Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Oι «επιθέσεις» Σαββίδη, το «κατενάτσιο» των Ντρέιφους και το τελικό ξεκαθάρισμα

Το μπαράζ αγορών μετοχών του ΟΛΘ από τον ισχυρό άνδρα του λιμανιού, η επί μακρόν στάση αναμονής των Γαλλοελβετών, τα ερωτήματα, οι ευαίσθητες ισορροπίες και η αντίστροφη μέτρηση μέχρι τις 20 Φεβρουαρίου

Στην τελική ευθεία και στο τελικό ξεκαθάρισμα οδεύει το σκληρό χρηματιστηριακό πόκερ Σαββίδη – Ντρέιφους, με μήλον της έριδος το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Από σήμερα μέχρι και τις 20 Φεβρουαρίου που λήγει η δημόσια πρόταση των Γαλλοελβετών οι ζυμώσεις, οι παρασκηνιακές συμμαχίες, οι ανατροπές και οι απρόβλεπτες κινήσεις στην επιχειρηματική σκακιέρα αναμένεται να κορυφωθούν.

Η ρελάνς με μπαράζ αγορών μετοχών του ΟΛΘ από τον Ιβάν Σαββίδη, μετά την πρόταση – βόμβα (στις 10 Ιανουαρίου) των Γαλλοελβετών κροίσων Ντρέιφους για την απόκτηση του 21% της ΟΛΘ ΑΕ μέσω της ολλανδικής εταιρείας συμφερόντων τους LeonidsPort, έστρεψε τα φώτα στον ισχυρό άνδρα του λιμανιού που δηλώνει ηχηρό παρών για να προστατεύσει σαν κόρη οφθαλμού την επένδυσή του και την ανεκτίμητη αξία της κατοχής ενός ισχυρού περιουσιακού στοιχείου, γεωστρατηγικής σημασίας.

Οι Ντρέιφους αφού στην αρχή, τάραξαν τα νερά του λιμανιού στη συνέχεια έδωσαν… γήπεδο στον Ιβάν Σαββίδη που με διαρκείς «επιθέσεις» στο χρηματιστηριακό ταμπλό κέρδισε προσωρινά (;) τις εντυπώσεις μαζεύοντας μετοχές με τους δισεκατομμυριούχους να κρατούν μία στάση αναμονής παίζοντας… κατενάτσιο, ενδεχομένως χτίζοντας την αντεπίθεσή τους.

Το ερώτημα είναι αν θα δώσουν μεγαλύτερο τίμημα για το 21% του ΟΛΘ. Υπενθυμίζεται πως αυτή τη στιγμή προσφέρουν 27 ευρώ ανά μετοχή, πέριξ των 57 εκατ., ενώ έχουν διαμηνύσει πως δε θα αυξήσουν την προσφορά τους. Θα επιμείνουν στην «άτεγκτη» στάση τους ή πρόκειται για κίνηση τακτικής; Θα αντεπιτεθούν και αν ναι με ποιον τρόπο;

Η χρηματιστηριακή αγορά δεν έχει υποδεχτεί με θέρμη το τίμημα που προσφέρουν οι Ντρέιφους με το μπαράζ μετοχών από τον μεγαλομέτοχο του ΠΑΟΚ να κρατά την μετοχή πάνω από τα 27 ευρώ, για ένα διάστημα μάλιστα φλέρταρε και με τα 30 ευρώ. Την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου η μετοχή έκλεισε στα 29 ευρώ, «απορρίπτοντας» την πρόταση της LeonidsPort.

Το χαμηλό τίμημα και το «παρών» με νόημα…

Στο πλαίσιο αυτό, χαμηλό κρίνει το τίμημα της LeonidsPort για την εξαγορά του 21% του λιμανιού η διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ, βασιζόμενη σε έκθεση χρηματοοικονομικού συμβούλου.

«Το προσφερόμενο τίμημα των 27 ευρώ ανά μετοχή, στη προαιρετική Δημόσια Προταση της LeonidsPort, η οποία ελέγχεται από τον όμιλο Ντρέιφους, υπολείπεται κατά 44,00% έως 63,27% από το εύρος αξίας ανά μετοχή που προσδιόρισε ο ανεξάρτητος Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος», αναφέρει στην Αιτιολογημένη Γνώμη του το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΘ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση της Beta Χρηματιστηριακή, «προκρίνεται ένα εύρος τιμών για τη μετοχή της Εταιρείας €38,88 – €44,08».

