Eπενδυτική βεντάλια 50 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση της παραγωγικής της δυναμικότητας μέχρι το 2028, ανοίγει η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία Κρι Κρι εστιάζοντας το βλέμμα της σε γιαούρτι και παγωτό, με την εξωστρέφεια στον πυρήνας της αναπτυξιακής της στρατηγικής.
Νότια Κορέα, ΗΠΑ, Ιαπωνία «γεύονται» ήδη το Greek Frozen Yogurt ενώ η ζήτηση στην Ευρώπη για ελληνικό γιαούρτι απογειώνεται. H Kρι Κρι πραγματοποιώντας την τελευταία δεκαετία επενδύσεις πάνω από 130 εκατ. ευρώ, «απλώνεται» σε Ασία, Αμερική και Ευρώπη με τα προϊόντα της να «ταξιδεύουν» σε 42 χώρες.
Δεν είναι τυχαίο πως από εξαγωγές προέρχεται το 60% του τζίρου της, την ώρα που η αξία των παγκόσμιων αγορών γιαουρτιού και παγωτού ξεπερνά τα 225 δισ. ευρώ, με το ελληνικό γιαούρτι να τζιράρει 9 δισ. ευρώ.
Το πλάνο του ομίλου σκιαγραφεί στο emakedonia.gr, ο αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Κρι Κρι, Γιώργος Τσινάβος.
«Από εξαγωγές το 60% του τζίρου μας»

Πού εστιάζει ο όμιλος την επενδυτική του στρατηγική για το 2025; Ποιοι είναι οι κυριότεροι άξονες του αναπτυξιακού πλάνου που καταρτίζετε;
Η Κρι Κρι δραστηριοποιείται σήμερα σε δύο κατηγορίες, στο γιαούρτι και το παγωτό τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς γιαουρτιού ξεπερνά τα 125 δισ. € , το δε ελληνικό γιαούρτι που γνωρίζει παγκόσμια επιτυχία, είναι περίπου 9 δισ. €, με πρόβλεψη το 2030 να φτάσει τα 20 δισ. Η Κρι Κρι σήμερα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική αγορά τόσο με επώνυμα προϊόντα όσο και με προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Η μεγάλη όμως ευκαιρία και ανάπτυξη έρχεται από τις εξαγωγές, που πλησιάζουν το 60% των πωλήσεων με συνεργασίες με τις μεγαλύτερες αλυσίδες τις Ευρώπης και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Η παγκόσμια αγορά παγωτού ξεπερνά σε αξία τα 100 δισ. Η εταιρεία μας, αξιοποιώντας την παγκόσμια ζήτηση του ελληνικού γιαουρτιού και την μεγάλη τεχνογνωσία της στο παγωτό, συνδύασε τις αξίες του ελληνικού γιαουρτιού με την απόλαυση του παγωτού και λάνσαρε με επιτυχία το αυθεντικό Greek Frozen Yogurt.
Η Κρι Κρι λοιπόν συνεχίζει να επενδύει στις δύο παραπάνω κατηγορίες οι οποίες μας δίνουν τεράστιες ευκαιρίες ανάπτυξης σε όλο τον κόσμο.
Επενδύσεις 130 εκατ. + 50 εκατ.
Σε τι ύψος θα κυμανθούν οι επενδύσεις της εταιρείας τα επόμενα χρόνια;
Σήμερα η Κρι Κρι είναι από τους μεγαλύτερος παραγωγούς γιαουρτιού στην Ελλάδα καθώς και η μοναδική ελληνική βιομηχανία παγωτού με πανελλαδικό δίκτυο, διαθέτοντας μια από τις πιο σύγχρονες παραγωγικές μονάδες. Την τελευταία δεκαετία πραγματοποιήθηκαν πάνω από 130 εκατ. επενδύσεις. Για την επόμενη τριετία προγραμματίζουμε νέες επενδύσεις 50 εκατ. € με στόχο την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας προκειμένου να ανταποκριθούμε στις μελλοντικές ευκαιρίες και στο πλάνο ανάπτυξης μας. Παράλληλα με τις επενδύσεις, ενισχύουμε και το ανθρώπινο δυναμικό με στόχο την καινοτομία, την εξωστρέφεια και την ασφάλεια και υγιεινή των προϊόντων μας.
