- Newsroom
Σε εξέλιξη είναι η ανάκριση για τα Τέμπη, την ώρα που η ελληνική κοινωνία απαιτεί να αποδοθεί δικαιοσύνη για τα 57 θύματα του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στη χώρα.
Στο τέλος της εβδομάδας αναμένεται να προσέλθει στον εφέτη ανακριτή για να απολογηθεί υψηλόβαθμο στέλεχος της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών του υπουργείου Μεταφορών που διώκεται σε βαθμό κακουργήματος.
Τον Φεβρουάριο ακόμα ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών θα βρεθεί ενώπιον του ανακριτή που επίσης κατηγορείται για κακούργημα, ενώ ενδιάμεσα αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες του dikastiko.gr, να ασκηθεί ποινική δίωξη σε τουλάχιστον ένα στέλεχος του υπουργείου σε διεύθυνση που συνδέεται με την ΕΡΓΟΣΕ.
Μέχρι στιγμής ο αριθμός των κατηγορουμένων της υπόθεσης ανέρχεται στους 43, ανάμεσα στους οποίους συγκαταλέγονται και υπηρεσιακοί παράγοντες που διώκονται για τις ενέργειές τους μετά τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών δηλαδή μπάζωμα-ξεμπάζωμα, έρευνα πυροσβεστικής για τη φωτιά.
«Κλειδί» το πόρισμα του ΕΜΠ
Κρίσιμο στοιχείο χαρακτηρίζεται το πόρισμα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου για το θέμα της φωτιάς και της πυρόσφαιρας που δημιουργήθηκε μετά τη σύγκρουση. Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας Καθημερινής οι ερευνητές του ΕΜΠ καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι η πυρκαγιά δεν προκλήθηκε από ανάφλεξη των ελαίων σιλικόνης που βρίσκονται στις μηχανές των τρένων.
Ιδιαίτερη βαρύτητα προσδίδει το γεγονός πως πέντε τουλάχιστον θάνατοι προήλθαν όχι από τη σύγκρουση των δύο τρένων αλλά από την φωτιά μετά την σύγκρουση.
Η έρευνα του ΕΜΠ παραγγέλθηκε εδώ και δέκα μήνες, τον περασμένο Μάρτιο, από τον εφέτη ειδικό ανακριτή Λάρισας, Σωτήρη Μπακαΐμη, ο οποίος μάλιστα είχε δώσει διορία δύο μηνών για την ολοκλήρωση της έρευνας. Συνεχίζεται η έρευνα στους σκληρούς δίσκους των καμερών ασφαλείας που λειτουργούν στον εμπορευματικό σταθμό της Θεσσαλονίκης. Η έρευνα ζητήθηκε προκειμένου να ελεγχθεί εάν στα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας φορτώθηκε παράνομο εμπόρευμα. Καθώς ωστόσο έχουν παρέλθει 20 μήνες από το δυστύχημα, εκτιμάται πως η ανάκτηση των βίντεο από τους σκληρούς δίσκους είναι αδύνατη.
Σε εκκρεμότητα παραμένει η απόφαση για τον περιφερειάρχη Θεσσαλίας
Εκκρεμεί η απόφαση του Συμβουλίου Εφετών Λάρισας για τον διαχωρισμό από τη βασική δικογραφία της δικογραφίας του πρώην περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού που κατηγορείται για το πλημμέλημα της παράβασης καθήκοντος
Η περίπτωση της νέας δίκης
Σε ενδεχόμενη επιβεβαίωση του πορίσματος του ΕΜΠ, ανοιχτό θα είναι το ενδεχόμενο να οδηγηθούμε σε νέα δίκη.
Όπως εξήγησε ο δικηγόρος οικογενειών θυμάτων, Λουκάς Αποστολίδης, χθες το πρωί στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» (OPEN), «εάν επιβεβαιωθεί ότι η έκρηξη οφείλεται σε χημικές ουσίες, αρμόδιο ως προς αυτό θα είναι άλλο δικαστήριο και το συγκεκριμένο σκέλος της υπόθεσης θα πρέπει να παραπεμφθεί σε Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο».
«Δεν υπήρξε 13ο βαγόνι»
Ο υπουργός Δικαιοσύνης, Γιώργος Φλωρίδης, σήμερα το πρωί αναφέρθηκε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ στη διερεύνηση της υπόθεσης από τις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές.
« Τι έχει κάνει η ελληνική Δικαιοσύνη από την πρώτη στιγμή μέχρι τώρα που μιλάμε; Όταν έγινε το δυστύχημα, επικεφαλής Εισαγγελέας Εφετών στη Λάρισα ήταν ένας από τους κορυφαίους εισαγγελικούς λειτουργούς της χώρας, ο κύριος Δασκαλόπουλος, ο οποίος επόπτευε από την πρώτη στιγμή την ερευνητική κι ανακριτική διαδικασία και εισηγήθηκε άμεσα στο Συμβούλιο Εφετών της Λάρισας να ανατεθεί η υπόθεση σε εφέτη και ανακριτή λόγω της σοβαρότητάς της. Και αυτό έγινε. Στη συνέχεια, ο κύριος Δασκαλόπουλος αφυπηρέτησε την 30ή Ιουνίου εκείνης της χρονιάς λόγω ηλικίας και την υπόθεση ανέλαβε από την πρώτη ώρα εφέτης συνεπικουρούμενος από εισαγγελείς και έναν βοηθό», όπως περιέγραψε.
«Αν ρωτήσετε τους δικαστές, θα σας πουν ότι ο άνθρωπος αυτός, ο εφέτης, δεν έχει λείψει Σάββατο, δεν έχει λείψει Κυριακή, δεν υπάρχουν Χριστούγεννα για αυτόν, δεν υπάρχει Πάσχα, δεν υπάρχουν καύσωνες, δεν υπάρχει καλοκαίρι, δεν υπάρχει τίποτα. Είναι μέρα – νύχτα εκεί. Η έρευνα μιας τέτοιας υπόθεσης είναι τέτοια που πρέπει να παίρνεις συνέχεια πραγματογνωμοσύνες, πρέπει να παίρνεις υλικά, πρέπει να τα στέλνεις εδώ κι εκεί σε Καναδά, Λονδίνο, Παρίσι. Μάλιστα, δέχτηκε και 300 αιτήματα από την πλευρά των συγγενών των θυμάτων, δικαίως, από τα οποία 250 τα έθεσε σε έρευνα», συμπλήρωσε.
«Έχω στα χέρια μου μια έρευνα από 5 ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες από την πλευρά των συγγενών των θυμάτων και κατέληξαν ότι τέτοιο βαγόνι δεν υπήρξε ποτέ. Ακούω διάφορες φωνές το τελευταίο διάστημα να λένε πως μπορεί να μην υπήρχε τέτοιο βαγόνι, ωστόσο κάπου ανάμεσα στα βαγόνια κάτι θα υπήρχε. Στην Ελλάδα υπάρχει μόνο ένας άνθρωπος που έχει όλο το υλικό και δεν μπορεί να μιλήσει. Θα έρθει όμως η ώρα. Όταν ο εφέτης αυτός παραδώσει το υλικό και έρθει αυτό στην επιφάνεια λόγω του ότι θα πάμε στη δίκη, τότε όλοι θα δούνε ότι δεν υπάρχει κανένα μα κανένα στοιχείο, που να μην είναι εκεί μέσα», κατέληξε χαρακτηριστικά.
Πηγές: Καθημερινή, larissanet, OPEN