«Ξηλώνονται» οι Έλληνες εφοπλιστές: Αυξάνουν τον εθελοντικό ετήσιο φόρο τους από 40 σε 60 εκατ. ευρώ
Υπογράφηκε πρόσθεση πράξη μεταξύ της ΕΕΕ, του Κ. Μητσοτάκη και του Χρ. Σταϊκούρα - Τι προβλέπει η πρόσθετη πράξη
Το έργο του υπουργείου του και τις πρωτοβουλίες που πρόκειται να αναληφθούν, επισκόπησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
Το έργο του υπουργείου του και τις πρωτοβουλίες που πρόκειται να αναληφθούν, επισκόπησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος στο Πλωτό Μουσείο Hellas Liberty στο λιμάνι του Πειραιά για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας, προαναγγέλλοντας μεταξύ άλλων τη σύσταση ταμείου υπό την εποπτεία του Δημοσίου, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για το "πρασίνισμα" του ακτοπλοϊκού στόλου, ενώ τόνισε ότι μετά από διεθνή διαγωνισμό θα επιλεγεί σύμβουλος για να προχωρήσει η σχετική διαδικασία.
Τόνισε ότι η ελληνική κυβέρνηση μέσα σε αυτό το ασταθές περιβάλλον, όχι μόνο άντεξε, αλλά και προσέλκυσε παγκόσμιους κολοσσούς, και υπογράμμισε ότι η ναυτιλία, αυτά τα τρία χρόνια, όχι μόνο κράτησε δυνάμεις, αλλά πρωταγωνιστεί σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Είπε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ ανέλαβε πρωτοβουλίες για την εφαρμογή παγκόσμιων κανόνων τιμολόγησης του άνθρακα, ενώ πρόσθεσε ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μετά από πρόταση θα συμπεριληφθεί στο κόστος συμμόρφωσης ο εμπορικός διαχειριστής του πλοίου. Σε εκείνο το σημείο ευχαρίστησε το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος για την πολύτιμη συνεισφορά του, ιδιαίτερα στη δημιουργία του νέου νομοθετικού πλαισίου για το γιώτινγκ. Αναφέρθηκε εξάλλου στη στενή συνεργασία του υπουργείου Ναυτιλίας με το Εμπορικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ) το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για τη δρομολόγηση της πρώτης πλατφόρμας διαχείρισης για του χρήστες του λιμανιού του Πειραιά.
Για τις πρωτοβουλίες που ελήφθησαν για την ανταγωνιστικότητα και ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου, τόνισε ότι σε σχέση με το 2020, οι εγγραφές πλοίων ήταν αυξημένες κατά 23,8% το 2021 και κατά 42,8% το 2022. Για τη ναυτική εκπαίδευση αναφέρθηκε στη κατάστρωση ενός νομοσχεδίου που θα αντιμετωπίζει καθολικά τα ζητήματά της, ενώ για την αξιοποίηση των λιμενικών υποδομών της χώρας, είπε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας κατάφερε και εξασφάλισε μετά από διαπραγμάτευση με την ΕΕ, πάνω από 200 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.
Για τον Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου είπε ότι αλλάζει μετά από 64 χρόνια και πως την επόμενη εβδομάδα πρόκειται να κατατεθεί σχετικό νομοθέτημα.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιώργος Πατέρας, είπε ότι στο διάστημα της πανδημίας η ναυτιλία αντιμετώπισε με επιτυχία πολλαπλές προκλήσεις και υπηρέτησε με επιτυχία τις θαλάσσιες μεταφορές εντός και εκτός της χώρας, παρά τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην επάνδρωση των πλοίων και στα λιμάνια.
