Κυρ. Μητσοτάκης: Μακράς πνοής και διάρκειας η δωρεά του Ωνασείου για την δημιουργία 22 πρότυπων σχολείων
Θα ανεγερθούν σε περιοχές που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις
Εξετάζεται η «προτεραιότητα» μαθητών με εντοπιότητα
«Οι μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν σε σχολεία που θα μετατραπούν σε Ωνάσεια, δεν θα αλλάξουν σχολείο, μέχρι να ολοκληρώσουν τον κύκλο φοίτησής τους και θα είναι τρόφιμοι του Ωνασείου, χωρίς να δώσουν εξετάσεις». Αυτό μεταφέρει μέσω του makthes.gr, ο δήμαρχος Κορδελιού – Ευόσμου, Λευτέρης Αλεξανδρίδης, ο οποίος συμμετείχε σήμερα στη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, επί του Σχεδίου Νόμου για τα Πρότυπα Ωνάσεια Σχολεία.
Χαρακτηριστικά μεταφέρει ότι τα παιδιά που φέτος φοιτούν στην Α’ Γυμνασίου, θα συνεχίσουν στη Β’ και Γ’ Γυμνασίου του Ωνασείου, χωρίς να δώσουν εξετάσεις. «Περιμένουμε να βγει το νομοσχέδιο για να δούμε όλες τις λεπτομέρειες αλλά είναι ξεκάθαρο και καταγεγραμμένο στην Επιτροπή από τον πρόεδρο του Ωνασείου, ότι οι μαθητές θα ολοκληρώσουν τον κύκλο τους στα σχολεία στα οποία βρίσκονται». Αρχικώς, σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε σήμερα στους φορείς, θα λειτουργήσουν τρία από τα 22 Ωνάσεια Σχολεία, από τον Σεπτέμβριο του 2025. Ο κ. Αλεξανδρίδης τονίζει ότι το πρωί της Τετάρτης θα γίνει η ενημέρωση των γονέων.
Υπενθυμίζεται ότι τα τέσσερα από τα 22 Ωνάσεια Σχολεία, θα γίνουν στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για το 12ο Γυμνάσιο & 16ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης και το 6ο Γυμνάσιο & 3ο ΓΕΛ Ευόσμου.
Από το Ίδρυμα Ωνάση θα διατεθούν 160 εκατ. ευρώ για 12 έτη ενώ όπως ξεκαθαρίστηκε από τον πρόεδρο του Ιδρύματος, Αντώνη Σ. Παπαδημητρίου θα δοθεί προτεραιότητα στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που θα διδάξουν σε αυτά τα 22 σχολεία και οι μαθητές και μαθήτριες θα έχουν τη δυνατότητα ενισχυτικής διδασκαλίας και συμμετοχής σε ομάδες και ομίλους που θα προωθούν θέματα κοινωνικού ενδιαφέροντος και ανθρωπιστικών και θετικών επιστημών. Ο ίδιος δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι μετά τα 12 έτη το Ίδρυμα θα συνεχίσει να μεριμνά για τα Ωνάσεια Σχολεία φέροντας ως παράδειγμα το Ωνάσειο Νοσοκομείο που υποστηρίζεται από το Ίδρυμα εδώ και 30 χρόνια.
Η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή κατά την τοποθέτησή της, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι θα υπάρξει τροπολογία που θα αφορά στην «προτεραιότητα» μαθητών και μαθητριών που ανήκουν στους δήμους όπου θα ιδρυθούν τα Ωνάσεια και θα προβλέπεται διετή παραμονή των εκπαιδευτικών σε αυτά, εφόσον το επιθυμούν, αφότου επιμορφωθούν για να μπορούν να ανταποκριθούν στα εκπαιδευτικά προγράμματα που θα εφαρμόζονται στα συγκριμένα σχολεία. Υπογράμμισε επίσης ότι υπό προϋποθέσεις, όμορα σχολεία θα μπορούν να συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες των Ωνάσειων. Η ίδια διαβεβαίωσε επίσης ότι όσον αφορά στους μαθητές που δεν θα ενταχθούν στα Ωνάσεια, «η λύση που θα βρεθεί θα ικανοποιεί όλες τις πλευρές». Η κ. Μακρή ανέφερε ότι η τροπολογία θα κατατεθεί μέσα στην ημέρα. Για τις εξετάσεις ανέφερε πως θα είναι όπως αυτές που ισχύουν σε όλα τα Πρότυπα και συμπλήρωσε πως στο ψηφιακό φροντιστήριο που ήδη λειτουργεί, κατ' εντολή του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη, θα περιληφθούν και δεξιότητες που θα απαιτούνται στα Ωνάσεια Σχολεία έτσι ώστε "παιδιά που θα συμμετέχουν στο δωρεάν ψηφιακό φροντιστήριο να έχουν και αυτήν την ενίσχυση". Αναφερόμενη συγκεκριμένα στα σχολεία του Ευόσμου και στο ζήτημα σχολικής στέγης είπε χαρακτηριστικά πως έχουν προτεραιοποιηθεί επτά σχολεία του δήμου που εντάσσονται στο πρόγραμμα "Μαριέττα Γιαννάκου".
