Καθαρά Δευτέρα: Μεγάλες αυξήσεις για τα Σαρακοστιανά στα σούπερ μάρκετ (βίντεο)
Πόσο θα μας κοστίσουν τα Σαρακοστιανά;
H Έλενα Παππά, διευθύντρια επενδυτικών σχέσεων και εταιρικής επικοινωνίας του ομίλου, μιλά στο emakedonia.gr - Tο βαλκανικό άνοιγμα και τα σχέδια για πάνω από 100 μαγαζιά του αμερικανικού κολοσσού Foot Locker σε 8 χώρες
Το άνοιγμα νέων καταστημάτων ΙΚΕΑ, Foot Locker, Intersport, Holland & Barrett σε Ελλάδα και εξωτερικό περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ο επενδυτικός καμβάς του ομίλου Fourlis για το 2025, με τη Θεσσαλονίκη και την Βόρεια Ελλάδα να αποτελούν βασικούς πυλώνες στην αναπτυξιακή του στρατηγική.
O όμιλος Fourlis το 2024 υπέγραψε συμφωνία αδειοδότησης για τη λειτουργία καταστημάτων του αμερικανικού κολοσσού αθλητικών ειδών Foot Locker σε 8 χώρες των Βαλκανίων, στοχεύοντας σε επιπλέον τζίρο 250 εκατ. ευρώ.
Με ισχυρές οικονομικές επιδόσεις ο όμιλος Fourlis χαράσει νέα ρότα ανάπτυξης με το βλέμμα στο μέλλον. Το μικτό κέρδος του ομίλου ανήλθε σε 125,6 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2024, από 112,4 εκατ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα, με το περιθώριο κέρδους του ομίλου να διαμορφώνεται σε 48,9%, έναν 45,6% το α’ εξάμηνο του 2023.
Ο όμιλος παρουσίασε σημαντική αύξηση στα κέρδη προ φόρων, φτάνοντας τα 13,1 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2024, συγκριτικά με τα 2,1 εκατ. του α’ εξαμήνου του 2023, με το περιθώριο ΚΠΦ να ανέρχεται σε 5,1% το α’ εξάμηνο του 2024 από 0,8% το α’ εξάμηνο του 2023. Οι ενοποιημένες πωλήσεις του oμίλου Fourlis το α’ εξάμηνο του 2024 αυξήθηκαν κατά 4,2% και διαμορφώθηκαν σε 257 εκατ. ευρώ.
Στο επίκεντρο Θεσσαλονίκη και Βόρεια Ελλάδα
«Η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα κατέχουν σημαντική θέση στην επενδυτική στρατηγική του ομίλου Fourlis. Η ΙΚΕΑ λειτουργεί κατάστημα σε μια δυναμική εμπορική περιοχή στην Πυλαία Θεσσαλονίκης. Παράλληλα, η Intersport διαθέτει ένα σημαντικό αριθμό καταστημάτων στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, έχοντας εδραιώσει τη θέση της ως κορυφαία αλυσίδα αθλητικών ειδών στην περιοχή. Επιπλέον, στη Θεσσαλονίκη λειτουργεί κατάστημα Holland and Barrett με το μοντέλο shop-in-shop μέσα σε σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος στην Πυλαία, προσφέροντας μια επιλεγμένη γκάμα προϊόντων υγείας και διατροφής», σημειώνει η Έλενα Παππά, διευθύντρια επενδυτικών σχέσεων και εταιρικής επικοινωνίας του ομίλου, στο emakedonia.gr.
Σε συνέχεια του νέου καταστήματος ΙΚΕΑ στην Πάτρα, το 2025 ο όμιλος προγραμματίζει το άνοιγμα ενός επιπλέον καταστήματος ΙΚΕΑ στο Ηράκλειο της Κρήτης, με έκταση περίπου 12.000 τ.μ., το οποίο αναμένεται να εγκαινιαστεί μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2025 και θα είναι μέρος του Retail Park που θα αναπτύξει η Trade Estates. Παράλληλα, σχεδιάζεται από φέτος και σταδιακά σε βάθος χρόνου, η ανάπτυξη καταστημάτων νέας γενιάς με έκταση έως 2.500 τ.μ., σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας.
Πάνω από 100 καταστήματα Foot Locker σε 8 χώρες σε βάθος δεκαετίας
«Επιπλέον, ο όμιλος σχεδιάζει να ανοίξει νέα καταστήματα Foot Locker στις αρχές του 2025 με έμφαση στην Ελλάδα, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία. Συνολικά, σε βάθος δεκαετίας στοχεύει στη λειτουργία περισσότερων από 100 καταστημάτων Foot Locker σε οκτώ χώρες και την ανάπτυξη ηλεκτρονικών καταστημάτων σε κάθε χώρα», επισημαίνει η ίδια.
Ταυτόχρονα, η Intersport και η Holland & Barrett θα επεκτείνουν το δίκτυο καταστημάτων τους στις χώρες δραστηριοποίησής τους, ακολουθώντας το πλάνο επέκτασής τους. «Αυτές οι κινήσεις εντάσσονται στο γενικότερο πλάνο ανάπτυξης του ομίλου, με στόχο την κάλυψη των αυξανόμενων αναγκών της αγοράς και την παροχή υψηλής ποιότητας προϊόντων και υπηρεσιών στους πελάτες».