Για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου εκτίμησε ότι μέσα στο 2023 θα υπάρχουν θετικά αποτελέσματα, ενώ ευχαρίστησε το υπουργείο Ναυτιλίας για την ψηφιοποίηση υπηρεσιών, όπως τα ηλεκτρονικά ναυλοσύμφωνα, την ηλεκτρονική δήλωση απόπλου και κατάπλου και την ηλεκτρονική παραγγελία και πληρωμή πλοηγών. Αναφερόμενος στην ιστορία του πλοίου Hellas Liberty, είπε ότι οι εποχές τότε ήταν δύσκολες και το ναυτικό επάγγελμα περιζήτητο, παρά τις δύσκολες συνθήκες στα πλοία. Σήμερα, παρ' όλες τις ανέσεις και τις δυνατότητες, η θάλασσα δεν προσελκύει τους νέους και τις νέες και γι' αυτό το Ναυτικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με την ΕΕΕ, οργανώνει μία καμπάνια ενημέρωσης των νέων για το ναυτικό επάγγελμα.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, είπε ότι όλοι θα πρέπει να αντιληφθούν την σημασία, το ρόλο και την ισχύ που μας δίνει η ναυτιλία των Ελλήνων. Εκτίμησε ότι για να γίνουν πράξη η ελπίδα και τα όνειρα που φέρνει η θάλασσα, απαιτείται συναντίληψη του συνόλου του cluster της ναυτιλίας και κυρίως της Πολιτείας. "Οφείλουμε να επενδύσουμε στην ναυτιλιακή καινοτομία που είναι τομέας έντασης κεφαλαίου και έντασης γνώσης, αλλά και να καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την βελτίωση του γνωσιακού επιπέδου του έμψυχου δυναμικού που δραστηριοποιείται σε όλο το φάσμα των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων σε ξηρά και θάλασσα, πάνω στις νέες τεχνολογίες που σχετίζονται με την προσπάθεια της ναυτιλίας" τόνισε ο ίδιος.
Για την προσφορά του στην ελληνική ναυτιλία, βραβεύτηκε στη διάρκεια της εκδήλωσης του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας, ο πρώην πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης.
Σε δηλώσεις του, ο κ. Βενιάμης είπε ότι κατά τη διάρκεια της θητείας του πάλεψε για το καλό της ελληνικής ναυτιλίας, ενώ ήρθε και σε σύγκρουση με υπουργούς. Μίλησε για την αγαστή συνεργασία του με το Ναυτικό Επιμελητήριο, ενώ ευχήθηκε η νέα πρόεδρος της ΕΕΕ Μελίνα Τραυλού να συνεχίσει το έργο της Ένωσης, πάντα για το καλό της ναυτιλίας, καθώς "έχουμε να αντιμετωπίσουμε μπροστά μας δύσκολες καταστάσεις".
Υπογράφηκε πρόσθεση πράξη μεταξύ της ΕΕΕ, του Κ. Μητσοτάκη και του Χρ. Σταϊκούρα - Τι προβλέπει η πρόσθετη πράξη
Έρευνα που παρουσιάστηκε στο 6ο συνέδριο του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Φόρουμ αναφέρεται σε συγκεκριμένες κινήσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών συναντήθηκε σήμερα με τον πρωθυπουργό, Κ. Μητσοτάκη
Ο ορίζοντας της μετάβασης τοποθετήθηκε από τον IMO έως το 2050 ή «πλησίον» αυτού
Ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έδωσε το παρών μάλιστα στη συνεδρίαση του Δ.Σ. της ένωσης των εφοπλιστών
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ αναφέρθηκε υπό αυτό το πρίσμα και στη συνεργασία του με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς
Η έλλειψη ναυτικών οδηγεί μαθηματικά το ελληνικό νηολόγιο σε ραγδαία μείωση εκτίμησε ο εφοπλιστής
Παράλληλα, το 2023 εκτιμάται ότι θα ανακάμψει η ναυλαγορά στα bulk carriers
54χρονος εμφανιζόταν ως «Σύμβουλος Εμπορικών Συμφωνιών - Επενδύσεων»
Ποια είναι η Μελίνα Τραυλού, πρόεδρος της ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς οχημάτων Neptune Lines Shipping & Managing Enterprises
Προς το παρόν δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση για όσα συζητήθηκαν
Η Μ. Τραυλού σημείωσε μάλιστα ότι η ναυτιλία διαχρονικά γίνεται αποδέκτης πίεσης και επίρριψης ευθυνών που δεν της αναλογούν.
Ποια σχέδια και πρωτοβουλίες εξελίσσονται