Όπως ανέφερε η Ποπή Τσαπανίδου, βουλευτής Επικρατείας, πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία είναι να γίνει δωρεά και στα υπόλοιπα σχολεία για να αναβαθμιστούν, στο οποίο απάντησε θετικά ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση. Ο ίδιος ανακοίνωσε επίσης ότι θα ενισχυθούν τα παιδιά και ως προς την προετοιμασία τους για τις εξετάσεις ενώ εξετάζεται να δοθεί και μία προτεραιότητα στα παιδιά της περιοχής, να δοθεί δηλαδή βαρύτητα στην εντοπιότητα και να υπάρξει μέριμνα και για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
Το ΠΑΣΟΚ μέσω του Τομεάρχη Παιδείας Στέφανου Παραστατίδη, θα καταθέσει τροπολογία με στόχο τη διασφάλιση φοίτησης σε αυτά μαθητών που διαμένουν στις περιοχές που θα έχουν την έδρα τους τα Ωνάσεια και θα διασφαλίζεται η δίκαιη μεταβατική περίοδος για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν ήδη σε σχολεία που εντάσσονται στο Δίκτυο ΔΗΜ.Ω.Σ.
«Η πολιτική της κατηγοριοποίησης είναι επιζήμια και θα υψωθούν ταξικοί φραγμοί όπως έγινε στα Πειραματικά και Πρότυπα» σημείωσε μεταξύ άλλων ο Γιάννης Δελλής, βουλευτής ΚΚΕ.
Ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Σπύρος Δουκάκης αναφέρθηκε στο ψηφιακό φροντιστήριο που όπως είπε «ήδη υποστηρίζει εκατοντάδες μαθητές και μαθήτριες και θα στηρίξει και παιδιά με διαφορετικές αφετηρίες ώστε να μπορέσουν να διεκδικήσουν τη θέση τους στα Ωνάσεια».
Ο Νεκτάριος Κοζύρης, πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) αναφέρθηκε στα οφέλη που προκύπτουν από τα Πειραματικά και πρότυπα Σχολεία και επεσήμανε πως «μπορούν να περάσουν στη μεγάλη κλίμακα. Για παράδειγμα, στα Πρότυπα υπάρχουν όμιλοι όπου παράγεται υλικό παραδοτέο που έχει δώσει την αφορμή να φτιαχτεί αντίστοιχο υλικό και στα άλλα σχολεία». Αναφερόμενος στις εξετάσεις εισαγωγής σε Πρότυπα, Πειραματικά και Ωνάσειο επεσήμανε πως αυτές όταν είναι στο Δημοτικό, «δεν μπορούμε να μιλούμε για εξετάσεις που αποκλείουν αλλά για εξετάσεις που αναδεικνύουν δεξιότητες και το βοηθούν να πάει παραπέρα. Τα Ωνάσεια έχουν χαρακτηριστικά που ενισχύουν τη γειτονιά και την περιοχή όπου βρίσκονται. Πρέπει επίσης να αναφέρουμε ότι τα Πειραματικά και Πρότυπα έχουν μαθητές και μαθήτριες από όλα τα κοινωνικά στρώματα, τα παιδιά έχουν έντονη κοινωνική ευαισθητοποίηση. Οι εξετάσεις αξιολογούν την προετοιμασία, την προσπάθεια και τις ιδιαίτερες κλίσεις των παιδιών και σίγουρα βέβαια πρέπει να ενισχύσουμε και τη δημόσια εκπαίδευση σε όλα τα σχολεία γιατί αυτό είναι το σημαντικό να ενισχυθεί η δημόσια εκπαίδευση». Υπογράμμισε επίσης ότι οι επιτυχίες και διακρίσεις των παιδιών σε μαθητικούς διαγωνισμούς «είναι πολύ μεγαλύτερες και από τα καλύτερα ιδιωτικά σχολεία».
Η Στέλλα Βαλαβάνη, εκπρόσωπος Τύπου της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ) έκανε λόγο για «κλιμάκωση στην κατηγοριοποίηση των σχολείων καθώς εφόσον έχουν εξετάσεις διαφοροποιούν τη δυνατότητα εξέλιξης. Θέλουμε ίσους όρους και αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Η χρηματοδότηση που απαιτείται δεν μπορεί να γίνει από ιδρύματα. Πρέπει να γίνει από το κράτος, ισότιμα για όλα τα σχολεία της χώρας».
Η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου στην Ολομέλεια της Βουλής, θα γίνει, μεθαύριο, Τετάρτη.
Θα ανεγερθούν σε περιοχές που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις
«Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για το πού θα απορροφηθούν αυτά τα παιδιά καθώς όλα τα σχολεία και τμήματα του δήμου είναι υπερπλήρη»
Τι είπε η υφυπουργός Παιδείας, Ζ. Μακρή
Βρέθηκαν οργανωμένες φυτείες και εργαστήρια υδροπονικής καλλιέργειας κάνναβης