Χ. Στυλιανίδης: «Έχουμε κερδίσει ένα μεγάλο κονδύλι για ναυπηγοεπισκευή»
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής μίλησε σε ημερίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας
- Newsroom
Τις πρωτοβουλίες για τη στήριξη των παραδοσιακών σκαφών και τη συνέχιση της λειτουργίας των καρνάγιων ανέδειξε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, σε ημερίδα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), για τη διάσωση των παραδοσιακών ναυπηγείων της χώρας.
Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε χθες (12/2) σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διπλωματούχων Ναυπηγών Μηχανικών Ελλάδας και τον Πανελλήνιο Σύλλογο Ναυπηγείων - Ταρσανάδων.
Ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε ότι έχουν πραγματοποιηθεί 13 παρεμβάσεις από το Υπουργείο για την διάσωση των παραδοσιακών ξύλινων σκαφών και των καρνάγιων, «έτσι ώστε» όπως είπε, «μεταξύ άλλων:
να καταγραφούν για πρώτη φορά τα καρνάγια στην ελληνική νομοθεσία,
να επιλυθεί το ζήτημα των παραχωρήσεων στον αιγιαλό,
να χαρακτηρίζονται ως παραδοσιακά και σκάφη, πέραν των πλοίων αναψυχής καθώς και
να δημιουργηθούν - σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας - σχολές με ειδικότητες που σχετίζονται με τη ναυπηγική βιομηχανία.»
Ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι το υπουργείο βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία - και ιδίως με το Οικονομικών - αλλά και τα Λιμενικά Ταμεία, με στόχο την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων για την απρόσκοπτη λειτουργία των καρνάγιων.
Χρήστος Στυλιανίδης: «Έχουμε ήδη κερδίσει ένα μεγάλο κονδύλι για ένα ευρύτερο maritime cluster το οποίο περιλαμβάνει τον κλάδο της ναυπηγοεπισκευής με ένταξη και των καρνάγιων.»https://t.co/hkR4no9pRFpic.twitter.com/MeVNf3eFyB
— Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής (@naftilias) February 13, 2025
«Στο πλαίσιο προσπάθειας ενίσχυσης του cluster που δραστηριοποιείται στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής, με χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ 2021-2027 και σε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έχουμε ήδη κερδίσει ένα μεγάλο κονδύλι για ένα ευρύτερο maritime cluster, μια από τις τρεις κατευθύνσεις του οποίου είναι η ναυπηγοεπισκευή με ένταξη και των καρνάγιων. Και έχουμε κερδίσει στη διαπραγμάτευση, όχι μόνο να υπάρχει επιδότηση προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά - είναι από τις σπάνιες φορές - που η Επιτροπή αποδέχεται να συνδεθεί η επιδότηση με τον ιδιωτικό τομέα, αυτό που λέμε private funds.».
Κλείνοντας ο υπουργός αφού ευχαρίστησε το ΤΕΕ για την παραγωγική συνεργασία με το υπουργείο, υπογράμμισε πως για να επιβιώσει ο κλάδος της ναυπηγοεπισκευής πρέπει να οργανωθεί με σύγχρονα δεδομένα, καθόσον τα παραδοσιακά ξύλινα σκάφη προσφέρουν, ανέκαθεν, τις υπηρεσίες τους στο εμπόριο, στη μεταφορά επιβατών αλλά και γενικότερα στον ελληνικό πολιτισμό.
Εγκρίθηκε το Master Plan του λιμένα της Θεσσαλονίκης με τη δημοσίευση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος - «Αποτελεί ορόσημο για την ιστορία αλλά και το μέλλον του λιμένα της Θεσσαλονίκης»