Σε ποια προϊόντα μειώνονται από σήμερα οι τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ - Αναλυτικές λίστες
Τα τέσσερα μέτρα της κυβέρνησης που αλλάζουν την αγορά - Οι καταναλωτές θα δουν μειώσεις σε περισσότερα από 3.000 προϊόντα που φτάνουν έως και 18,1%.
«Τα μέτρα είναι μόνιμου χαρακτήρα - Οι μειώσεις σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν και το 20%»
- Newsroom
Σε ισχύ τέθηκε από σήμερα το νέο πλέγμα μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας με τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα να πραγματοποιεί «αυτοψία» σε σούπερ μάρκετ.
«Έχουμε μειώσεις τιμών σε 3.900 διαφορετικούς κωδικούς. Οι κωδικοί αυτοί ξεπερνούν το 15% του τζίρου ενός σούπερ μάρκετ άρα είναι σημαντικές» τόνισε ο κ. Σκρέκας.
Υπογράμμισε ακόμη πως «αυτά τα μέτρα είναι μόνιμου χαρακτήρα, είναι μειώσεις μόνιμες» και «δεν είναι μέτρα περιοδικού ή προσωρινού χαρακτήρα». Όπως επισήμανε, οι μειώσεις σε κάποιες περιπτώσεις φτάνουν και το 20%, ενώ σε άλλα προϊόντα ξεκινούν από το 10%.
«Οι κατηγορίες στις οποίες περιμένουμε να μειωθούν οι τιμές, είναι βασικές κατηγορίες για το νοικοκυριό αφορούν απορρυπαντικά κάθε είδους, καθαριστικά κάθε είδους, προϊόντα προσωπικής υγιεινής όπως σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόπαστες, βρεφικές πάνες, προϊόντα εμμήνου ρύσεως» διευκρίνισε.
Ο κ. Σκρέκας διαβεβαίωσε πως «δεν θα σταματήσουμε την προσπάθεια για την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού ώστε τα νοικοκυριά να δουν χαμηλότερες τιμές στα ράφια».
«Θέλουμε να επιταχύνουμε την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού. Θα στηρίξουμε τα νοικοκυριά απέναντι σε αυτό το πρόβλημα» τόνισε.
Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει στη μεταρρύθμιση που υποχρεώνει τους προμηθευτές να μειώσουν κατά 30% τις προσφορές προς τις εταιρείες λιανεμπορίου, με την υποχρέωση να μειώσουν ισόποσα τις τιμές τιμοκαταλόγου, οδήγησε σε μειώσεις σε περισσότερα από 3.000 προϊόντα.
Σύμφωνα με το υπουργείο, το μέτρο έχει επιφέρει σημαντική μέση μείωση τιμών τιμοκαταλόγου σε επτά κατηγορίες προϊόντων. Συγκεκριμένα, στις βρεφικές και παιδικές πάνες η μέση μείωση τιμής είναι 18,1%, στα σαμπουάν, τα αφρόλουτρα και τα conditioner 17%, στις οδοντόκρεμες 15,1%, στα απορρυπαντικά ρούχων 15,6%, στα απορρυπαντικά πιάτων 16%, στα καθαριστικά παντός είδους 15,8% και στα σαπούνια 12,7%.
Μέση μείωση τιμών τιμοκαταλόγου ανά κατηγορία προϊόντος:
Κατηγορία προϊόντος / Μέση μείωση
Ενδεικτικά, η μέση μείωση τιμής στις ακόλουθες μάρκες είναι οι εξής: Pampers (βρεφικές και παιδικές πάνες) 18,9%, Colgate (οδοντόκρεμες) 18,8%, Ariel (απορρυπαντικά ρούχων) 19,5%, Syoss (σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner) 23,0%, Αva (απορρυπαντικά πιάτων) 17,5% και Old Spice (σαμπουάν, αφρόλουτρα και conditioner) 20,4%.
Οι εταιρείες ανακοίνωσαν ότι μείωσαν τους τιμοκαταλόγους τους από 5% μέχρι 35% είπε στο ΕΡΤNEWS ο πρόεδρος της Ένωσης Μικρομεσαίων Σουπερμάρκετ Ελλάδας Γιάννης Πηλίδης.
Κάνουν, είπε, αυτό που ζητούσε πάντοτε και η κυβέρνηση και όλος ο κόσμος, να έχουν δηλαδή μόνιμα χαμηλές τιμές. Το μόνιμα χαμηλωμένη τιμή είναι κέρδος για τον καταναλωτή.
Υπάρχουν όμως και εταιρείες που δεν κάνανε μειώσεις τιμοκαταλόγου, σε αυτές έχουν απαγορεύσει να κάνουνε προσφορές, άρα τα προϊόντα τους παραμένουν ακριβά στο ράφι και προφανώς δεν πουλάνε, είπε.
Η πλειονότητα όμως έχει μπει στη λογική της μείωσης των τιμοκαταλόγων.
Αυτό το μέτρο, αν διαρκέσει σε μόνιμη βάση, είναι αυτό που ήθελε και η αγορά, συμπλήρωσε ο ίδιος.
Τα τέσσερα μέτρα της κυβέρνησης που αλλάζουν την αγορά - Οι καταναλωτές θα δουν μειώσεις σε περισσότερα από 3.000 προϊόντα που φτάνουν έως και 18,1%.
Ποια είναι η μέση πτώση των τιμών χονδρικής σε επτά κατηγορίες αγαθών
Τα οικονομικά αποτελέσματα, όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση του Ομίλου, ξεπέρασαν τις αρχικές εκτιμήσεις
«Αν εξαιρέσεις τις στρατιωτικές δαπάνες από τα έξοδα, σου δίνουν προφανώς πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο εν συνόλω για να μπορέσεις να κάνεις την αναπτυξιακή και κοινωνική προτεραιοποίηση που θέλεις» - Η 13η σύνταξη δεν είναι πάνω στο τραπέζι