Πάντως οι δύο εκπρόσωποι της γαλλοκινεζικής κοινοπραξίας Τerminal Link (την απαρτίζουν η γαλλική ναυτιλιακή CMA CGM και η κινεζική China Merchants Port) που συμμετέχουν μαζί με τον Ιβάν Σαββίδη στο Δ.Σ του ΟΛΘ δήλωσαν παρόντες, αποφεύγοντας να συνταχθούν με το υπόλοιπο ΔΣ. Μία κίνηση με νόημα που στέλνει πολλαπλά μηνύματα.

Πολλά τα ερωτήματα, λιγοστές οι απαντήσεις

Πληροφορίες του emakedonia.gr αναφέρουν οι Ντρέιφους δεν πρόκειται να εγκαταλείψουν την προσπάθεια απόκτησης του 21% του ΟΛΘ με τον Κύριλ Ντρέιφους να ασχολείται προσωπικά με την υπόθεση «λιμάνι» και να σχεδιάζει την στρατηγική του, χωρίς ωστόσο να είναι σαφές πού ακριβώς θα αποσκοπεί αυτή η στρατηγική.

Φαντάζει δύσκολο να πιστέψει κάποιος πως η πρόταση για το λιμάνι ήταν ένα απλό πυροτέχνημα και οι Ντρέιφους, ένας όμιλος με διεθνές εκτόπισμα, απλά θα αποχωρήσουν. Τι θα κάνουν όμως; Θα αυξήσουν το τίμημα; Θα επιχειρήσουν να τα βρουν με τον Ιβάν Σαββίδη και να μπουν στο λιμάνι; Θα θελήσουν να αποκτήσουν μεγαλύτερο ποσοστό του ΟΛΘ για να έχουν ουσιαστικό λόγο και στη διοίκηση;

Η λογική λέει πως ένας όμιλος-κροίσος με πρωταγωνιστικό ρόλο στην εμπορία αγροδιατροφικών προϊόντων και ετήσιους τζίρους πάνω από 50 δισ. ευρώ θα θελήσει να διεκδικήσει πιο ενεργό ρόλο στη διοίκηση του ΟΛΘ, χρησιμοποιώντας ενδεχομένως το λιμάνι για τη διακίνηση των προϊόντων του στην Ευρώπη.

Σε κάθε περίπτωση, η νευραλγική θέση του λιμανιού και ο έλεγχος μίας κρίσιμης υποδομής προϊδεάζει για σκληρή μάχη στην οποία, όπως καθίσταται σαφές, τα λεφτά δεν είναι πρόβλημα για καμία από τις δύο πλευρές…

Η μετοχική βαβέλ

Στο εταιρικό σχήμα η πλευρά του Ιβάν Σαββίδη έχει την ηγετική θέση, καθώς ελέγχει το 66,67% της South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT), που με τη σειρά της διατηρεί στο χαρτοφυλάκιό της το 67% του ΟΛΘ.

Το υπόλοιπο 33,33% της SEGT ανήκει στην Τerminal Link, που ελέγχεται κατά 51% από τη γαλλική ναυτιλιακή CMA CGM και κατά 49% από την κινεζική China Merchants Port.

Ο Ιβάν Σαββίδης μετά τις πρόσφατες αγορές μετοχών έχει φτάσει να ελέγχει άμεσα κάτι παραπάνω από το 50% του ΟΛΘ. Η γαλλοκινεζική κοινοπραξία κατέχει το 22,3%. Εμμέσως, ο κ. Σαββίδης ελέγχει πέριξ του 72,75% του λιμανιού.

Το χρονοδιάγραμμα

Υπενθυμίζεται πως ως τις 20 Φεβρουαρίου αναμένεται να διαρκέσει η περίοδος, κατά τη διάρκεια της οποίας οι μέτοχοι του ΟΛΘ μπορούν να αποδέχονται τη Δημόσια Πρόταση της LEONIDSPORT για την απόκτηση ποσοστού έως 21% του ΟΛΘ, όπως αναφέρεται στο πληροφοριακό δελτίο, το οποίο ενέκρινε η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Σασπένς μέχρι το τέλος

Το μπρα ντε φερ για γερά νεύρα που διαδραματίζεται στο χρηματιστηριακό ταμπλό αναμφίβολα δε θα μας αφήσει να πλήξουμε με τα δεδομένα να μεταβάλλονται διαρκώς και τον κάθε παίκτη να επιχειρεί να διασφαλίσει τα συμφέροντά του.

Loader