγραμμα «Διαχείριση της Αντιπαράθεσης σε σχολεία της Ελλάδας, της Βόρειας Μακεδονίας και της Βουλγαρίας» υλοποιείται από τον Φεβρουάριο 2021 και μέσα από τη σύμπραξη των τριών χωρών εστιάζει στην ανάπτυξη κοινών εκπαιδευτικών παρεμβάσεων για τη δημοκρατική διαχείριση των συγκρουσιακών ζητημάτων που προκύπτουν στις σχολικές κοινότητες. Φορείς υλοποίησης του έργου για την Ελλάδα είναι η «ΑΝΤΙΓΟΝΗ – Κέντρο Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης για το Ρατσισμό, την Οικολογία, την Ειρήνη και τη Μη-Βία», η οργάνωση «Journalists for Human Rights» για τη Βόρεια Μακεδονία και η οργάνωση «Center for Interethnic Dialogue and Culture AMALIPE» για τη Βουλγαρία.
Οι τρεις χώρες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα αντιμετωπίζουν κοινές προκλήσεις στο πεδίο των συγκρουσιακών ζητημάτων στις σχολικές μονάδες, με κυριότερο εξ’ αυτών την αδυναμία εντοπισμού αλλά και αντιμετώπισης, λόγω στερεοτύπων και προκαταλήψεων, περιστατικών ενδοσχολικής βίας. Καθώς οι δράσεις μη τυπικής εκπαίδευσης αποτελούν ένα από τα ισχυρότερα εργαλεία για την ενδυνάμωση και τη δέσμευση εκπαιδευτικών και μαθητών στην επίλυση τέτοιων συγκρούσεων, στις τρεις αυτές χώρες διοργανώθηκαν 24 οκτάωρα εκπαιδευτικά εργαστήρια, στα οποία συμμετείχαν συνολικά 606 εκπαιδευτικοί.
Παράλληλα, δημιουργήθηκε και ένας εκπαιδευτικός οδηγός , καθώς και μία ψηφιακή πλατφόρμα στη γλώσσα της κάθε χώρας, ώστε να μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να βρίσκουν υλικό και χρήσιμες πληροφορίες για τη διεξαγωγή εκπαιδεύσεων με θέμα την επίλυση συγκρούσεων στα σχολεία.
Οι εταίροι του έργου αλλά και εκπαιδευτικοί από τις χώρες που συμμετείχαν στα εργαστήρια που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος, είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν τις εμπειρίες τους, τα οφέλη που αποκόμισαν, αλλά και να προβληματιστούν για τις δράσεις που πρέπει να ακολουθήσουν, ώστε η αντιπαράθεση στα σχολεία να προσεγγίζεται με έναν περισσότερο δημοκρατικό και ειρηνικό τρόπο.
Οι νέες γνώσεις, τα εργαλεία και οι στρατηγικές για τον εντοπισμό και την επίλυση των αντιπαραθέσεων στα σχολεία και η ανταλλαγή καλών πρακτικών, ανέδειξαν πως πέρα από τα κοινά προβλήματα, υπάρχουν και κοινές ευκαιρίες στις γειτονικές χώρες ως προς διαχείριση τέτοιων περιστατικών και την πορεία προς ένα περισσότερο δημοκρατικό σχολείο.
Το έργο “Διαχείριση της Αντιπαράθεσης σε Σχολεία της Ελλάδας, της Βόρειας Μακεδονίας και της Βουλγαρίας” πραγματοποιείται με την οικονομική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Συμβουλίου της Ευρώπης στο πλαίσιο του προγράμματος “Democratic and Inclusive School Culture in Operation (DISCO)”.
Στόχος η συνολική αναβάθμιση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας
Παρουσιάζεται αύριο η Εθνική Στρατηγική για την αντιμετώπιση της βίας των ανηλίκων - 10.000 διορισμοί για τη νέα σχολική χρονιά
Η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι θα προστεθούν στις 38.000 διορισμών εκπαιδευτικών που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια
Από την Τετάρτη 23 ώς και την Κυριακή 27 Απριλίου 2025