ΚΚΕ: Ανάγκη για ασφάλεια στους σιδηροδρόμους - Κίνδυνος η μεταφορά εύφλεκτων και αδήλωτων υλικών

Τι δηλώνει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ μέσα από ανακοίνωσή της

- Newsroom

Τους «τεράστιους κινδύνους για επιβάτες κι εργαζόμενους από την υλοποίηση των κατευθύνσεων της ΕΕ μεταφοράς πολεμικών - εμπορευματικών φορτίων στον σιδηρόδρομο, πολύ περισσότερο χωρίς μέτρα ασφαλείας και ελέγχους», τονίζει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ, με ερώτηση που κατέθεσαν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή οι ευρωβουλευτές του κόμματος Κώστας Παπαδάκης και Λευτέρης Νικολάου-Αλαβάνος.

«Ειδικότερα, ο στόχος της ΕΕ για ταχύτερες και μεγαλύτερης χωρητικότητας σιδηροδρομικές μεταφορές εμπορευμάτων με την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 913/2010, που έγινε το 2024 συνδυαστικά με την τραγική έλλειψη συστημάτων ασφαλείας συνιστούν ένα εκρηκτικό μείγμα. Εξαιτίας του ασύμφορου για την κερδοφορία των σιδηροδρομικών ομίλων κόστους του τεράστιοι κίνδυνοι εγκυμονούν για νέα ατυχήματα - προδιαγεγραμμένα εγκλήματα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια επιβατών, εργαζομένων και κατοίκων», αναφέρει η ΕΟ του ΚΚΕ και προσθέτει:

«Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση γίνεται όλο και πιο επικίνδυνη στον σιδηρόδρομο στην ΕΕ με την αύξηση 23% στα σημαντικά σιδηροδρομικά ατυχήματα σε όλη την ΕΕ που καταγράφεται από το 2021 έως το 2023, με 1.567 ανθρώπους να χάνουν σε αυτά τη ζωή τους μόνο το 2023 στο σιδηροδρομικό δίκτυο της ΕΕ (που καλύπτεται με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας μόλις στο 14% του συνολικού σιδηροδρομικού δικτύου). Οφείλεται στην πολιτική απελευθέρωσης του σιδηροδρόμου που ΕΕ και κυβερνήσεις προωθούν και στόχο έχει να ενισχύσει την επιχειρηματική κερδοφορία, σε βάρος της λαϊκής ανάγκης να αποτελεί ο σιδηρόδρομος έναν ασφαλή, σύγχρονο και φτηνό τρόπο μετακίνησης για τους λαούς της Ευρώπης.

Ταυτόχρονα, οι μεταφορές "αδήλωτων" φορτίων και εύφλεκτων - επικίνδυνων υλικών για τα οποία "κανείς δεν έχει την ευθύνη" και τα οποία δεν ελέγχονται συνιστούν πλέον καθημερινότητα σύμφωνα με αλλεπάλληλα δημοσιεύματα στον Τύπο. Η δε εξυπηρέτηση των ιμπεριαλιστικών πολεμικών σχεδιασμών στην Ουκρανία, τη Μέση Ανατολή κι η ξέφρενη πολεμική προετοιμασία στο πλαίσιο της λεγόμενης "Στρατιωτικής Κινητικότητας" της ΕΕ μετατρέπουν τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα αλλά και σε όλη την Ευρώπη σε κρίσιμο κρίκο της αλυσίδας μεταφορών πολεμικών φορτίων εφοδιασμού του ΝΑΤΟ και της ΕΕ.

Όσον αφορά τις αιτίες που οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών αυτές παραμένουν ανέγγιχτες, προκαλώντας όλο και μεγαλύτερη οργή στον λαό μας όπως έδειξαν και οι μεγαλειώδεις απεργιακές κινητοποιήσεις της 28ης Φλεβάρη.

Οι απαντήσεις της κυβέρνησης της ΝΔ στα ερωτήματα για τη μεταφορά των ΝΑΤΟϊκών φορτίων, που είτε "δεν γνωρίζει" είτε κάνει τις ευθύνες "μπαλάκι" ανάμεσα στα υπουργεία, μόνο μεγαλύτερα ερωτήματα δημιουργούν. Είναι συνένοχη η σιωπή και των άλλων αστικών κομμάτων για τα πολεμικά σχέδια ΕΕ-ΝΑΤΟ και τη στρατηγική απελευθέρωσης των σιδηροδρόμων της ΕΕ στα οποία ομονοούν με την κυβέρνηση. Ακόμα περισσότερο, είναι προκλητική η απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου στην Ελλάδα για "τήρηση των προδιαγραφών ασφαλείας".

Ο εργαζόμενος λαός κι οι μαζικοί φορείς του Λαυρίου, του Τυρνάβου, της Αλεξανδρούπολης και αλλού, που έχουν καταγγείλει και σταματήσει τέτοιες μεταφορές προλαμβάνοντας ένα πιθανό ατύχημα μέσα σε αστικό ιστό, γνωρίζουν ότι σε κάθε περίπτωση ο κίνδυνος είναι υψηλού επιπέδου. Καμία προδιαγραφή ασφαλείας δεν τηρήθηκε και ολόκληρες πόλεις βρίσκονται εκτεθειμένες σε ένα ατύχημα μεγάλης έκτασης.

Ταυτόχρονα πρέπει να σημειωθεί ότι η αυξημένη ναύλωση αμαξοστοιχιών με στρατιωτικό φορτίο προβλέπεται να μειώσει τη συχνότητα διέλευσης επιβατηγών δρομολογίων με αντίστοιχες επιπτώσεις και στους όρους διεξαγωγής τους».

Βάσει αυτών, οι ευρωβουλευτές του ΚΚΕ υπέβαλαν τα εξής ερωτήματα:

«Πώς τοποθετείται η Επιτροπή στο γεγονός ότι:

  • Βάσει των πολεμικών σχεδίων της ΕΕ και των ανταγωνιστών της, οι σιδηροδρομικές υποδομές χρησιμοποιούνται για μεταφορά επικίνδυνων ΝΑΤΟϊκών υλικών, θέτοντας τις ζωές επιβατών, εργαζομένων και κατοίκων σε συνεχή κίνδυνο, πολύ περισσότερο που αποδεδειγμένα δεν τηρούνται προδιαγραφές ασφαλείας;
  • Ο αυξημένος φόρτος σιδηροδρομικού έργου με ολοένα πιο επικίνδυνα φορτία και χωρίς τα απαραίτητα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και ελέγχους βάσει των κατευθύνσεων της ΕΕ για γρήγορες και με αυξημένη χωρητικότητα μεταφορές εμπορευμάτων, που ικανοποιούν το κριτήριο του μεγαλύτερου κέρδους για τους επιχειρηματικούς ομίλους, πολλαπλασιάζει τους κίνδυνους για τους λαούς;».
Loader