Επέκταση παρουσίας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη
Ο όμιλος Fourlis θέτοντας σαν στρατηγικό στόχο την ενίσχυση της παρουσίας του στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ξεκίνησε την ανάπτυξη της Foot Locker στη συγκεκριμένη περιοχή. «Τα τρία καταστήματα Foot Locker που εγκαινιάστηκαν πρόσφατα στη Βουλγαρία, αποτελούν τα πρώτα στη χώρα και υπογραμμίζουν τη δέσμευση του ομίλου Fourlis να επεκτείνει την παρουσία του brand στη συγκεκριμένη περιοχή».
Αξίζει να σημειωθεί πως ο όμιλος κατέχει τα αποκλειστικά δικαιώματα αδειοδότησης για την επέκταση του δικτύου καταστημάτων και του ηλεκτρονικού εμπορίου της Foot Locker σε οκτώ χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, συγκεκριμένα στην Ελλάδα, τη Ρουμανία, τη Βουλγαρία, την Κύπρο, τη Σλοβενία, την Κροατία, τη Βοσνία & Ερζεγοβίνη και το Μαυροβούνιο. Η συμφωνία προβλέπει και την εξαγορά των υφιστάμενων δραστηριοτήτων της Foot Locker στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, οι οποίες περιλαμβάνουν συνολικά έξι καταστήματα (3 στην Ελλάδα και 3 στη Ρουμανία) και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει την ανάπτυξη περισσότερων από 100 φυσικών καταστημάτων Foot Locker στην περιοχή μαζί με οκτώ ηλεκτρονικά καταστήματα, ενισχύοντας τη δέσμευση του ομίλου για την επιτυχή υλοποίηση της αναπτυξιακής του στρατηγικής.
Οι προκλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου
Την ίδια στιγμή, η ραγδαία άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου θέτει τα φυσικά καταστήματα ενώπιον νέων προκλήσεων.
«Το e-commerce έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά, προσφέροντας ευκολία, ταχύτητα και πρόσβαση σε ευρύτερη γκάμα προϊόντων. Οι καταναλωτές πλέον μπορούν να συγκρίνουν τιμές, να διαβάζουν αξιολογήσεις και να πραγματοποιούν αγορές οποιαδήποτε στιγμή, χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς. Αυτές οι δυνατότητες έχουν αυξήσει τις προσδοκίες τους όσον αφορά την αγοραστική εμπειρία. Παρά την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, τα φυσικά καταστήματα διατηρούν τη σημασία τους, προσφέροντας άμεση επαφή με τα προϊόντα, προσωπική εξυπηρέτηση και άμεση παράδοση. Πολλοί καταναλωτές εξακολουθούν να προτιμούν την εμπειρία της φυσικής αγοράς, ειδικά για προϊόντα που απαιτούν δοκιμή ή άμεση χρήση», αναφέρει η κυρία Παππά.
Προσπαθώντας να ανταποκριθεί στη νέα αυτή συνθήκη, «ο όμιλος Fourlis αναγνωρίζει τη σημασία τόσο των φυσικών καταστημάτων όσο και του ηλεκτρονικού εμπορίου και έχει αναπτύξει μία ολοκληρωμένη omnichannel στρατηγική, συνδυάζοντας αρμονικά τα φυσικά καταστήματα με τα ψηφιακά κανάλια, με στόχο την παροχή μιας απρόσκοπτης και ενιαίας αγοραστικής εμπειρίας στους καταναλωτές. Για να το πετύχει αυτό, επενδύει διαρκώς στις ψηφιακές υποδομές και εφαρμόζει σύγχρονες μεθόδους αυτοματισμού, βελτιώνοντας την αποδοτικότητα και την ταχύτητα εξυπηρέτησης των πελατών τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και στις διαδικτυακές παραγγελίες».
Έρχονται 10 μικρά ΙΚΕΑ
Παράλληλα, ο όμιλος Fourlis προσπαθεί να ανταποκριθεί στις νέες καταναλωτικές τάσεις. Στο πλαίσιο αυτό, ο όμιλος «αναγνωρίζει τη μεταβαλλόμενη καταναλωτική συμπεριφορά και την αυξανόμενη προτίμηση για μικρότερα καταστήματα κοντά στα κέντρα των πόλεων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η υιοθέτηση στρατηγικής που περιλαμβάνει τη δημιουργία μικρότερων καταστημάτων ΙΚΕΑ σε αστικές περιοχές», υπογραμμίζει η κυρία Παππά.
Αυτή η στρατηγική επιτρέπει στον όμιλο να προσεγγίσει τους καταναλωτές που προτιμούν την ευκολία των αγορών εντός της πόλης, προσφέροντας μια πιο προσιτή και ευέλικτη εμπειρία αγορών. Ταυτόχρονα, διατηρεί τη δυνατότητα πρόσβασης σε μεγαλύτερα προϊόντα μέσω παραγγελιών, συνδυάζοντας έτσι τα πλεονεκτήματα των μικρών καταστημάτων με την πλήρη γκάμα προϊόντων της ΙΚΕΑ.
Υπό αυτό το πρίσμα, ο όμιλος Fourlis σχεδιάζει την ανάπτυξη δέκα νέων μικρών καταστημάτων ΙΚΕΑ, με έκταση έως 2.500 τ.μ., σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, εντός των επόμενων τριών έως τεσσάρων ετών.
Πόσο θα μας κοστίσουν τα Σαρακοστιανά;
Με εξπρές διαδικασίες οι συναλλαγές των πολιτών - Τι θα περιλαμβάνει το Ενιαίο Μητρώο Ακινήτων - Πότε θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία
Αναλυτικά η διαδικασία υποβολής