«Το Greek Frozen Yogurt απευθύνεται σε όλο τον κόσμο»
Πρόσφατα η εταιρεία εισήλθε στην αγορά της Ιαπωνίας ενώ είχε προηγηθεί και η είσοδος στην αγορά των ΗΠΑ. Τι σηματοδοτούν αυτές οι κινήσεις; Σχεδιάζετε και νέα ανοίγματα στο εξωτερικό;
Η μεγάλη ευκαιρία για την Κρι Κρι είναι οι αγορές του εξωτερικού. Αγορά - στόχος για το γιαούρτι, που είναι ένα φρέσκο προϊόν, είναι η Ευρώπη των 300 εκατ. καταναλωτών. Η παρουσία μας είναι σε περισσότερες από 42 χώρες, με πιο σημαντικές τις Αγγλία, Ιταλία και Βέλγιο.
Το δε Greek Frozen Yogurt απευθύνεται σε όλο τον κόσμο καθώς έχει το πλεονέκτημα της μεγάλης διάρκειας ζωής πάνω από 1 χρόνο και μπορεί να μεταφερθεί παντού. Για αυτό λοιπόν ήδη τα μηνύματα από την πρόσφατη συμμετοχή μας στην Έκθεση Gulfood στο Ντουμπάι είναι ενθουσιώδη για το Greek Frozen Yogurt.
Πέρα από τις ευρωπαϊκές χώρες και την Νότιο Κορέα όπου ξεκινήσαμε συνεργασία για το Greek Frozen Yogurt, δοκιμάζουμε νέες αγορές, όπως Ιαπωνία, ΗΠΑ αλλά βλέπουμε και μελλοντικές συνεργασίες στην Ασία όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση.
Αισιοδοξούμε ότι η πορεία του Greek Frozen Yogurt Κρι Κρι θα ακολουθήσει την παγκόσμια επιτυχία του ελληνικού γιαουρτιού!
«Στροφή των καταναλωτών στο ελληνικό γιαούρτι στην Ευρώπη»
Στην αγορά γαλακτοκομικών, πόσο έχει αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες η ακρίβεια;
Το τελευταίο διάστημα βλέπουμε υποχώρηση των πληθωριστικών πιέσεων. Τα τρόφιμα και ειδικά το γιαούρτι είναι αμυντικός κλάδος. Ο καταναλωτής δεν παύει ποτέ να έχει ανάγκη από τη διατροφή. Επιπλέον, το γιαούρτι είναι ένα καθημερινό υγιεινό προϊόν. Η ζήτηση στην ελληνική αγορά είναι σταθερή αλλά στην Ευρώπη παρατηρείται στροφή των καταναλωτών στο ελληνικό γιαούρτι ως πιο υγιεινή εναλλακτική με αποτέλεσμα μεγάλη ανάπτυξη των πωλήσεων σε χώρες όπως Αγγλία, Ιταλία, κλπ.
Πώς φαντάζεστε την Κρι Κρι σε 10 χρόνια από σήμερα;
Η Κρι Κρι θα συνεχίσει τη στρατηγική επικέντρωσης στις δύο μεγάλες κατηγορίες και να πρωταγωνιστήσει στην ανάπτυξη του ελληνικού γιαουρτιού και παγωτού παγκοσμίως, φιλοδοξώντας να γίνει ο πρεσβευτής της ελληνικής διατροφής σε όλο τον κόσμο.
Παράλληλα, μέλημα μας είναι να συνεχίζουμε να βελτιώνουμε το εργασιακό περιβάλλον ώστε οι εργαζόμενοι να αισθάνονται περήφανοι που εργάζονται στην Κρι Κρι και να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη της τοπικής και εθνικής οικονομίας.