Δυστύχημα στα Τέμπη: Στη Βουλή διαβιβάζεται η δικογραφία για Καραμανλή και Σπίρτζη

Καλείται να ερευνήσει ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες τους

- Newsroom

Σύμφωνα με τον νόμο περί ευθύνης υπουργών, η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Γεωργία Αδειλίνη, αναμένεται σήμερα να διαβιβάσει αμελλητί στον υπουργό Δικαιοσύνης Γιώργο Φλωρίδη τη δικογραφία για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, για να διαβιβαστεί από τον τελευταίο στη Βουλή, προκειμένου να ερευνηθούν πιθανές ευθύνες του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και του πρώην υπουργού Χρήστου Σπίρτζη, λόγω ελλιπούς εποπτείας της ΡΑΣ και του ΟΣΕ αναφορικά με την ασφαλή λειτουργία των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών.

Συγκεκριμένα, δύο κατηγορούμενοι, στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, ο αναπληρωτής προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης Μεταφορών και η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών, απολογούμενοι για το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας των συγκοινωνιών, ανέφεραν στον εφέτη ειδικό ανακριτή που χειρίζεται την υπόθεση των Τεμπών Σωτήρη Μπακαίμη ότι οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι ήταν ενήμεροι για την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου λόγω μη ολοκλήρωσης των έργων εκσυγχρονισμού και λόγω της έλλειψης προσωπικού.

 «Αναλυτικότερα, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών κατέθεσε ότι είχε συντάξει και δύο ενημερωτικά σημειώματα στα οποία ανέφερε τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού και τις παραλείψεις στη συντήρηση των συστημάτων ασφαλείας. Τα σημειώματα εστάλησαν τον Σεπτέμβριο του 2021 στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».

Κατά συνέπεια λόγω των δύο αυτών καταθέσεων η δικογραφία θα διαβιβαστεί στη Βουλή.

«Η ελλιπής συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου υποβαθμίζει την ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών αυξάνοντας τις πιθανότητες ατυχημάτων και συμβάντων, οδηγεί σε επιβολή βραδυποριών που αυξάνουν ιδιαίτερα τους χρόνους εκτέλεσης των δρομολογίων, δημιουργεί έκτακτες καθυστερήσεις ταλαιπωρώντας το επιβατικό κοινό και αυξάνει το τελικό κόστος συντήρησης» αναφερόταν μεταξύ άλλων στ επίμαχο έγγραφο.

Ωστόσο, την εποπτεία της ΡΑΣ και του ΟΣΕ έχουν οι εκάστοτε υπουργοί με αποτέλεσμα ο ανακριτής να διαβιβάζει τη δικογραφία αμελλητί στη Βουλή, ως οφείλει εκ του νόμου περί ευθύνης υπουργών, για να κριθεί από το ελληνικό κοινοβούλιο το αν αλλά και για ποια αδικήματα ενδέχεται να προκύπτουν ευθύνες για τους δύο πρώην υπουργούς.

Ανοίγει ο κύκλος των κατηγορούμενων

Στο «μικροσκόπιο» του ανακριτή έχουν μπει και 7 πρόσωπα, που διετέλεσαν γενικοί γραμματείς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από το 2016 έως και το 2023.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο ανακριτής μελετά το υλικό που έχει συγκεντρώσει και αναμένεται άμεσα να λάβει τις αποφάσεις του σχετικά με το αν θα πρέπει να διευρυνθεί αριθμός των κατηγορούμενων μη πολιτικών προσώπων, τα οποία σε μια τέτοια περίπτωση θα κληθούν σε απολογίες το επόμενο διάστημα.

Loader