Δύο όμορφες στιγμές της Καίτης Γκρέυ

Η ζωή της θρυλικής τραγουδίστριας του λαϊκού και ρεμπέτικου τραγουδιού είχε στιγμές καταξίωσης, αγάπης από το κοινό, σπουδαίων συνεργασιών και δύσκολες προσωπικές και επαγγελματικές περιπέτειες

Γενική θλίψη και συγκίνηση έσπειρε η είδηση του θανάτου της θρυλικής τραγουδίστριας του λαϊκού και ρεμπέτικου τραγουδιού Καίτης Γκρέυ που συνδέθηκε με τις αναμνήσεις και την λαϊκή ψυχαγωγία τριών γενεών.

Η μακρά ζωή της είχε στιγμές καταξίωσης, αγάπης από το κοινό, σπουδαίων συνεργασιών με μεγάλους του ελληνικού τραγουδιού και δύσκολες προσωπικές και επαγγελματικές περιπέτειες.

Ιδού δύο στιγμιότυπα από τη συνεργασία της με τρία τεράστια ονόματα του Ελληνικού τραγουδιού.

Στην πρώτη είναι μία φωτογραφία της Γκρέυ με τον Γιώργο Νταλάρα στα χρόνια του ’60 (ο Νταλάρας διακρίνεται ακριβώς πίσω της με την ακουστική κιθάρα). Σε ανάρτησή του ο Γ. Νταλάρας έγραψε: «Ή Καίτη Γκρέυ ήταν φωνή ικανή να περιγράψει έναν ολόκληρο λαϊκό πολιτισμό. Το εύρος, το σπάνιο χρώμα της φωνής της, η απίστευτη τεχνική της, είναι μοναδικά. Αυτά τα χαρακτηριστικά και πολλά από τα τραγούδια που τραγούδησε, ιδιαίτερα του Τσιτσάνη, την κάνουν ιστορική τραγουδίστρια. Από παιδί, για μένα και την οικογένειά μου, η Καίτη ήταν πάντα παρούσα. Με το Βουνό και τα Ξένα χέρια -ήταν λυτρωτική και παρηγορητική… Αλλά και στη ζωή της ήταν ένα μυθικό πρόσωπο η Καίτη. Έζησε μια ζωή σαν παραμύθι, ένα σκληρό πονεμένο παραμύθι σαν κι αυτά που ζουν πολλοί από τους ανθρώπους του λαού μας. Ήθελε να είναι Κυριακή και ήταν Κυριακή. Όταν τραγουδάει η Καίτη Γκρέυ, όλοι σωπαίνουμε».

grei.jpg

Στο δεύτερο στιγμιότυπο ακούμε και βλέπουμε την Καίτη Γκρέυ να τραγουδά δίπλα στον Γρηγόρη Μπιθικώτση στην περίφημο εκπομπή «Ζήτω το Ελληνικό Τραγούδι» του Διονύση Σαββόπουλου, στην ΕΡΤ το 1986. 


Για ένα μεγάλο διάστημα η Γκρέυ βρέθηκε στα μεγαλύτερα κέντρα της Αμερικής, της Αυστραλίας, του Καναδά και της Γερμανίας γνωρίζοντας τον Έλβις Πρίσλεϊ, τον Τζίμι Χέντριξ, τη Ρίτα Χέιγουορθ, τη Μαρία Κάλλας, τον Σταύρο Νιάρχο και τον Αριστοτέλη Ωνάση.

Στη δεκαετία του ’60 ήταν η πιο ακριβοπληρωμένη τραγουδίστρια έχοντας ημερομίσθιο που ξεπερνούσε ακόμα και τις 8.000 δραχμές. Αυτό αναγνωρίστηκε και από τα ελληνικά δικαστήρια σε μία δικαστική μάχη που υπήρχε με ιδιοκτήτη νυχτερινού κέντρου της εποχής. Ηχογράφησε περισσότερα από 1.500 τραγούδια, μέχρι και το 1996, οπότε και αποσύρθηκε από τη δισκογραφία και τα νυχτερινά κέντρα.

Loader