Το φιλόδοξο σχέδιο της Ε.Ε.: Επιχείρηση «αναίμακτη άσφαλτος»
H Eυρωπαϊκή Ένωση θέλει να μπει τέλος στις «θυσίες στον Μολώχ» και στα τροχαία στους δρόμους που κοστίζουν χιλιάδες ζωές
Στην Ελλάδα το 2020 σημειώθηκαν 54 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους - Θεαματική άνοδο σημείωσε η χώρα μας και σχετικά με την ποιότητα του οδικού δικτύου το οποίο βελτιώθηκε σε μεγάλο βαθμό
Η Ελλάδα ήταν η μόνη χώρα της ΕΕ που πέτυχε το στόχο μείωσης των θανατηφόρων τροχαίων σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% το 2020 σε σχέση με το 2010. Η βελτίωση του οδικού δικτύου, η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού στα σύγχρονα αυτοκίνητα και η αύξηση του επιπέδου της οδηγικής κουλτούρας οδήγησε στη μείωση του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) στην Ελλάδα το 2020, σημειώθηκαν 54 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους, δηλαδή μειώθηκαν πάνω από το μισό (54%) συγκριτικά με το 2010 (113 θάνατοι). Έτσι η χώρα μας ξέφυγε από την προτελευταία θέση των πιο επικίνδυνων οδηγικά χωρών και βρέθηκε 8 θέσεις πιο πάνω, αφήνοντας πίσω της την Κροατία, τη Λιθουανία, την Πολωνία, τη Βουλγαρία, τη Λετονία και τη Ρουμανία.
Θεαματική άνοδο σημείωσε η χώρα μας και σχετικά με την ποιότητα του οδικού δικτύου το οποίο βελτιώθηκε σε μεγάλο βαθμό, καθώς υπάρχουν αυτοκινητόδρομοι που διασχίζουν όλη την Ελλάδα, ενώ κατασκευάζονται αρκετοί ακόμη οδικοί άξονες που θα ανεβάσουν περισσότερο τα επίπεδα ασφαλείας.
Στην Ευρώπη τους ασφαλέστερους δρόμους το 2020 τους είχε η Σουηδία με μόλις 20 θανάτους από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκους, με την πρώτη τριάδα να συμπληρώνει η Μάλτα και η Δανία, με 21 και 28 θανάτους αντίστοιχα. Η Ισπανία βρέθηκε στην 4η θέση με 29 θανάτους, λίγο πιο πίσω βρέθηκε η Ιρλανδία μαζί με την Ολλανδία με 30 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, στην 7η θέση ήταν η Γερμανία με 33 θανάτους, ενώ την πρώτη οκτάδα συμπλήρωσε η Σλοβενία με 38 θανάτους.
Από την άλλη στις τρεις τελευταίες θέσεις βρέθηκε η Ρουμανία που έχει τις χειρότερες επιδόσεις στην Ευρώπη με 85 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους, η Λετονία με 73 θανάτους και η Βουλγαρία με 67 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκους.
Όσον αφορά την χώρα μας, αναμένεται περαιτέρω ενίσχυση της οδικής ασφάλειας μέσω του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας για την περίοδο 2021-2030 που βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και έχει ως απώτερο στόχο τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων κατά 50% έως το 2030.
H Eυρωπαϊκή Ένωση θέλει να μπει τέλος στις «θυσίες στον Μολώχ» και στα τροχαία στους δρόμους που κοστίζουν χιλιάδες ζωές
Bosch, Michelin, Schaffler, Stellantis και Valeo θα ακολουθήσουν την ίδια τακτική
Κατά μέσο όρο, υπάρχει μια επιταχυνόμενη απώλεια χωρητικότητας με την χωρητικότητα να πέφτει γρήγορα στο 95% και κατόπιν στα 100.000 χιλιόμετρα να φθάνει το 90%
Μείωση παρουσιάζεται τόσο στα βενζινοκίνητα όσο και στα υβριδικά οχήματα