Καθυστέρηση και αδιαφορία της κυβέρνησης για υπερτοπικής σημασίας υποδομές της Θεσσαλονίκης "βλέπει" το ΠΑΣΟΚ

Κλιμάκιο του κόμματος έκανε αυτοψία στη δυτική πλευρά της πόλης ενώ επισκέφτηκε ΟΑΣΘ και ΟΣΕΘ

- Newsroom

"Σημαντική καθυστέρηση και προκλητική αδιαφορία από την κυβέρνηση της ΝΔ για υπερτοπικής σημασίας υποδομές της Θεσσαλονίκης προέκυψαν από τη σημερινή αυτοψία του κλιμακίου του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής σε τέσσερα καίρια σημεία του Κορδελιού – Ευόσμου, ενώ από τις συναντήσεις με τη Διοίκηση του ΟΣΕΘ και τους εκπροσώπους των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ ανέκυψαν σειρά σοβαρών ζητημάτων σχετικά με τις συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη", όπως αναφέρει το κόμμα σε ανακοίνωσή του. 

Ο υπεύθυνος του Κοινοβουλευτικού Τομέα Ευθύνης Υποδομών και Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ, Βουλευτής Δράμας κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης, η Βουλεύτρια Α’ Θεσσαλονίκης κ. Ράνια Θρασκιά και ο αρμόδιος Τομεάρχης κ. Δημήτρης Σαρηγιάννης συνοδευόμενοι από τον κ. Πέτρο Παπά, Βουλευτή Κιλκίς, τον κ. Θανάση Γλαβίνα, μέλος του Πολιτικού Κέντρου, τον κ. Μιχάλη Παπαστεργίου, Αντιπρόεδρο ΤΕΕ/ΤΚΜ, και τοπικά στελέχη, επισκέφθηκαν αρχικά ένα από τα σημεία χάραξης του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, ενός έργου που χρονολογείται από τον Ιούνιο του 2014. Τότε είχε υπογραφεί Σύμφωνο Συνεργασίας μεταξύ του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του ΙΜΕΤ ΕΚΕΤΑ και τους αρμόδιους δήμους για τη σιδηροδρομική σύνδεση του Ν.Σ. Σταθμού με τη Σίνδο, δηλαδή την υλοποίηση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου (City Train).

"Η κυβέρνηση της ΝΔ, στις αρχές του 2021 ανακοίνωσε δημοπράτηση. Σήμερα, στην «πλατφόρμα Σκέρτσου» (erga.gov.gr) αναφέρεται ότι θα υπήρχε ανάδοχος στις αρχές του 2023, κάτι που βέβαια δεν έγινε, ενώ στην ιστοσελίδα της ΕΡΓΟΣΕ δεν αναφέρεται ούτε ως μελλοντικό έργο.

Κι όμως πρόκειται για ένα έργο, κόστους 9 εκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με τη μελέτη της ΕΡΓΟΣΕ του 2018, σαφώς μικρότερου των 15 εκατομμυρίων ευρώ, με σημερινές τιμές, που μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα. Κυβερνητικά στελέχη, με δηλώσεις τους, το εμπλέκουν με τη σιδηροδρομική σύνδεση της 6ης προβλήτας του ΟΛΘ, έργο πολύ μεγαλύτερου κόστους και με πολύπλοκα συνοδά έργα (γέφυρες, υπογειοποιήσεις κλπ)" αναφέρει το σχετικό Δελτίο Τύπου του ΠΑΣΟΚ μετά την αυτοψία. 

img-20250326-100913.jpg

Επόμενη στάση του κλιμακίου ήταν το πρώην Στρατόπεδο Ζιάκα. Ένας χώρος που μπορεί να αποτελέσει πνεύμονα πρασίνου στην εξαιρετικά πυκνοκατοικημένη περιοχή του Κορδελιού, "τον οποίο όμως η κυβέρνηση θέλει να τσιμεντοποιήσει με σχεδιασμούς είτε για δημιουργία κέντρου logistics είτε κοινωνικής κατοικίας" υπογραμμίζεται. 

"Ωστόσο, όχι μόνο η περιοχή αλλά και το σύνολο του πολεοδομικού συγκροτήματος, που πλήττεται από την ατμοσφαιρική ρύπανση έχουν ανάγκη από οξυγόνο, όπως προκύπτει και από την αυτοψία που ακολούθησε στον σταθμό μέτρησης αέριων ρύπων στο πάρκο Ποντίων και την ενημέρωση για τη συνεχιζόμενη δυσοσμία, αλλά και τις πολλαπλές υπερβάσεις των ορίων της εκπομπής αερίων ρύπων" συνεχίζει η ανακοίνωση. 

Το κλιμάκιο ολοκλήρωσε την περιοδεία του στο «απολίθωμα» του κλειστού κολυμβητηρίου Ευόσμου –όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται ακόμη και στους χάρτες της Google. Το έργο, που ήταν ενταγμένο στο πρόγραμμα «Ελλάδα 2004», θεμελιώθηκε τον Σεπτέμβρη του 2008, για να μείνει τελικά 17 χρόνια μετά ένα κουφάρι. Τον περασμένο Νοέμβριο, η κυβέρνηση της ΝΔ εξέφρασε την πρόθεση χρηματοδότησης επικαιροποίησης των μελετών, χωρίς όμως πραγματικό αντίκρισμα έως σήμερα.

Παράλληλα, το κλιμάκιο ενημερώθηκε για τα κρίσιμης σημασίας αντιπλημμυρικά έργα που απαιτούνται στον Εύοσμο αλλά και τις ελλείψεις που παρατηρούνται στη σχολική στέγη.

Ακολούθως, ο υπεύθυνος του Κοινοβουλευτικού Τομέα Ευθύνης Υποδομών και Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ - Κινήματος Αλλαγής, Βουλευτής Δράμας κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης, η Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης κ. Ράνια Θρασκιά, και ο αρμόδιος Τομεάρχης του Κόμματος κ. Δημήτρης Σαρηγιάννης, συνοδευόμενοι από τον Αντιπρόεδρο του ΤΕΕ/ΤΚΜ κ. Μιχάλη Παπαστεργίου, είχαν διατουδοχικές συναντήσεις με το Δ.Σ του Σωματείου εργαζομένων ΟΑΣΘ και τη Διοίκηση ΟΣΕΘ.

Για τα ερωτήματα που ανέκυψαν θα ασκηθεί κοινοβουλευτικός έλεγχος.

Loader